ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکس باکس جدید پروژه اسکارلت
تکنولوژی

تجربه بازی با رزولوشن 8K؛ ایکس باکس جدید کریسمس 2020 عرضه می شود

مایکروسافت کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2019 را با رونمایی از نسل جدید کنسول بازی اش به پایان رساند که فعلا با اسم رمز پروژه اسکارلت از آن یاد می شود؛ و اگر قابلیت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2019 را با رونمایی از نسل جدید کنسول بازی اش به پایان رساند که فعلا با اسم رمز پروژه اسکارلت از آن یاد می شود؛ و اگر قابلیت هایی که مایکروسافت طی مراسم به آن ها اشاره کرد حقیقت داشته باشند، ایکس باکس جدید یک کنسول بازی تمام عیار و قدرتمند خواهد بود.

«فیل اسپنسر»، از مدیران بخش بازی های مایکروسافت درباره آن گفت:

«این فقط رونمایی از یک کنسول نیست، این درباره آینده صنعت گیمینگ است.»

ایکس باکس جدید قادر به اجرای بازی ها با کیفیت 8K خواهد بود

پروژه اسکارلت از پردازنده گرافیکی ساخته شده بر مبنای معماری AMD Navi و چیپست پردازشی رایزن استفاده می کند. طبق گفته های مایکروسافت ایکس باکس جدید تا چهار برابر از ایکس باکس وان ایکس قوی تر خواهد بود. این کمپانی همچنین اعلام کرده کنسول جدیدشان قادر به اجرای بازی ها با نرخ بروزرسانی 120 فریم بر ثانیه و حداکثر رزولوشن 8K خواهد بود. کنسول جدید از فریم ریت متغیر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ایکس باکس جدید پروژه اسکارلت

مایکروسافت همچنین اعلام کرده پروژه اسکارلت از Ray Tracing نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود نورپردازی و محیط بازی ها طبیعی تر از همیشه به نظر برسد. و مانند پلی استیشن 5 سونی، کنسول جدید مایکروسافت هم هاردهای مکانیکی را کنار گذاشته و به استفاده از SSD روی خواهد آورد. این اقدام منجر به کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز برای اجرای بازی ها خواهد شد. این شرکت همچنین اضافه کرده به دنبال استفاده از SSD به عنوان یک رم مجازی نیز هست تا همه چیز حتی سریعتر اجرا شود.

انتظار می رود ایکس باکس جدید در تعطیلات کریسمس 2020 عرضه شود، همزمان با آن هم یکی از مورد انتظار ترین بازی های نسل بعد یعنی Halo infinite در دسترس خواهد بود. این کنسول مانند نسل فعلی آن از بازی های نسل های قبل هم پشتیبانی می کند تا نهایتا بتوانید بازی های هر چهار نسل را روی آن انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 0930Mohammad1378
    0930Mohammad1378 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    در زمانی ک هنوز تلویزیون و مانیتور های 4k فراگیر نشده رزولیشن 8k ایده زیبایی نیس بنظرم باید رو واقعیت مجازی و بازی های بیشتر با هوش مصنوعی بالا فکر بکنه تا ب فروشی در حد سونی برسه.‌‌..

  • Hamed
    Hamed | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    پی اس 5 اعلام شده وسطای 2020 میاد یعنی تقریبا شیش ماه بعد اینجوری بشه سونی عقب میمونه

  • Ali Aliy
    Ali Aliy | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    عرض سلام احترام و خسته نباشی خدمت تیم دیجیاتو... از سال هفتاد و پنج که پلی استیشن گرفتم تا به الان که هردو کنسول بازی رو دارم چون هدف اول بازی کردن هست مخصوصا تنوع در انتخاب بازی ها بنظر من پلی استیشن شاید دست هواداران خودش رو مثل ایکس باکس برای اجرای بازی های قدیمی باز نذاشته اما... محتوای بازی و جذب کردن بازی های پلی استیشن چشم و هوش هر بیننده و مخاطبی رو به خودش جذب می‌کند... در مورد کیفیت ایت کِی که حتی به ندرت تلویزیون های این مدل از کیفیت روانه بازار تا الان شدند بنظر نمیرسه برای همگان خریدش راحت و آسان باشه... امیدوارم قیمت دلار به زیر چهار هزار تومان بیاد تا همگان از دو تا کنسول استفاده کنند وگرنه هیچ بشری بدش نمیاد هردو تا کنسول بازی رو در زیر تلویزیون منزلش داشته باشد... با تشکر ❤️

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    امیدوارم به ساخت بازی برای چنین سخت افزاری هم اهمیت بده صرفا قدرتمندتر بودن طرفداران ایکس باکس و راضی نمیکنه

    • Ali Aliy
      Ali Aliy | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

      امیدوارم پلی استیشن پنج هم با امکانات و دستانی پر در میدان رقابت حاضر بشه مثل همیشه

مطالب پیشنهادی