ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زمان رهایی اپل واچ از آیفون فرا رسیده است

اپل واچ همیشه نقش یک ابزار جانبی را برای آیفون بازی کرده اما معرفی WatchOS 6 با اپ استور اختصاصی، استریم صوتی و پشتیبانی از سیری، امیدها برای کاهش وابستگی آن به آیفون را افزایش داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل واچ همیشه نقش یک ابزار جانبی را برای آیفون بازی کرده اما معرفی WatchOS 6 با اپ استور اختصاصی، استریم صوتی و پشتیبانی از سیری، امیدها برای کاهش وابستگی آن به آیفون را افزایش داده است.

اپل واچ به عنوان یکی از پیشرفته ترین گجت های پوشیدنی دنیا قابلیت های چشم گیری را به ارمغان می آورد اما وابستگی شدید آن به آیفون، این ساعت هوشمند را از دسترس بسیاری از کاربران دور کرده بود چرا که تنها حدود ۲۰ درصد از بازار موبایل دنیا در اختیار گوشی های اپل قرار دارد.

اپل از سال گذشته و با ارائه قابلیت پایش ضربان قلب تلاش تازه ای را برای معرفی اپل واچ به عنوان یک گجت سلامتی جداگانه شروع کرد و حالا این تلاش را به حوزه نرم افزاری هم کشانده است. هرچند ساعت هوشمند این شرکت برای رسیدن برای استقلال کامل از آیفون راه درازی در پیش دارد اما WatchOS 6 شانس استفاده از اپل واچ را حتی به کاربران اندرویدی هم خواهد داد.

دانلود مستقیم اپلیکیشن ها با اپل واچ

مارکت اپ اختصاصی اپل واچ که در watchOS 6 ارائه شده، به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به آیفون و از طریق شبکه های Wi-Fi  یا LTE روی اپل واچ خود برنامه مورد نظر را جستجو یا نصب کند.این فروشگاه مثل مارکت اصلی اپل شامل توصیف اپلیکیشن ها، اسکرین شات و رتبه بندی است. از طرف دیگر این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه می دهد برای ساعت هوشمند برنامه های اختصاصی توسعه دهند. 

اپل همچنین قابلیت استریم محتوای صوتی از قبیل موزیک، رادیو، پادکست و غیره را نیز در نسخه جدید سیستم عامل ساعت هوشمند خود فراهم کرده است. علاوه بر این برخی اپلیکیشن ها نظیر موارد سلامت محور، امکان اجرای مداوم در پس زمینه را پیدا کرده اند.

در کنار پشتیبانی سیری از جستجوی صوتی، برخی برنامه های جدید و مستقل نظیر ماشین حساب، رکوردر یادداشت صوتی و پلیر کتاب صوتی نیز به نسخه جدید اضافه شده اند. نکته مهمتر اما تبدیل شدن اول واچ به ابزاری سلامت محور از طریق ارائه ابزار سنجش سطح نویز محیط با استفاده از میکروفن داخلی، پایش ضربان قلب، ابزار ترندز برای رهگیری پیشرفت در زمینه آمادگی جسمانی و پیگیری چرخه سیکل ماهیانه خانم ها است.

اپل واچ در مسیر استقلال از آیفون

تا چند سال قبل تنظیم آیفون مستلزم دسترسی کاربران به کامپیوتر بود اما مدت ها از آن روزها گذشته است. مسیری که اپل واچ هم با تکیه بر پشتیبانی از شبکه های سلولی، باتری با ظرفیت بالا و اپ استور اختصاصی می تواند آنرا بپیماید. پوشیدنی محبوب اپل حتی قادر است به عنوان یک گجت سلامتی اختصاصی و بی نیاز از آیفون نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

هرچند هنوز مدت زیادی تا جدایی کامل میان اپل واچ و آیفون باقی مانده اما کمپانی کوپرتینویی با ارائه اپ استور اختصاصی در WatchOS 6 گام بزرگی در این راه برداشته است. با استقلال کامل ساعت هوشمند اپل از آیفون و با توجه به قابلیت های گسترده آن، تعداد زیادی از کاربران اندروید نیز به استفاده از این ساعت روی خواهند آورد که به معنی افزایش سهم اپل از بازار پوشیدنی هوشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی