ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی های پرنده
تکنولوژی

رونمایی اوبر از طراحی داخلی تاکسی‌های پرنده؛ ترکیبی از کابین هلیکوپتر و فضاپیما

اوبر برای اولین بار از طراحی فضای داخلی کابین تاکسی های پرنده رونمایی کرده که در عین سادگی بسیار شیک به نظر می رسد. اوبر در زمینه تاکسی های اشتراکی بسیار موفق عمل کرده اما در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اوبر برای اولین بار از طراحی فضای داخلی کابین تاکسی های پرنده رونمایی کرده که در عین سادگی بسیار شیک به نظر می رسد.

اوبر در زمینه تاکسی های اشتراکی بسیار موفق عمل کرده اما در کنار آن سعی داشته سرویس های جدیدی نظیر اسکوتر، دوچرخه و حتی سفر با هلیکوپتر را نیز به مجموعه خود اضافه کند. در این بین بلندپروازانه ترین نقشه آنها تاکسی های پرنده است و حالا با رونمایی از طراحی داخلی این خودروها عزم خود برای عملی کردن ایده ای جسورانه را به نمایش گذاشته اند.

فضای داخلی کابین چندان تخیلی نیست و می توان آن را طرحی بین هلیکوپترهای مدرن و فضاپیمای کرو دراگون اسپیس اکس به شمار آورد. در این طرح چهار صندلی برای مسافران در نظر گرفته شده که دو به دو کنار هم قرار گرفته اند. پشت صندلی دوم نیز فضایی برای بار و وسایل مسافران تعبیه شده است.

جدای از نور آبی آرامش بخش و کمربندهای ایمنی خاص، از دیگر ابزارهای رفاهی هواپیماها خبری نیست و البته جای تعجب هم ندارد چرا که اوبر در مسافت های کوتاه از تاکسی های پرنده استفاده خواهد کرد. همانطور که در تصاویر می بینید فضای بین صندلی ها به اندازه ای نیست که سرنشینان مرفه در مسافت های طولانی به راحتی با آن کنار بیایند.

کمپانی آمریکایی این طرح را با همکاری «سفرن کابین» آماده کرده و امیدوار است کابین ساده اما شیک آن در خودروهای الکتریکی عمود پرواز (EVTOL) به یک مرجع تبدیل شوند.مسئولیت تولید تاکسی های پرنده اوبر به کمپانی های مختلفی نظیر بویینگ، بل و Jaunt واگذار شده و به همین خاطر طرح های مشترک سفرن و اوبر از انعطاف پذیری لازم برای سازگاری با محصولات این شرکت ها برخوردار است.

اوبر نخستین پرواز آزمایشی تاکسی های پرنده را سال میلادی آینده کلید می زند و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود در ۲۰۲۳ این سرویس رادر بخشی ایالت های آمریکا راه اندازی خواهد کرد. سرویس اوبر کاپتر برای جابجایی از طریق هلیکوپتر هم از ۱۸ تیرماه در دسترس مشترکین پلاتینوم و دایموند این شرکت قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    ارزوی‌ من تو اونجا محقق میشه. ..

مطالب پیشنهادی