ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروهای گشتی پلیس به دوربین های پلاک خوان مجهز می شوند

دوربین های مداربسته با قابلیت پلاک خوانی، دوربین های تخصصی هستند که دارای یک نرم افزار داخلی برای شناسایی و ضبط پلاک خودرو ها حتی در هنگام حرکت هستند. تجهیز سیستم های ترافیکی توسط دوربین ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

دوربین های مداربسته با قابلیت پلاک خوانی، دوربین های تخصصی هستند که دارای یک نرم افزار داخلی برای شناسایی و ضبط پلاک خودرو ها حتی در هنگام حرکت هستند. تجهیز سیستم های ترافیکی توسط دوربین های تشخیص پلاک، امکان تجزیه و تحلیل و ضبط پلاک وسایل نقلیه را در هر شرایط چالش برانگیزی اعم از آب و هوای بد، سرعت بالا و مشکلات مربوط به تداخل نور چراغ ماشین ها میسر می سازد.

سردار محسن حسن خانی یکی از اولویت های مهم پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت را بکارگیری دوربین های پلاک خوان به منظور کشف خودروهای مسروقه بیان کرد و با اشاره به آغاز فعالیت سامانه های پلاک خوان از سال 85 در پنج استان کشور ، گفت: در سال 91، نسل جدید این دوربین ها با همکاری شرکت های دانش بنیان طراحی و به تعدادی از استان ها اختصاص یافت.

پلاک خوان

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی واگذاری دوربین های پلاک خوان به پلیس آگاهی استان های سراسر کشور در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: این دوربین ها در مناسبت های مختلف همچون اربعین، تعطیلات نوروز و ... عملکرد مطلوبی داشته اند و پلیس قصد دارد در آینده ای نزدیک با افزایش تعداد دوربین ها، نسبت به رصد سارقان در هر نقطه کشور اقدام کند.

این دوربین ها مجهز به نرم افزار پردازشگر هستند که با پردازش تصاویر، شماره پلاک آن را استخراج می نماید. تصویرها برای کاربردهای بعدی از قبیل اعمال محدودیت تردد و گزارش عبور و مرور خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

وی نقش دوربین‌های پلاک خوان را در افزایش سرعت عمل کار آگاهان پلیس آگاهی و ارتقای سطح کشفیات تاثیرگذار دانست و گفت: پلیس آگاهی در سالیان اخیر موفقیت های چشمگیری در راستای کشف علمی جرایم و به کارگیری تجهیزات نوین به دست آورده و با افزایش و تجهیز خودروهای گشتی به سامانه پلاک خوان، شناسایی و استرداد سریع اموال مردم را در دستور کار خود قرار داده است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار حسن خانی به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو در معابر تاریک و خلوت خودداری و در صورت امکان، نسبت به پارک وسیله نقلیه خود در پارکینگ های عمومی اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • min
    min | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

    کفتارهای دزد به جای اینهمه ادعا کاری میرفتن خیابونای پر از چال و چوله و افتضاح رو درست کنن

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    بدبخت شدیم ?

مطالب پیشنهادی