ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سورنا ستاری: ایران بهشتی برای استارت آپ‌ها است

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ضمن تاکید بر لزوم صادرات نرم افزار و محصول از سمت ایران به کشورهای منطقه، کشورمان را بهشتی برای استارت آپ‌ها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ضمن تاکید بر لزوم صادرات نرم افزار و محصول از سمت ایران به کشورهای منطقه، کشورمان را بهشتی برای استارت آپ‌ها دانست و تاکید کرد که تمرکز اصلی سازمان علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جدید روی استارت آپ‌های فناورانه است.

به گزارش دیجیاتو «سورنا ستاری» معاون رییس جمهور در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ضمن تاکید به پیشرفت اکوسیستم فناوری و استارت آپی کشور و با اشاره به رشد جامعه استارت آپی ایران در سالهای اخیر خبر داد که سازمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد در سال جدید تمرکز حمایتش را روی استارت آپ‌های فناورانه بگذارد:

«منظور از فناوری در اینجا خدمات نیست چرا که باور داریم استارت آپ‌های حوزه خدمات به جایگاه خوبی رسیده‌اند و راه خوبی در پیش دارند؛ منظورمان استارت آپ‌های فعال در حوزه‌هایی چون زیست فناوری، ICT، بهداشت و سلامت، آب و غیره است. ما نیاز داریم از این کسب و کارها حمایت کنیم تا بتوانیم به جلو پیش برویم.»

به گفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کپی برداری استارت آپ‌های موفق ایرانی از مدل‌های خارجی به خودی خود مشکلی ندارد چرا که از نظر او ایده آنچنان چیز مهمی نیست و مهم اجرا و رشد آن ایده است: « در سال گذشته تراکنشات فین‌تکی ما از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذشته‌اند و این مساله نشان می‌دهد که حوزه‌های فین‌تکی در فرهنگ اداری ما چقدر خوب پیشرفت داشته‌اند.»

ستاری باور دارد که ایده‌هایی که به نظر کپی می‌آید می‌توانند بر اساس فرهنگ و سیستم اداری ایران بومی سازی شوند و به جایگاه‌های خوبی برسند. او معتقد است پیدا کردن آدمهایی که حاضر هستند این ایده‌ها را تجاری کنند و ریسک خطر را به جان بخرند یک هنر است و جوانان ایرانی در این هنر کم نگذاشته اند: «ما بیش از ۲۰۰۰ ایده موفق به شتابدهنده‌ها معرفی کردیم. بخش خصوصی و شرکت‌ها می‌توانند روی این ایده‌ها سرمایه‌گذاری کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

    ایشون حالش خوب نی . همین

  • zitanix
    zitanix | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    خیلی !!!

  • porsesh
    porsesh | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    چرا ایرانیها فحاشی می‌کنند؟ چه در زندگی واقعی یا مجازی... ریشه‌اش برمی‌گرده به چنین مسئولینی و چنین صحبتهایی. اونقدر ادعاشون با واقعیت متضاد هست ، که از خشم نمی‌تونی با منطق دلیل بیاری که حرفت اشتباه است. مستقیم فحش میدی... بعد کم‌کم فحش دادن میشه عادتت... در کشوری که اولین قدم راه‌اندازی استاراپ یا کار، بعنب گرفتن مجوز کار و کسب اینقدر سخت است و با فساد ، اتلاف وقت و انرژی ، سرمایه و ... همراه است چطور میشه گفت بهشت استارت اپ... پس خفه شو... و ...

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    19 ماهه تمام داریم دنبال یه کار استارتاپی میچرخیم دنبال خودمون. چه بهشتی آقای ستاری از شما انتظار این حرف رو نداشتم . 2 ماهه تمام فقط ثبت شرکت ما طول کشید پدرمون دراومد ، گفتیم دولت از ما حمایت میکنه ما موندیم و یه کاسه خالی هیچ حمایتی نشده و تا اینجا هم با جیب خالی داریم پیش میریم جلو که مانع راهمون شده ، سرمایه گذارانی که ریسک نمیکنن سرمایه گذاری کنند روی استارتاپ ها و اگر بخوان هم سهامی رو میخوان که خدا داند چقدره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی