ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3a6a584f-toyota-subaru-bev-dedicated-platform
خودرو

فاز جدید همکاری تویوتا و سوبارو؛ دو دیفرانسیل های برقی مشترک در راهند

از زمان خرید بخشی از سهام صنایع سنگین فوجی که بعدها به شرکت سهامی سوبارو (Subaru Corporation) تغییر نام داد، دو برند تویوتا و سوبارو همکاری های نزدیکی را با هم آغاز کرده اند. دوقلوهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

از زمان خرید بخشی از سهام صنایع سنگین فوجی که بعدها به شرکت سهامی سوبارو (Subaru Corporation) تغییر نام داد، دو برند تویوتا و سوبارو همکاری های نزدیکی را با هم آغاز کرده اند. دوقلوهای BRZ و 86 یکی از مهم ترین و عینی ترین ثمره های این همکاری به شمار می روند.

سوبارو

حال خبر می رسد این دو خودروساز خوشنام ژاپنی در زمینه توسعه پلتفرم مخصوص خودروهای برقی نیز با هم همکاری خواهند کرد. این پلتفرم برای ساخت سواری های سایز متوسط و بزرگ تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ همچنین یک شاسی بلندی الکتریکی کلاس C بر اساس این پلتفرم و با برندهای مستقل تویوتا و سوبارو تولید خواهد شد.

آنطور که اعلام شده هر یک از این خودروسازان تخصص خود را در ساخت محصولات مشترک به کار می گیرند. بر این اساس نتایج این همکاری از پیشرانه های الکتریکی شده تویوتا و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ سوبارو سود خواهند برد.

با ترکیب تجارب و تکنولوژی های این دو کمپانی، انتظار می رود خودروهایی با ویژگی های جذاب و قدرت رقابت پذیری بالا راهی بازار شوند. به گفته سوبارو این کمپانی تمامی منابعی را که برای توسعه مدل های برقی به کار برده، به پروژه مشترک با تویوتا منتقل خواهد کرد. متاسفانه درباره جزئیات پلتفرم و شاسی بلند مشترکی که قرار است به بازار عرضه شود، اطلاعاتی در دست نیست.

در حال حاضر تویوتا C-HR EV را به عنوان تنها مدل تمام الکتریکی خود روی خط تولید دارد. این نسخه چندی پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و فعلا مخصوص بازار چین تولید می شود. تویوتا از ارایه یک اتومبیل برقی برای اروپا در سال 2021 خبر داده که به احتمال زیاد این مدل بر پایه همان C-HR EV خواهد بود.

4489fd27-toyota-c-hr-ev-china-01

اما سوبارو برخلاف تویوتا کمی از قافله خودروهای الکتریکی عقب افتاده و فقط نسخه هیبریدی کراس ترک (Crosstrek) را در سبد محصولات خود دارد که آن هم پیشرانه اش توسط تویوتا تامین می شود.

شایان ذکر است چند روز پیش ب ام و و جگوار نیز با انتشار بیانیه ای از آغاز همکاری های خود در راستای تولید اجزا و قطعات مورد نیاز اتومبیل های الکتریکی خبر دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی