ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

porsche-next-oi-competition
اخبار خودرو

اطلاعات تکمیلی از پورشه تایکان؛ تجربه ای نزدیک به 911 با یک خودرو برقی

مدیرعامل شرکت پورشه اولیور بلوم اعلام کرده است که اولین محصول الکتریکی این شرکت تجربه رانندگی مشابه با یک 911 خواهد داشت. در یک مصاحبه با بلوم در مورد تاثیر رونمایی این مدل بر روی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل شرکت پورشه اولیور بلوم اعلام کرده است که اولین محصول الکتریکی این شرکت تجربه رانندگی مشابه با یک 911 خواهد داشت.

در یک مصاحبه با بلوم در مورد تاثیر رونمایی این مدل بر روی تسلا پرسیده شده بود که او عنوان کرد

ما مسیر متفاوتی را به نسبت تسلا دنبال کرده ایم و به دنبال این هستیم تا تایکان شبیه به یک 911 الکتریکی باشد. من احترام بسیار زیادی برای ایلان ماسک به دلیل نوآوری و روحیه پیشگام او دارم اما روحیه پیشگام چیزی است که در شخصیت پورشه و ما وجود دارد و به همین دلیل ما مسیر متفاوتی با تسلا را دنبال کردیم. تایکان باید تجربه رانندگی مشابه با یک 911 داشته باشد.

اولیور بلوم در ادامه می گوید

من چندی پیش در پیست اختصاصی مان در ایتالیا مشغول رانندگی با تایکان بودم و بشدت از ویژگی هایی خاص خودروهای الکتریکی هیجان زده شدم. تایکان  به مدد استفاده از باتری مرکز ثقل پایین تری به نسبت 911 دارد. این بدین معنا است که خودرو بر روی جاده حرکت یکنواخت تری خواهد داشت و در حدود 5 بار سریع تر از یک خودرو با موتور احتراق داخلی خواهد بود. در اینجا ما نه کلاچی داریم و نه شفت انتقال قدرتی، این به همراه دانش اختصاصی ما در ساخت شاسی، یک مزیت بسیار بزرگ را برای ما فراهم کرده است. همچنین برخلاف دیگر خودروهای الکتریکی ما از یک جعبه دنده اختصاصی بهره خواهیم برد تا شتاب گیری را پس از سرعت 150 کیلومتر بر ساعت افزایش دهیم.

تایکان

او همچنین از تولید این خودروی الکتریکی گفت و اعلام کرد پس از رونمایی محصول نهایی در سپتامبر تولید آن آغاز خواهد شد و پورشه در نظر دارد تا سالی 20 هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند اما برنامه شرکت سازنده برای سال جاری تولیدی از 10 هزار دستگاه است.

در هر صورت به نظر می رسد پورشه خود را آماده نبردی اساسی با شرکت تسلا کرده است و تایکان به رقیب بسیار سر سخت مدل S تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی