ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکز نوآوری پلنت رونمایی شد؛ جایی برای رشد صنعت بیمه در کشور

مراسم رونمایی از مرکز نوآوری «پلنت» صبح امروز در کارخانه نوآوری برگزار شد. مرکز نوآوری پلنت قصد دارد یک مجموعه بزرگ و قوی برای توسعه صنعت بیمه در کشور باشد و از تیم‌های اینشورتک و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مراسم رونمایی از مرکز نوآوری «پلنت» صبح امروز در کارخانه نوآوری برگزار شد. مرکز نوآوری پلنت قصد دارد یک مجموعه بزرگ و قوی برای توسعه صنعت بیمه در کشور باشد و از تیم‌های اینشورتک و استارت آپی که در زمینه رشد بیمه حرف‌هایی برای گفتن دارند حمایت‌هایی اعم از سرمایه‌گذاری و منتورینگ داشته باشد.

به گفته مدیران پلنت ساخت این پلتفرم از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و روند تکمیل ساخت دفتر و مجهز کردن آن تا به امروز نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه داشته است. تیم سرمایه‌گذاری سرآمد این مرکز را راه‌اندازی کرده و هسته اصلی سرمایه‌گذاری مجموعه پلنت به حساب می‌آید. مدیران پلنت معتقدند که ایجاد این پلتفرم می‌تواند کمکی به صنعت بیمه باشد تا اقدامات نوآورانه و فناورانه در آن ایجاد شود. پیاده سازی ایده‌های خلاقانه جوانان و نقش آنها در رشد اقتصاد دانش بنیان با حضور بازیگران اصلی حوزه بیمه کشور از دیگر اهدافی است که پلنت به دنبال آن است.

«احمد رضا ضرابیه» مدیرعامل بیمه سامان که یکی از حامیان این مرکز است در سخنرانی خود اعلام کرد که تحقیقات سال ۹۲ این شرکت نشان داده که صنعت بیمه به خودی خود نمی‌تواند رشد کند و برای توسعه آن نیاز به یک همفکری و همکاری دسته جمعی توسط کل بازیگران این صنعت وجود دارد. او باور دارد که اگر این اتفاق نیفتد صنعت بیمه به رشد کند خود ادامه خواهد داد و به جایی که باید برسد، نمی‌رسد:

«وقتی تمام بازیگران در این حوزه آستین بالا بزنند و یک همت جمعی صورت بگیرد، می‌توان برای آینده صنعت بیمه امیدوار بود و پیشرفت‌های بسزایی را برای آن متصور شد. در حقیقت باید موجی راه بیفتد تا تمامی بازیگران حوزه بیمه روی آن موج به پیشرفت دست پیدا کنند. هیچ‌گاه یک شرکت نمی‌تواند جور تمام صنعت را بکشد و آن را به جایگاهی خاص برساند برای همین درهای پلنت روی همه مراکز بیمه و فعالان این صنعت باز است تا بتوان این موج را ایجاد کرد.»

محیط کار پلنت حس و حال استارت آپی دارد.

«ایمان جلیلی» مدیر روابط عمومی پلنت در گفتگوی خود با دیجیاتو تاکید می‌کند که پلنت یک مرکز نوآوری در حوزه بیمه و مالی است و می‌گوید که در آن زیرساختی فراهم شده تا سرویس‌های متنوع بیمه و افراد گوناگون حوزه اینشورتک و فین‌تک بتوانند در آن کار کنند:

«از دل پلنت بسیاری از کسب‌وکارها می‌توانند ایجاد شود و یا رشد پیدا کنند تا مشکلات بیمه‌ای و مالی شهروندان را حل نمایند. پلنت همراه این تیم‌ها خواهد بود و این همراهی صرفا به معنای سرمایه‌گذاری نیست. سرمایه‌گذاری در پلنت جزو کارهای اصلی مجموعه است و سرمایه‌های خرد توسط خود مجموعه ما و سرمایه‌های بیشتر توسط مجموعه VC سرآمد روی تیم‌ها صورت می‌گیرد اما جدا از سرمایه‌گذاری ما در اینجا بستری را فراهم کردیم که به موجب آن اینشورتک‌ها و فین‌تک‌ها و تمام افراد فعال در این حوزه‌ها می‌توانند رشد پیدا کنند.»

جلیلی اشاره می‌کند که در مرکز نوآوری پلنت جدا از سرمایه‌گذاری اقداماتی نظیر منتورینگ تیم‌ها، در اختیار قرار دادن سیستم‌های فنی برای تیم‌ها، ارتباط برقرار کردن بین تیم‌ها، برگزاری ورکشاپ‌ها و کلاس‌های آموزشی برای همه و موارد متعدد دیگری صورت می‌گیرد. او در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا تیم‌ها می‌توانند در دفتر پلنت استقرار پیدا کنند می‌گوید:

«ما اینجا امکان استقرار تیم‌ها را داریم و در حال حاضر ۸ تیم هم در پلنت مشغول به کار هستند. البته سعی می‌کنیم که این استقرار دائمی نباشد و به صورت گردشی صورت بگیرد و بعد از رشد تیم‌ها به تیم‌های جوان‌تر و تازه‌تر هم برسیم. ما شاید با برخی تیم‌ها شریک شویم و مشکلات برخی تیم‌های دیگر را حل کنیم و به رشدشان کمک کنیم.»

در حال حاضر هشت تیم در پلنت مستقر هستند

او همچنین در مورد نقش کارگزاران بیمه و فروشندگان بیمه در شبکه نوآوری پلنت می‌گوید که مجموعه آنها دقیقا جایگاه پیشرفت آنها است. او به دیجیاتو می‌گوید:

«این افراد سابقه و استعداد بالایی در زمینه بیمه و فروش بیمه دارند. فروشندگان بیمه می‌توانند در اینجا وارد تیم‌های استارت آپی شوند و یا حتی تیم خودشان را داشته باشند چرا که به دانش آنها در زمینه فروش و بیمه نیاز شدیدی داریم. شاید برخی از این افراد خودشان شخص فنی نباشند اما می‌توانند در اینجا ایده‌های خود را با تیم‌های فنی در میان بگذارند و با همکاری یکدیگر یک تیم تشکیل دهند و یا یک محصول جدید ارائه کنند.»

جلیلی در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه رویکرد سازمان بیمه مرکزی و دیگر بیمه‌ها به پلنت چه بوده می‌گوید: «همینکه رییس بیمه مرکزی در آیین رونمایی از این سرویس حضور داشته باشد نشانه خوبی است. به طور کلی رویکرد سازمان و دیگر بیمه‌ها مثبت است و هم‌اکنون هم با بیمه سامان همکاری می‌کنیم و در حال گفتگو با چند بیمه دیگر هم هستیم. در پلنت برای تمام بازیگران بیمه اعم از سازمان‌های بیمه و دفاتر کارگزینی و اینشورتک‌های ریز و درشت جا وجود دارد و با همدیگر می‌توانیم به رشد صنعت بیمه کمک کنیم.»

جلیلی می‌گوید که نوآوری در بیمه الزاما مربوط به فروش آنلاین نیست. او باور دارد که فروش آنلاین بیمه و مقایسه بیمه هم می‌تواند بخش بسیار مهمی از آینده مسیر اینشورتک‌ها باشد و هنوز هم جای کار بسیاری دارد و شاید روزی پلنت هم در این حوزه‌ها قدم بردارد ولی آنها دوست دارند به این مفهوم برسند که نوآوری در بیمه الزاما چنین چیزی نیست:

«خیلی حوزه‌های دیگر مانند فعالان سلامت الکترونیک یا بلاکچین و حتی فعالان حوزه اینترنت اشیا می‌توانند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند و برای فروش بیمه کمک شایانی انجام دهند. به نظر ما وقت این هست که بدنه بیمه کشور پذیرای این نوآوری‌ها باشد. مارکت بیمه مارکت دست نخورده‌ای است و جای کار بسیاری دارد و جای بزرگ شدن در آن بسیار زیاد است.»

پلنت تاحدی شبیه به یک مرکز کار اشتراکی است که مختص تیم‌ها و فعالان اینشورتک و فین‌تک ایجاد شده است. در این دفتر که در کارخانه نوآوری آزادی قرار دارد، امکان استقرار چندین تیم وجود دارد و تمامی این تیم‌ها اگر حرفی برای گفتن داشته باشند می‌توانند از حمایت‌های متنوع پلنت برخوردار شوند و یا با دیگر تیم‌ها و بیمه‌ها شبکه سازی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی