ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالا کاربران iOS هم می‌توانند از گوشی اندرویدی به عنوان کلید امنیتی حساب گوگل استفاده کنند

گوگل در حال گسترش استفاده از گوشی‌های اندرویدی برای تشخیص هویت دو عاملی است. در این روش گوشی هوشمند تبدیل به یک کلید امنیت فیزیکی شده و بنابراین اگر کاربر خواست به اکانت گوگل خود وارد ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

گوگل در حال گسترش استفاده از گوشی‌های اندرویدی برای تشخیص هویت دو عاملی است. در این روش گوشی هوشمند تبدیل به یک کلید امنیت فیزیکی شده و بنابراین اگر کاربر خواست به اکانت گوگل خود وارد بشود، باید از گوشی استفاده کند؛ با فشار دادن دکمه مربوطه روی موبایل قفل باز خواهد شد.

برای کسانی که به امنیت اهمیت می‌دهند، دکمه امنیت فیزیکی بهترین روش بوده و اگر تا چند روز پیش تنها کاربران سیستم‌ عامل‌های کروم، مک و ویندوز ۱۰ می‌توانستند از این ویژگی استفاده کنند حالا با توجه به تاییده گوگل iOS نیز به لیست پشتیبانی از گوشی‌های اندرویدی به عنوان دکمه فیزیکی اضافه شده است.

کلید امنیت فیزیکی

البته به‌خاطر محدودیت‌های iOS پروسه انجام این کار کمی متفاوت با بقیه سیستم عامل‌ها است؛ در اینجا اکانت جای اینکه از کروم برای ارتباط با دیوایس استفاده کند، گوشی اندرویدی را با اپلیکیشن Smart Lock سینک خواهد کرد. کاربر وقتی که بخواهد با آی‌دیوایس به اکانت گوگل وصل شود، پیغامی نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه از طریق بلوتوث می‌توان با گوشی اندرویدی قفل را باز کرد.

در نهایت با نگه داشتن انگشت روی دکمه کم کردن صدا، احراز هویت کامل می‌شود. هرچند پشتیبانی از کلید امنیتی اندروید برای آی‌دیوایس‌ها ویژگی بدی نیست اما به‌خاطر محدودیت‌های به‌وجود آمده تنها کسانی که در کنار آیپد و آیفون خود یک گوشی اندرویدی هم داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند. این ویژگی جدید از امروز در دسترس اکانت‌های گوگل قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی