ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاکسازی اینترنت داخلی
تکنولوژی

کمپین جدید چین برای پاکسازی اینترنت داخلی آغاز شد

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده همزمان با موج تازه سانسور وبسایت های خارجی و بسته شدن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی چین، این کشور کمپین تازه ای را برای پاکسازی اینترنت داخلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده همزمان با موج تازه سانسور وبسایت های خارجی و بسته شدن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی چین، این کشور کمپین تازه ای را برای پاکسازی اینترنت داخلی خود آغاز کرده است.

بنابر گزارش آژانس خبری رسمی چین، شین هوا، این تلاش مشترک از ماه گذشته و توسط اداره امنیت سایبری، وزارت فناوری اطلاعات، دایره امنیت عمومی و رگولاتوری چین کلید خورده و تا پایان سال ادامه دارد.

در کمپین «یکسوسازی» وبسایت هایی که مرتکب «اقدامات مجرمانه و غیرقانونی» شده باشند و نتوانند به «تعهداتشان برای اتخاذ تدابیر ایمنی» عمل نمایند و سرقت اطلاعات شخصی در آنها رخ دهد مجازات و به مردم معرفی می شوند.

پاکسازی اینترنت داخلی چین

پیشتر چندین نشریه خارجی که تحت کنترل پکن قرار نداشتند از جمله واشنگتن پست و گاردین از دسترس کاربران چینی خارج شدند تا فهرست نشریات انلاین مسدود شده در این کشور طولانی تر از هر زمان دیگری شود.

نشریه اخبار اقتصادی چین به نام وال استریت چاینا (Wallstreetcn.com) روز دوشنبه همین هفته اعلام کرد که بنابر درخواست مقامات دولتی وبسایت و اپ موبایلی خود را از دسترس خارج کرده اما جزئیات دیگری در رابطه با علل این اتفاق ارائه نکرده است.

در کنار این وبسایت ها برخی اکانت های موجود در شبکه های اجتماعی چین نیز به دلیل انتشار طیف وسیعی از محتوا (از اخبار سیاسی گرفته تا حتی خبرهای اقتصادی) مسدود شده اند.

در آبان ماه گذشته ۹۸۰۰ اکانت متعلق به خبرگزاری های چینی مسدود شد

در آبان ماه سال گذشته مقامات چین اعلام کردند که ۹۸۰۰ حساب کاربری متعلق به خبرگزاری ها را به خاطر انتشار خبرهای حساس، مبتذل یا سیاسی مضر مسدود کرده اند.

اما همانطور که اشاره شد موج جدید پاکسازی اینترنت چین علل مختلفی دارد و صرفا به سیاست محدود نمی شود. بسیاری از اکانت های مسدود شده در شبکه های اجتماعی چینی احتمالا اسپم یا غیراخلاقی بوده اند.

شیمین فنگ نویسنده حوزه علوم چین

شیمین فنگ از نویسندگان محبوب حوزه علوم در چین که به خاطر اظهارات انتقادی اش علیه هواوی زیر ذره بین مقامات این کشور قرار گرفته روز گذشته اظهار داشت که دریافته تمامی اکانت هایش در شبکه های اجتماعی چین مسدود شده اند.

فنگ که در آمریکا زندگی می کند مدعی شد تا زمانی که برخی مخاطبانش به وی اطلاع دادند نمی توانند او را در این شبکه های اجتماعی پیدا کنند، نمی دانسته که چه اتفاقی برایش رخ داده است و هیچکدام از پلتفرم های مورد نظر نیز علت بسته شدن اکانت هایش را نگفته اند.

فنگ گفت: زمستان اینترنت چین در راه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    توی ایران هم ایرانسل اینقدر سرعت مودم هاش رو کم کرده که نمیشه توی پیامرسان های داخل یک فیلم نگاه کرد

  • molavy
    molavy | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    وبسایت هایی که مرتکب «اقدامات مجرمانه و غیرقانونی» شده باشند و نتوانند به «تعهداتشان برای اتخاذ تدابیر ایمنی» عمل نمایند و سرقت اطلاعات شخصی در آنها رخ دهد مجازات و به مردم معرفی می شوند.
    این که خیلی خوبه

  • آریا
    آریا | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    همه حکومتهای دیکتاتوری همین کار ها رو میکنند. ولی در نهایت سقوط خواهند کرد
    از پرده آهنین شوروی که بالاتر نیستند

  • jalal
    jalal | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    دوران چین کمونیست و سرکوبگر هم به پایان میرسه و روزی مردم چین هم به آزادی دست پیدا می کنند ...

مطالب پیشنهادی