ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت هواوی
تکنولوژی

هواوی نام تجاری Hongmeng را در اقصی نقاط جهان ثبت می کند

رویترز گزارش داده که هواوی درخواست خود برای ثبت علامت تجاری سیستم عامل Hongmeng را دست کم در ۹ کشور و اتحادیه اروپا ثبت کرده است. با شدت یافتن  تحریم های آمریکا علیه کسب و کار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

رویترز گزارش داده که هواوی درخواست خود برای ثبت علامت تجاری سیستم عامل Hongmeng را دست کم در ۹ کشور و اتحادیه اروپا ثبت کرده است. با شدت یافتن  تحریم های آمریکا علیه کسب و کار هواوی، به نظر می رسد چینی ها قصد جایگزین کردن سیستم عامل موبایلی شان را در برخی بازارهای کلیدی دارند.

این اقدام هواوی بعد از آن صورت می گیرد که دولت دونالد ترامپ نام این شرکت را در فهرست سیاه خود قرار داد و آن را از مراودات تجاری با شرکت های فناوری آمریکایی نظیر آلفابت که سیستم عامل اندروید آن در گوشی های هواوی مورد استفاده قرار می گیرد، منع کرد.

آنطور که دیتای دفتر مالکیت معنوی سازمان ملل (WIPO) نشان می دهد از آن زمان تاکنون هواوی که عنوان بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات شبکه را دارد درخواست ثبت نام تجاری Hongmeng را در کشورهایی نظیر کامبوج، کانادا، کره جنوبی و نیوزیلند ثبت کرده است.

این شرکت همچنین درخواست خود برای ثبت نام تجاری Hongmeng را طی ماه گذشته در پرو هم ارائه کرده. ریچارد یو مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی طی مصاحبه با روزنامه آلمانی Die Welt که اوایل امسال انجام داد اعلام نمود هواوی یک سیستم عامل پشتیبان دارد تا در صورت محروم شدن از اندروید از آن استفاده نماید.

اسناد مربوط به درخواست های هواوی برای ثبت نام تجاری Hongmeng نشان می دهد که هواوی قصد استفاده از Hongmeng را در طیف وسیعی از محصولاتش دارد که از تلفن های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای قابل حمل و ربات ها و تلویزیون های داخل ماشین را شامل می شود.

ثبت نام تجاری Honmeng

درخواست ثبت نام تجاری Hongmeng در چین نیز سال گذشته تسلیم نهادهای مربوطه در این کشور شد.

طبق دیتای به دست آمده از WIPO هواوی بعد از سرزمین مادری، درخواست ثبت این نام تجاری را نخست به اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا و بعد کره جنوبی تسلیم کرد.

همانطور که اشاره شد پرو از دیگر کشورهایی است که درخواست ثبت نام تجاری Hongmeng در آن مطرح شده. این کشور که هم اکنون ۵.۵ میلیون از کاربران گوشی های هواوی را در خود دارد اعلام کرده برای موافقت با این درخواست هواوی به جزئیات بیشتری نیاز دارد.

علاوه بر این چندین منبع چینی اعلام کرده اند که هواوی آماده عرضه دستگاه هایی با سیستم عامل Hongmeng در اکتبر  (مهر ماه) است. علی رغم اینکه پیش از این گمانه زنی شده بود که این سیستم عامل با نام هایی از جمله Vast OS یا Mist OS عرضه شود اما گزارش اخیر اشاره به نام احتمالی Ark OS کرده است. با این حال به نظر می رسد قرار نیست شاهد عرضه گوشی های سری میت 30 با این سیستم عامل باشیم و احتمالاً در ابتدا موبایل های میان رده و اقتصادی با Hongmeng روانه بازار چین خواهند شد.

به گزارش روزنامه چینی گلوبال تایمز شرکت هایی از جمله ویوو و اوپو هم سیستم عامل جدید هواوی را آزمایش کرده و خبر از 60 درصد سرعت بالاتر در مقایسه با اندروید گوگل داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    60درصدم كمتر كارايي داره لابد?
    سرعت اندرويد به خاطر سرويس هاي فعال پشت صحنه اش كم ميشه كه رم رو اشغال ميكنن...

    وقتي سرويسي پشت صحنه نباشه معلومه سريعتره

  • MATELF
    MATELF | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    اگه 60 درصد سریع تر باشه گوگل زمین میخوره

  • Titan007
    Titan007 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    به نظرم موفق میشه. چون از برنامه های اندروید پشتیبانی میکنه واگه موفق بشه ضربه بدی به اعتبار گوگل میخوره

  • آریا
    آریا | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    دست و پای بی خود میزنه? ?

    • AK.۰۱۱۱
      AK.۰۱۱۱ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

      چقدر که تو مریضی!

      • آریا
        آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

        چرا؟ چون پیش بینی میکنم به سرنوشت بادا و میگو سیمبین دچار میشه مریضم؟
        کاش همه مریض ها مثل من بودند ولی مثل شما توهم نداشتند? ?
        حالا همین رو اینجا داشته باش چند وقت دیگه همین دیجیاتو تیتر زد هواوی برنامه سیستم عاملش رو تعطیل کرد لینک اینجا رو بهتون میدم ? ?

  • sadeq
    sadeq | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    نمی شد یه اسمی باشه اینقد گ نداشته باشه

مطالب پیشنهادی