ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن آفلاین
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هشت اپلیکیشن آفلاین ضروری که باید در گوشی خود داشته باشید

زندگی این روزهای ما کم و بیش به اینترنت وابسته شده و تقریبا کاری نمانده که نتوان به طور آنلاین به حل و فصلش پرداخت. اما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیریم که نه آنتنی هست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

زندگی این روزهای ما کم و بیش به اینترنت وابسته شده و تقریبا کاری نمانده که نتوان به طور آنلاین به حل و فصلش پرداخت. اما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیریم که نه آنتنی هست و نه می‌شود به اینترنت وای فای دسترسی پیدا کرد؛ خصوصا وقتی در جاده و عازم سفر باشیم.

خوشبختانه هنوز بعضی کارها را می‌توان به طور آفلاین پیش برد. برای همین بسیاری از اپ‌ها در عین این که عمده تمرکز را روی قابلیت‌های آنلاین گذاشته‌اند، بعضی ویژگی‌ها را هم به صورت آفلاین ارائه می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم هشت اپلیکیشن آفلاین را به شما معرفی کنیم که در زمان نبود اینترنت می‌توانند فوق‌العاده کاربردی ظاهر شوند.

از شما دعوت می‌کنیم که تا انتها با جعبه ابزار این هفته دیجیاتو همراه باشید.

1. اپلیکیشن آفلاین برای مسیریابی: گوگل مپس

اپلیکیشن آفلاین

به دلیل تحریم، کاربران ایرانی برای مدت‌های طولانی امکان دانلود و استفاده از نقشه‌های آفلاین گوگل را نداشتند. اما به نظر می‌رسد که این تحریم‌ها برداشته شده چرا که حالا می‌توان نقشه‌های آفلاین را در گوگل مپس دانلود کرد، البته به شرط آنکه از ابزار تغییردهنده آی پی استفاده کنید.

نقشه‌های آفلاین گوگل مپس برای زمانی که اینترنت ندارید، به خوبی می‌توانند جهت جغرافیایی و راه درست را به شما نشان دهند تا در زمان سفر هرگز مقصدتان را گم نکنید. برای دسترسی به این نقشه‌های آفلاین کافیست منوی کشویی اپلیکیشن را به سمت بیرون کشیده و روی Offline Maps اشاره کنید. حالا می‌توانید با انتخاب ناحیه مورد نظر نقشه‌های آفلاین را از روی نقشه دانلود کنید که خوشبختانه حجم زیادی هم ندارند.

اما به جز گوگل مپس، مسیریاب ایرانی بلد هم چنین امکانی را در اختیارتان قرار می‌دهد که بد نیست نیم نگاهی هم به آن داشته باشید.

Google Maps

Google Maps

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 217 / 56.7 مگابایت زبان:

2. پخش آفلاین موزیک: اسپاتیفای

اپلیکیشن آفلاین

موزیک پلیرهای آفلاین در اندروید و آی او اس کم نیستند اما استفاده از اسپاتیفای لذت خاص خودش را دارد. اگر حساب پریمیوم داشته باشید، اسپاتیفای به شما اجازه می‌دهد که تا سقف 10 هزار آهنگ را در آرشیو خود ذخیره کرده و به طور آفلاین به آن‌ها گوش بدهید.

ضمنا گزینه‌ای هم برای دانلود هر پلی‌لیست یا آلبوم به صورت مجزا هم وجود دارد. برای استفاده از اسپاتیفای در حالت آفلاین باید وارد تنظیمات اپلیکیشن شده و Offline Mode را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده کاملا آفلاین از اسپاتیفای لازم است هر 30 روز حداقل یک بار به اینترنت وصل شوید.

Spotify

Spotify

سازنده: Spotify قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 165.9 / 32.5 مگابایت زبان:

3. اپلیکیشن آفلاین برای پادکست: گوگل پادکست

اپلیکیشن آفلاین

وقتی حوصله موزیک ندارید، دسترسی به تلویزیون ممکن نیست و برنامه‌های رادیویی هم ضعیف و کسل‌کننده‌ شده‌اند شاید یک پادکست خوب و قوی بتواند حالتان را سر جایش بیاورد. گوگل پادکست می‌تواند منبع خوبی برایتان باشد که به بهترین پادکست‌های فارسی و انگلیسی به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید.

هر کانال در قسمت توضیحاتش یک دکمه دانلود دارد و جالب است بدانید که به لطف تنظیمات اپلیکیشن امکانی فراهم شده که پس از گوش دادن به یک برنامه به طور خودکار شاهد پاک شدن آن از حافظه گوشی‌تان باشید.

ضمنا گزینه‌ای هم در اپلیکیشن هست که به محض انتشار هر اپیزود جدید از پادکست‌های محبوب شما، آن اپیزود در بوکمارک‌های شما ذخیره می‌شود. برای فعالسازی این حالت باید به Settings مراجعه کرده و گزینه Auto Downloading را فعال نمایید.

Google Podcasts

Google Podcasts

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.1 مگابایت زبان:

4. مطالعه آفلاین: پاکت

اپلیکیشن آفلاین

پاکت یکی از بهترین اپلیکیشن‌های Save it Later برای دسترسی آفلاین به محتوای اینترنتی محسوب می‌شود چرا که تقریبا از پس ذخیره همه چیز بر می‌آید. پاکت می‌تواند مقالات اینترنتی را به طور تمام و کمال برایتان ذخیره کند تا بعدا بتوانید به طور آفلاین آن‌ها را مطالعه کنید.

گزینه‌ای در اپلیکیشن گنجانده شده که بتوانید میزان مصرف اینترنت دیتا را هم برای ذخیره‌سازی مدیریت کنید. اما به جز این پاکت تنظیمات ویژه‌ای هم برای مقالات به شما ارائه می‌کند که از میان مهم‌ترین ‌آن‌ها می‌توان به حالت تاریک، قرائت متن با صدای بلند، اسکرول با دکمه‌های تنظیم صدا و تنظیمات شخصی‌سازی متن اشاره کرد.

دانلود اتوماتیک در زمان دسترسی به اینترنت مهم‌ترین و بهترین ویژگی اپلیکیشن پاکت به شمار می‌آید.

Pocket

Pocket

سازنده: .Read It Later, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 156 / 12.8 مگابایت زبان:

5. مطالعه فیدهای خبری آفلاین: RSS Reader

اپلیکیشن آفلاین

شاید فیدخوان‌های RSS دیگر کاربرد قدیم خود را نداشته باشند اما همچنان از لحاظ سرعت خبررسانی جزو بهترین ابزارها هستند. RSS Reader می‌تواند فقط با یک بار اتصال به اینترنت حجم عظیمی از اخبار را برایتان ذخیره کند تا بتوانید در حالت آفلاین آن‌‌ها را از منابع محبوبتان بخوانید.

اپلیکیشن به طور پیش‌فرض رابط کاربری مشکی رنگی دارد تا هم باتری زیادی مصرف نکنید و هم در نور ضعیف هنگام مطالعه به چشمان‌تان فشار زیادی نیاورید. به جز این باقی ویژگی‌ها همانند سایر فیدخوان‌های دیگریست که در فروشگاه‌های اپلیکیشن می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

RSS Reader

RSS Reader

سازنده: Svyatoslav Vasilev قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:

6. مطالعه آفلاین ویکیپدیا: Kiwix

اپلیکیشن آفلاین

ممکن است تا حالا با آن کار نکرده باشید، اما Kiwix یکی از بهترین اپلیکیشن‌های این مقاله جعبه ابزار به شمار می‌آید. کار Kiwix این است که حجم عظیمی از داده‌های پایگاه ویکیپدیا را برایتان ذخیره می‌کند تا همیشه و همه جا بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

نکته خوب این که Kiwix امکان ذخیره‌سازی عکس را هم برایتان فراهم می‌کند بنابراین با باز کردن اپلیکیشن با محیطی کاملا مشابه ویکیپدیای اصلی مواجه می‌شوید. اگر عاشق مطالعه و افزایش اطلاعات عمومی‌ هستید حتما دانلود این اپلیکیشن را به شما توصیه می‌کنیم.

Kiwix

Kiwix

سازنده: Kiwix Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.4 مگابایت زبان:

7. ابزار همه کاره آفلاین: جعبه ابزار

اپلیکیشن آفلاین

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های کافه بازار که میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. جعبه ابزار کالکشن فوق‌العاده‌ای از ابزارهای کاربردیست که به بسیاری از آن‌ها می‌توانید به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید.

از مبدل واحد گرفته تا ماشین حساب مهندسی و فلزیاب و بارکدخوان و ... جعبه ابزار قریب به 80 ابزار کاربردی را در اختیارتان می‌گذارد که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از کمک‌شان بهره بگیرید.

جعبه ابزار برای استفاده کاملا رایگان است و این یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن برشمرده می‌شود. نکته خوب دیگر اینکه برای هر کدام از ابزارها می‌توانید میانبر ساخته و آن را روی صفحه اصلی اندروید قرار دهید تا به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

جعبه ابزار

جعبه ابزار

سازنده: شهباز یعقوبی قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

8. مترجم آفلاین: گوگل ترنسلیت

اپلیکیشن آفلاین

چرا گوگل ترنسلیت؟ پاسخ ساده است. نرم‌افزار مترجم غول موتورهای جستجو در حالت آفلاین از 60 زبان دنیا پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ این یعنی در هر نقطه‌ای از دنیا که باشید به یک مترجم خوب و قابل اتکا دسترسی خواهید داشت.

نکته بعد پشتیبانی از تکنولوژی OCR است. گوگل ترنسلیت به مدد این ویژگی می‌تواند نوشته‌های روی دیوار و تابلوهای خیابان و ... را تشخیص داده و بلافاصله آن‌ها را برایتان ترجمه کند که در سفرهای خارجی می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.

البته لازم به گفتن نیست که اپلیکیشن‌های داخلی خوبی مثل فست دیکشنری و دیکشنری هوشمند هم هستند که برای ترجمه انگلیسی به فارسی و بالعکس در حالت آفلاین می‌توانند فوق‌العاده کاربردی ظاهر شوند.

Google Translate

Google Translate

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 94.3 / 23.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ali_dahaghin
    Ali_dahaghin | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    اسپاتیفای و گوگل پادکست هستن ولی Offline Survival Manual نیست! خیلی جالبه!

  • Mohammad Ghahremani
    Mohammad Ghahremani | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    خداییش چندتاش کاربردی تو ایران

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

      خداییش چند تاش تو ایران کاربرد نداره؟

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    ممنون مقاله مفیدی بود

  • Mohy
    Mohy | ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

    اسپاتیفای اخه؟??

    • noisymind
      noisymind | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

      موافقم! اسپاتیفای سرویس استریم موسیقی هست و اگه بخوایم آفلاین گوش کنیم خب چه کاریه! میریم اون آهنگهایی رو که میخوایم میریزیم رو گوشی و با خود پلیر گوشی آفلاین گوش میدیم!!

      • امین بیگ‌زاده
        امین بیگ‌زاده | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

        مخالفم باهاتون. همونطور که در متن هم گفتم، مزیت اسپاتیفای در اینه که میشه پلی‌لیست‌ها رو دانلود کرد که شامل پلی‌لیست‌های آماده (در سبک‌های مختلف) هم میشه. برای این که با اپ‌های موزیک پلیر پلی‌لیست بسازید باید کلی وقت بذارید.

مطالب پیشنهادی