ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی AMD
تکنولوژی

کمپانی AMD پردازنده رایزن 9 3950X را معرفی کرد؛ رقیبی جدی برای اینتل

کمپانی AMD در آستانه عرضه موجی از پردازنده های دسکتاپ نسل سوم رایزن است و به نظر بعد از سال ها قادر به شکست دادن اینتل خواهد بود. «تراویس کرش»، از اعضای تیم AMD در این ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

کمپانی AMD در آستانه عرضه موجی از پردازنده های دسکتاپ نسل سوم رایزن است و به نظر بعد از سال ها قادر به شکست دادن اینتل خواهد بود. «تراویس کرش»، از اعضای تیم AMD در این باره گفت:

واقعا فکر نمی کنم بعد از این مردم دلیلی برای خریدن پردازنده های ساخت اینتل داشته باشند.

هسته های جدید نسبت به نسل قبل 15 درصد عملکرد بهتری دارند

در جریان کنفرانس این شرکت در E3 2019، جزئیات محصولات سری 3000 رایزن که دو هفته پیش معرفی شده بودند به اشتراک گذاشته شد. این پردازنده ها از تاریخ 16 تیر در دسترس خواهند بود و نه تنها ارزان تر، بهینه تر و به علت بهره گیری از هسته های بیشتر سریعتر هستند، بلکه شانه به شانه بهترین محصولات اینتل در زمینه گیمینگ قرار می گیرند.

قوی ترین چیپست این سری هم رایزن 9 3950X است که دارای 16 هسته، 32 ترد و 72 مگابایت کش است. علاوه بر این فرکانس کاری این پردازنده در حالت پایه 3.5 گیگاهرتز خواهد بود که حداکثر به 4.7 گیگاهرتز خواهد رسید. تمام این ها با توان 105 واتی ممکن شده که 60 وات از پردازنده 16 هسته ای اینتل بهینه تر است.

کمپانی AMD

در پایین می توانید بخشی از اسلایدهای AMD درباره توانایی های پردازنده های جدید را مشاهده کنید:

کمپانی AMD اضافه کرده که حدودا 40 درصد سرعت و بهینه بودن این پردازنده ها مربوط به ساختار 7 نانومتریست، در حالی که 60 درصد آن به طراحی جدید هسته های Zen 2 مربوط می شود که نسبت به نسل قبل 15 درصد عملکرد بهتری دارند.

اما گل سرسبد این محصولات همان مدل 3950X است که به گفته AMD دو ماه دیرتر از باقی محصولات این سری عرضه خواهد شد. این پردازنده از دو چیپ هشت هسته ای تشکیل شده که نهایتا 24 خط PCIe 4.0 فراهم می کنند. یکی از نقاط قوت این پردازنده استفاده از سوکت های AM4 است که منجر به سازگاریش با مادربوردهای حال حاضر می شود.

پردازنده های جدید AMD از شهریور ماه و با قیمت 199 تا 750 دلار در دسترس خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی