ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید برخی از خودروها متوقف شد

سال ۲۰۱۸، ایران هفدهمین تولیدکننده خودرو در جهان بود. صنعت خودروسازی کشور سال ۲۰۱۸ یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۱ دستگاه خودرو تولید کرد که کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۸

سال ۲۰۱۸، ایران هفدهمین تولیدکننده خودرو در جهان بود. صنعت خودروسازی کشور سال ۲۰۱۸ یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۱ دستگاه خودرو تولید کرد که کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می دهد. سال ۲۰۱۸، کشورهای اندونزی و جمهوری چک تقریبا به اندازه ایران خودرو تولید کردند. طبق آمار انجمن جهانی وسایل نقلیه موتوری، ایران در سال ۲۰۱۷، یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود که نسبت به سال ۲۰۱۶، رشد ۱۸٫۱۹ درصدی داشت. اعمال مجدد تحریم ها، نوسانات ارز، مشکلات نقل و انتقال پول، نبود قطعات خودرو، مدیریت ناکارآمد و هزار مشکل دیگر سبب کاهش تولید خودرو در کشورمان شده است.
براساس جدیدترین آمار از وضعیت تولید خودرو در اردیبهشت ماه امسال تولید تعدادی از خودروها متوقف و یا کاهش قابل توجهی داشته است.
مطابق این آمار در اردیبهشت ماه امسال تولید ایران خودرو در خودروهای پژو پارس دو گانه سوز  و سمند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته متوقف شده است. همچنین  تولید تندر ۹۰ شرکت پارس خودرو، تیبا دوگانه سوز نیز به صفر رسیده است. تولید خودرودر این آمار تولید انواع خودرو در شرکت ایران‌خودرو در مقایسه با اردیبهشت ۹۷ کاهش ۵۴ درصدی و تولید سایپا کاهش ۰/۷ درصدی داشته است.
علاوه بر این آمارها نشان می‌دهد محصولات ام وی ام مدیران خودرو نیز با کاهش تولید همراه بوده به طوری در بخش ام وی ام ۵۵۰ توقف تولید به وجود آمده است. در محصولات سایپا نیز تولید سراتو به منفی ۹۱درصد رسیده است. علاوه بر این در محصولات کرمان موتور نیز تولید هیوندا i20، لیفان x60 و جک j5 متوقف شده است.
تداوم ریتم منفی تولید خودرو در کشور نشان از مشکلات مربوط به تامین قطعات از داخل و خارج دارد. با توجه به تحریم خودروسازی ایران از سوی آمریکا و خروج بسیاری از شرکت‌ها از کشور و همچنین مشکلات مربوط به نقل ‌و ‌انتقال پول، تامین قطعات به سختی و کند صورت می‌گیرد و نتیجه این ماجرا خود را در آمار تولید نشان داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی