ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم های هواوی
تکنولوژی

وزیر خزانه داری آمریکا: در صورت پیشرفت مذاکرات با چین تحریم های هواوی را کاهش می دهیم

«استیون منوشین»، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده در صورت پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا، کشورش تحریم های هواوی کاهش می دهد. بنا بر گزارش رویترز «منوشین» گفته: «به نظرم منظور رئیس جمهور این است ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

«استیون منوشین»، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده در صورت پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا، کشورش تحریم های هواوی کاهش می دهد.

بنا بر گزارش رویترز «منوشین» گفته:

«به نظرم منظور رئیس جمهور این است که اگر در مذاکرات به جلو برویم و آقای ترامپ از سمت چین تعهداتی دریافت کند، ممکن است کارهایی برای هواوی انجام دهد. اما این مسائل مربوط به امنیت ملی هستند.»

این اظهارات بعد از این بیان می شوند که اردیبهشت ماه آقای ترامپ قانونی را به امضا رساند که دولت را قادر می ساخت کمپانی های آمریکایی را از فروش تکنولوژی به کشورها و شرکت هایی که تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا محسوب می شوند، منع کند.

تحریم های هواوی به عنوان اهرم فشار آمریکا در مذاکرات عمل می کنند

این دستور مشکلات عدیده ای را برای کمپانی چینی هواوی به وجود آورده که مدت هاست زیر ذره بین سازمان های جاسوسی آمریکا قرار دارد، زیرا از نظر این سازمان ها هواوی با دولت چین برای جمع آوری اطلاعات کاربران همکاری می کند. از جمله این مشکلات می توان به احتمال ارائه نشدن اندروید به هواوی اشاره کرد؛ دولت چین نیز در واکنش به این اقدامات گفته بود درصدد تهیه یک لیست سیاه از سازمان هایی است که در اقتصادش اختلال ایجاد می کنند.

تحریم های هواوی
استیون منوشین

آمریکا و چین مدتیست درگیر یک جنگ تجاری بزرگ شده اند، اما «منوشین» گفته تحریم های هواوی به عنوان اهرم فشاری برای رسیدن به یک توافق تجاری بهتر با چین عمل می کنند: «اگر چین حاضر به قبول کردن شرایط قرارداد جدید شود، ما نیز فشارهای وارده را کاهش خواهیم داد، اما اگر این کشور حاضر به همکاری نباشد؛ آقای ترامپ با کمال میل تعرفه ها را برای رسیدن به توازن بالاتر خواهد برد.»

آمریکا و چین مدت هاست درگیر این جنگ تجاری هستند، جنگی که طی آن کمپانی های بزرگ مخابراتی چینی مانند ZTE و هواوی در آن بیشترین ضررها را متحمل شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

    علنی داره میگه امنیت ملی کشک
    موضوع معامله و گرو کشی هستش

  • ali_ghadimi
    ali_ghadimi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    واقعا این ترامپ قلدری میکنه و بقیه کشورهای قدرتمند باید با اتحادشون مقابلش بیایستن

مطالب پیشنهادی