ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرایط تردد خودروهای با پلاک بین المللی توسط پلیس اعلام شد

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که استفاده از پلاک بین المللی که برای مسافرت با اتومبیل به خارج از کشور که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی صادر و به اتومبیل‌های پلاک داخل ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که استفاده از پلاک بین المللی که برای مسافرت با اتومبیل به خارج از کشور که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی صادر و به اتومبیل‌های پلاک داخل داده می‌شود، در داخل کشور ممنوع و جزو پلاک‌های غیر مجاز تلقی خواهد شد.

علی وکیلی، سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی موضوع «لزوم فک پلاک تردد بین المللی قبل از ورود و فک پلاک گذر موقت قبل از خروج از کشور» را ابلاغ کرد.

پلاک بین المللی

در این بخشنامه آمده است

پیرو بخشنامه معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مبنی بر تردد غیر مجاز انواع خودروهای سبک و سنگین با پلاک بین المللی اخذ شده از کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور، خواهشمند است دستور فرمائید قبل از صدور اجازه ورود خودروهای مذکور به داخل کشور نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک‌های تردد بین المللی و همچنین قبل از صدور اجازه خروج نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک گذر موقت خودروهای خارجی که به اعتبار کارنه دوپاساژ یا پروانه ورود موقت وارد و پس از انقضای مهلت ورود موقت قصد خروج از کشور را دارند، اقدام نمایند.
بدیهی است این بخشنامه از سوی گمرکات تخصصی مجاز به خروج موقت و ورود موقت خودرو قابل اقدام بوده و ارسال آن به سایر گمرکات جهت آگاهی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی