ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jaguar_i-pace
اخبار خودرو

اتحاد انگلیسی آلمانی؛ جگوار لندرور و بی ام و برای توسعه خودروهای الکتریکی متحد می شوند

طی یک بیانیه رسمی، شرکت جگوار لندرور و بی ام و رسما خبر از یک همکاری مشترک دادند. مطابق با این بیانیه شرکت های مذکور در زمینه ساخت نسل آینده فن آوری های استفاده شده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

طی یک بیانیه رسمی، شرکت جگوار لندرور و بی ام و رسما خبر از یک همکاری مشترک دادند. مطابق با این بیانیه شرکت های مذکور در زمینه ساخت نسل آینده فن آوری های استفاده شده در محصولات تمام الکتریکی و پلاگ-هیبریدی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این همکاری مشترک در بخش قوای محرکه خودروهای الکتریکی که به طور اختصاری EDU خوانده می شود، خواهد بود. بی ام و با همکاری جگوار لندرور با این اتحاد هزینه توسعه بسیار سنگین ساخت موتورهای الکتریکی و دیگر بخش ها را به صورت محسوسی کاهش خواهند داد.

همکاری مشترک در زمینه تولید و توسعه محصولات الکتریکی چیز جدیدی نیست و اکثر خودروسازان به اتحاد برای توسعه نسل جدید وسایل نقلیه الکتریکی روی آورده اند. به عنوان نمونه شرکت فورد در حدود 500 میلیون دلار در استارت اپ Rivian که اخیرا شاسی بلند و پیکاپ آن بسیار جنجالی ظاهر شده  سرمایه گذاری کرده است.

در حال حاضر زمان بندی مشخصی برای این همکاری مشترک اعلام نشده است اما به احتمال بسیار زیاد در 4 سال آینده شاهد میوه دادن این همکاری خواهیم بود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) شرکت بی ام و، کلاوس فروهلیچ درباره این همکاری مشترک می گوید

صنعت امروز خودروسازی به سرعت در حال متحول شدن است و ما همکاری مشترک را به عنوان کلید موفقیت می شناسیم. در زمینه حرکت به سوی وسایل نقلیه الکتریکی ما با جگوار لندرور همکاری خواهیم کرد. زیرا این شریک جدید تجاری مسیری مشابه با ما را طی می کند و با همکاری مشترک ما می توانیم زمان توسعه را کاهش و سریع تر خودروهایی که مورد انتظار مشتریان ما است را به بازار عرضه کنیم.

مدیر بخش مهندسی شرکت جگوار لندرور یعنی نیک راجرز نیز اضافه می کند:

ما ثابت کردیم که توانایی ساخت بهترین وسایل نقلیه الکتریکی (جگوار I-Pace) را داریم اما نیاز به گسترش فن آوری برای نسل آینده محصولات خود داریم. با گفت و گوی مشترکی که با گروه بی ام و داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در بخش قوای محرکه و سیستم های مربوطه به آن (EDU) این همکاری مشترک به طور قابل ملاحظه ای برای هر دو شرکت مفید خواهد بود.

جگوار لندرور در 12 ماه آینده از نسخه پلاگ-هیبریدی ایووک و دیسکاوری اسپرت رونمایی خواهد کرد. بی ام و نیز در سال آینده مدل نهایی کانسپت ix3 به عنوان نسخه تمام الکتریکی X3 را عرضه خواهد کرد. همچنین بی ام و i4 و مدل الکتریکی سری 3 نیز در دستور کار بی ام و است.

همین چند هفته پیش بود که خبر از ضرر 3.6 میلیارد پوندی گروه جگوار لندرور منتشر شده و احتمال ادغام شدن این خودروساز با گروه PSA (سیتروئن و پژو) قوت گرفت.

این همکاری مشترک شامل سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه خواهد بود و تجربیات موفق هر دو خودروساز از محصولاتی همچون جگوار I-Pace و مدل i3 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بی ام و از سال 2013 با مدل i3  به دنبال ساخت قوای محرکه الکتریکی بوده است.

این همکاری مشترک در مقر بی ام و در مونیخ آلمان صورت خواهد پذیرفت. همچنین جگوار محصول این همکاری مشترک را در مقر اصلی ساخت موتور خود در ولورهمپتون تولید خواهد کرد.

جگوار لندرور

بی ام و هنوز از محل تولید خود صحبتی نکرده است اما به احتمال بسیار زیاد در سایت تولیدی هامس هیل که نزدیک به محل تولید جگوار در کشور انگلستان است خواهد بود.

این اولین همکاری مشترک این دو شرکت قدیمی و با سابقه نیست. پیش از این در سال 1994 بی ام و سهام لندرور را خریداری کرد و با این که موفقیت چندانی با برند لندرور کسب نکرد اما این اقدام زمینه عرضه خودروهای SUV و شاسی بلند بی ام و را فراهم کرده و این شرکت در نهایت در سال 2000 سهام لندرور را به شرکت فورد فروخت. از سال 2008 نیز تاتا موتورز هند سهام جگوار لندرور را در اختیار خود دارد.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی