ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس کل بیمه مرکزی: اینشورتک‌ها کنار دفاتر بیمه هستند نه مقابل آنها

رییس کل بیمه مرکزی در رویداد رونمایی از مرکز نوآوری پلنت ضمن اعلام ضرورت حمایت از اینشورتک‌ها و استارت آپ های مرتبط با بیمه اعلام کرد که تمام مقامات حکومت ایران خواستار حمایت از تیم‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۶

رییس کل بیمه مرکزی در رویداد رونمایی از مرکز نوآوری پلنت ضمن اعلام ضرورت حمایت از اینشورتک‌ها و استارت آپ های مرتبط با بیمه اعلام کرد که تمام مقامات حکومت ایران خواستار حمایت از تیم‌های جوان هستند و نباید جلوی این تیم‌ها ایستاد چرا که به باور او، استارت آپ‌ها و تفکر استارت آپی می‌تواند منجر به رشد اقتصاد کشور شود.

به گزارش دیجیاتو «غلامرضا سلیمانی» صبح امروز (۲۲ خرداد) در رویداد رونمایی از پلنت حمایت تام بیمه مرکزی در برابر اینشورتک‌ها را اعلام کرد و خبر داد که تلاش دارند تا یک مصوبه را به تصویب برسانند تا تمام اینشورتک‌ها در یک واحد قرار بگیرند. به گفته سلیمانی تا به امروز قانونگذار مخالفتی با این مصوبه نداشته است:

«ما بارها به دفاتر بیمه و کارگزاری‌ها و مدیران بیمه‌ها اعلام کردیم که در برابر اینشورتک‌ها و تیم های جوان استارت آپی مقاومت نکنید چرا که این افراد مقابل شما نیستند بلکه در کنار شما قرار دارند. به هر حال باید پذیرفت که جوانان تفکر دیگری دارند و ایده‌های نوین آنها می‌تواند کارساز باشد. تجربه اسنپ و تپسی نشان داده که هر بخش دیگری وارد سیستم‌های نوین شود موفق عمل می‌کند و می‌تواند به رشد سیستم کمک کند.»

اینشورتک‌ها

به گفته سلیمانی نباید تصور شود که می‌توان جلوی این تیم‌ها ایستاد و مخالف آنها بود چرا که نهایت این ایستادگی به راهی جز شکست نخواهد رسید. او تاکید کرد که از بالاترین مقام حاکمیت تا رییس جمهور و تمامی اعضای دولت و بانک مرکزی و دیگر سازمان‌ها، علاقه‌مند به حمایت از جوانان هستند. او باور دارد که استارت آپ‌ها در بخش خدمات می‌توانند بسیار موفق آمیز عمل کنند: «همچنین استارت آپ‌ها می‌توانند توسعه اقتصادی و کار آفرینی گسترده‌ای با خود به همراه داشته باشند. نمی‌توان با مقاومت در برابر این تیم‌ها جلوی رشد آنها را گرفت.»

رییس کل بیمه مرکزی همچنین به تمامی شرکت‌های بیمه‌ای توصیه کرد تا دیتا و اطلاعات خود را در اختیار جوانان قرار دهند و به آنها کمک کنند تا مسیر راحت‌تری برای آنها ایجاد شود: «از همکاران بیمه‌ای می‌خواهم که با جوانان و تیم‌های استارت آپی همراهی بیشتری کنند. اطلاعات و دانش این افراد و دانش فنی این تیم‌ها در کنار هم می‌تواند منجر به رشد کل صنعت بیمه شود. اینشورتک‌ها یک میان بر برای توسعه رشد صنعت بیمه هستند.»

سلیمانی اعلام کرد که در سازمان بیمه مرکزی تحقیقاتی انجام شده و مشخص شده که بیش از ۸۰ درصد از محصولات بیمه‌ای جهان در ایران وجود دارد و برای آنها قوانین خاصی تعریف شده است اما عموم مردم از آنها خبر ندارند:

«متاسفانه مردم بیمه را با چند اسم شخص همچون بیمه شخص ثالث، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی و از این موارد می‌شناسند و خبری از خدمات بیمه نوین ندارند. البته ما هم در بخش‌هایی همچون درمان تکمیلی هنوز نتوانسته‌ایم تمام مشکلات را حل کنیم و در مواردی چون فروش، ارزیابی و پرداخت خسارت این موضوع مسائلی داریم که اینشورتک‌ها می توانند برای حل آن اقدام کنند. اما محصولات بیمه‌ای جدید که از قضا درآمدزا هستند را هم در یابید و در توسعه آنها بکوشید. به عنوان مثال در همین تعطیلات عید فطر توانستیم با یک شرکت به موضوع بیمه بدنه روزانه دست پیدا کنیم که برای صاحبین خودرویی که تنها چند روز در سال از اتومبیل خود استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است.»

رییس کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد که صنعت بیمه بتواند با رشد اینشورتک‌ها به توسعه خاصی دست پیدا کند و برای تعالی کشور نیز مثمر ثمر واقع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی