ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون با عبور از اپل و گوگل با ارزش‌ترین برند جهان شد

آمازون با 315.5 میلیارد دلار ارزش موفق شده گوگل و اپل را کنار زده و لقب با ارزش ترین برند جهان را از آن خود کند. رده بندی 100 برند با بالاترین ارزش در جهان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

آمازون با 315.5 میلیارد دلار ارزش موفق شده گوگل و اپل را کنار زده و لقب با ارزش ترین برند جهان را از آن خود کند.

رده بندی 100 برند با بالاترین ارزش در جهان (لیست BrandZ) به طور سالانه توسط موسسه تحقیقاتی کانتار تعیین می شود. این رده بندی بر اساس مصاحبه هایی با 3 میلیون نفر به همراه اطلاعات تحلیلی مرتبط با هر شرکت و آمار مالی آنها محاسبه می شود. بر اساس رده بندی سال 2019، آمازون در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد 52 درصدی را تجربه کرده. اپل که در رتبه دوم ایستاده 309.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده و در مقایسه با سال قبل رشدی 4 درصدی را شاهد بوده. گوگل هم با 309 میلیارد دلار و رشدی 2 درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

باید اشاره کرد که به مدت 12 سال بود که گوگل و اپل برترین های این لیست را به خود اختصاص می دادند. در سال گذشته میلادی گوگل موفق شده بود به صدر لیست دست یابد.

به گفته «دورین وانگ»، مدیر جهانی BrandZ، دلیل جهش آمازون به خدمات متنوع ارائه شده توسط این شرکت مرتبط است. وانگ می گوید که رشد ارزش 108 میلیارد دلاری آمازون در سال گذشته نشان می دهد که حالا برندها کمتر به دسته بندی های [خدمات یا محصولات] خاص و منطقه های منحصر به فرد وابسته هستند.

با ارزش ترین برند

آمازون که در ابتدا به عنوان یک خرده فروشی آنلاین فعالیت می کرد اکنون در حوزه های متعددی از جمله مواد غذایی، اسپیکرهای هوشمند، تبلت ها و سرویس استریم موسیقی و ویدیو فعالیت می کند. به این ترتیب با این حوزه های فعالیت متنوع، رقیب گوگل و اپل به حساب می آید و البته نباید سرویس ابری وب آمازون (AWS) و نقش مهم آن به عنوان بخشی از ستون فقرات اینترنت را نیز فراموش کرد.

از دیگر برندهای مطرح که در لیست 100 برند برتر قرار گرفته اند باید به مایکروسافت (251.2 میلیارد دلار)، فیسبوک (159 میلیارد دلار)، علی‌بابا (131.2 میلیارد دلار)، تِنسِنت (130.9 میلیارد دلار) و AT&T با ارزش 108.4 میلیارد دلار اشاره کرد. در بین این برندها تنسنت با کاهش قابل توجه 27 درصدی ارزش، سقوط 3 پله ای را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی