ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور حرکتی سولی
تکنولوژی

کنترل گوشی با حرکت دست؛ گوگل پیکسل 4 احتمالاً به چیپ رادار سولی مجهز می شود

پروژه سولی برای اولین بار در کنفرانس گوگل I/O 2015 معرفی شد. سولی یکی از پروژه های تیم ATAP گوگل است که برای کنترل دستگاه ها با حرکات کوچک دست توسعه یافته است. فرقی نمی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

پروژه سولی برای اولین بار در کنفرانس گوگل I/O 2015 معرفی شد. سولی یکی از پروژه های تیم ATAP گوگل است که برای کنترل دستگاه ها با حرکات کوچک دست توسعه یافته است. فرقی نمی کند که در حال استفاده از یک تلفن هوشمند، ساعت یا تبلت باشید؛ سنسور حرکتی سولی می تواند تفاوت بین جزئی ترین حرکات دست را تشخیص داده و انجام امور مختلف را ممکن کند. حالا گفته شده گوگل از این چیپست در تعدادی از محصولات سال 2019 خود استفاده خواهد کرد.

این موضوع احتمال به کارگیری سنسور حرکتی سولی در پیکسل 4 را بسیار بالا می برد. هنوز مشخص نیست گوگل از این سنسور در پیکسل های بعدی چه استفاده ای خواهد کرد اما احتمالات بسیاری وجود دارند؛ از زست های حرکتی گرفته تا راه های تازه برای تعامل با دستیار صوتی این شرکت.

سنسور حرکتی سولی

ممکن است دموهایی که قبلا از سنسور حرکتی سولی منتشر شده اند نشانه هایی از کاربردهای احتمالی آن در خود داشته باشند. برای مثال، در یکی از آن ها تغییر رنگ پالت رنگ در یک برنامه نقاشی از طریق سولی انجام می شد، در نمونه های دیگری هم پخش موسیقی یا متوقف کردنش با حرکات دست میسر شده بود. البته گوگل ممکن است از این سنسور برای انجام کارهایی استفاده کند که تاکنون به شکل عمومی بیان نکرده.

سنسور حرکتی سولی

اما این حدس و گمان ها زمانی جدی تر شد که وبسایت XDA Developers در نسخه بتای اندروید Q کدهایی یافت که به یک ویژگی مختص موبایل های پیکسل به نام «سنسور هوشیار» اشاره داشتند. به گفته این وبسایت:

«گوگل در فایل APK گزینه های بسیاری برای نشان داده شدن یا عدم نمایش تنظیمات مربوط به سنسور هوشیار قرار داده است. در قسمت های دیگر هم تنظیماتی به چشم می خورند که احتمالا مربوط به قابلیت پخش یا توقف موسیقی از طریق این سنسور هستند.»

این اخبار تا حدودی خوشحال کننده هستند زیرا گوگل تا امروز برای خاص تر کردن موبایل های خودش نسبت به رقبا کار خاصی انجام نداده است، در حالی که استفاده از یک سنسور حرکتی کارآمد در پیکسل های بعدی این کار را به خوبی انجام خواهد داد.

اگرچه پیکسل 4 اولین تلفنی نخواهد بود که از چنین قابلیتی بهره مند است. ال جی نیز چندی پیش چنین امکانی را در گوشی G8 فراهم کرده بود. با این حال موبایل ال جی از سنسور سولی استفاده نمی کرد و زیاد هم موفق نبود؛ و انتظار می رود گوگل تجربه بسیار بهتری برای کاربران فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی