ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الکامپ ۹۸
تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای جزییات برگزاری نمایشگاه الکامپ را اعلام کرد

نشست خبری بیست و پنجمین دوره الکامپ با حضور «مهدی حیدری» مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ و «رسول سرائیان» دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد. سراییان در گفتگو با دیجیاتو از ایجاد امکان تهاتر پاویون برای ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۰

نشست خبری بیست و پنجمین دوره الکامپ با حضور «مهدی حیدری» مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ و «رسول سرائیان» دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد. سراییان در گفتگو با دیجیاتو از ایجاد امکان تهاتر پاویون برای حضور شرکت کنندگان سایر کشورها در نمایشگاه الکامپ و شرکت کنندگان ایرانی در همان کشورها خبر داد. حیدری نیز به دیجیاتو گفت که هزینه غرفه‌های نمایشگاه امسال هیچ افزایشی نداشته‌اند.

به گفته حیدری ۷۵۰ شرکت‌ ایرانی و ۷ شرکت خارجی از ۷ کشور برای حضور در الکامپ ۹۸ اعلام آمادگی کرده‌اند. او در پاسخ به سوال دیجیاتو درباره اینکه تحریم‌های جدید و کاهش ارتباطات ایران با کشورهای دیگر چقدر بر نمایشگاه امسال تاثیر خواهد داشت، در ابتدا از شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تشکر کرد که امسال تسهیلات و امکانات بسیار خوبی مخصوصا در بخش ارزی برای حضور شرکت‌های خارجی و شرکت‌های ایرانی دارای محصولات خارجی در نظر گرفته است:

«پیش‌بینی ما این است که حضور شرکت‌های داخلی با استفاده از توان داخلی می‌تواند تا قسمت عمده‌ای از وضعیتی که تحریم‌ها برای کشور ما ایجاد کرده را بهتر کند.»

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تصورتان از حضور شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری در الکامپ و سپس استارتاپ‌ها در الکام استارز چیست، گفت:

«اساسا برگزاری نمایشگاه ابزاری برای توسعه بازار فناوری است و به همین دلیل تعرفه غرفه‌های نمایشگاه امسال افزایش قیمت نداشته‌اند ضمن آنکه تا امروز ۴۵ هزار متر مربع فضا برای پیش ثبت‌نام در نظر گرفته‌بودیم. تا امروز نیز شرکت‌های مختلفی استارت‌آپی، سخت افزاری و سایر حوزه‌های جانبی در نمایشگاه حاضر شده‌اند. که نتیجه آن را در نمایشگاه شاهد خواهیم بود.»

الکامپ ۹۸

الکامپ امسال مانند سال گذشته در بخش‌های مختلف الکامپ تاکز، الکام گیمز، الکامپ استارز، الکامپ ترندز برگزار خواهد شد اما به گفته سراییان دو بخش جدید «الکامپ جابز» و «توان تک» به نمایشگاه امسال اضافه شده‌اند؛ الکامپ جابز با هدف متصل کردن کارجویان و شرکت‌های نیازمند به نیروی ماهر در این حوزه برگزار خواهد شد. همچنین در بخش توان تک، کسب و کارهایی که توسط توان‌یابان راه اندازی شده معرفی می‌شوند و همچنین خدماتی که می‌توان در بستر IT به توان یابان عرضه کرد معرفی خواهد شد:

«الکامپ جابز را با این رویکرد ایجاد کردیم که بستری ایجاد کند تا فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا بتوانند در ایجاد اشتغال کمک کنند. الکامپ جابز بستری خواهد بود برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که پتانسیل حضور و فعالیت در این عرصه را دارند و می‌توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد مهیا کرد. خوشبختانه روند فناوری هم در حال کمک به ماست چراکه امروز در کمتر جایی ما شاهد این هستیم که بحث اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات مطرح نباشد.

سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توان‌یاب‌هایی که در حوزه فناوری فعال هستند ایجاد شد. نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توان‌یابان قرار خواهیم داد.»

به گفته سراییان، وزیر ارتباطات برای این نمایشگاه دعوت از وزرای خارجی را در دستور کار مجموعه خود قرار داده‌ و امکان حضور تعداد قابل توجهی از وزرای ICT کشورهای مختلف وجود دارد: «برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی یا الکامپ تور را طراحی کردیم تا علاقمندان بتوانند با ثبت نام در این تورها، از نمایشگاه بازدید کنند. بخش دیگری نیز برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شده تا بتوانند از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کنند.»

دبیرکل سازمان نظام صنفی در پاسخ به این سوال دیجیاتو مبنی بر تلاش‌های این بخش در سال گذشته برای برقراری ارتباط بیشتر با سایر کشورها و با هدف حضور آنها در نمایشگاه الکامپ انجام شده بود و اینکه امروز این کشورها به چه صورت در نمایشگاه حاضر شده و مشارکت خواهند کرد، پاسخ داد:

«برقرار ارتباط و هماهنگی برای حضور سایر کشورها توسط وزارت ارتباطات دنبال می‌شود اما مشخص نیست چه تعداد از آنها و به چه صورت در نمایشگاه حاضر خواهند شد. با این حال مهمترین اتفاق در نمایشگاه امسال این است که امکان تهاتر پاویون برای کشورها فراهم شده است. یعنی کشورها می‌توانند بدون پرداخت هزینه در نمایشگاه ایران پاویون داشته باشند و طرف ایرانی نیز می‌تواند به صورت رایگان در نمایشگاه همان کشور حاضر شود. این امر در نهایت موجب افزایش همکاری و روابط میان کشورها خواهد شد. برای مثال اگر ایران در «باکو تل» آذربایجان بدون پرداخت هیچ وجهی پاویون شود، شرکت کنندگان آذربایجانی هم می‌توانند در این نمایشگاه الکامپ بدون پرداخت هزینه‌ای پاویون شوند.»

الکامپ ۹۸

سراییان در سوال دیگر دیجیاتو در مورد تصمیمات جدید برای ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام، گفت که برای امسال چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

از آمارهای جالب دیگر این نمایشگاه می‌توان به ثبت‌نام ۴۸۰ استارتاپ برای حضور در نمایشگاه الکامپ در دور اول اشاره کرد که گفته می‌شود با توجه به حجم درخواست‌ها، احتمالاً فرصت دوباره‌ای برای ثبت نام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. در الکام استارز، بیش از ۱۰۰ استارتاپ در کانترهای استارتاپی مستقر می‌شوند و بقیه در قالب غرفه‌های ۱۲ متری در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

گفتنی‌ست نمایشگاه الکامپ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و در انتها به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده، بهترین غرفه و… جوایزی تعلق خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی