ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مانیتور گیمینگ ال‌جی
تکنولوژی

رونمایی ال‌جی از اولین مانیتور گیمینگ با پنل IPS و تأخیر 1 میلی ثانیه

ال‌جی در کنفرانس E3 از دو مانیتور گیمینگ IPS جدید رونمایی کرد که زمان تاخیر آن‌ها به یک میلی‌ثانیه کاهش یافته است. با توجه به اینکه تاخیر پاسخگویی نمایشگرهای IPS LCD در مقایسه با پنل ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

ال‌جی در کنفرانس E3 از دو مانیتور گیمینگ IPS جدید رونمایی کرد که زمان تاخیر آن‌ها به یک میلی‌ثانیه کاهش یافته است. با توجه به اینکه تاخیر پاسخگویی نمایشگرهای IPS LCD در مقایسه با پنل های TN آن‌ها را به گزینه نامناسبی برای گیمرها تبدیل کرده، ال‌جی با تمرکز روی همین پارامتر این دو مانیتور گیمینگ را طراحی کرده است.

مهم‌ترین دلیل پایین آوردن تاخیر به 1 میلی‌ثانیه، کاهش فاصله بین پنل های IPS و TN است. تا به حال تاخیر حدود 5 میلی‌ثانیه پنل های IPS آنها را پایین تر از پنل های TN قرار می‌داد اما حالا با مانیتورهای جدید ال‌جی، تکنولوژی IPS می‌تواند با قابلیت رنگ و زاویه‌های دید بهترش بر رقیب چیره شود.

مانیتورهای جدید در سری محصولات UltraGear قرار می‌گیرند و با «تکنولوژی نانو IPS» ال‌جی طراحی شده‌اند. این مانیتورها از گاموت‌های رنگی گسترده‌ پشتیبانی می کنند و 98 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند.

مانیتور گیمینگ ال‌جی

مدل بزرگتر در بین دو مانیتور گیمینگ ال‌جی از نمایشگر خمیده با زاویه دید عریض و ابعاد 37.5 اینچ استفاده می‌کند. رزولوشن این نمایشگر 1600×3840 پیکسل بوده و روشنایی آن 450 نیت است. نمایشگر گیمینگ ال‌جی قابلیت نمایش تصاویری با محدوده دینامیکی بالا را با تکنولوژی DisplayHDR 400 خواهد داشت.

مدل دوم یک مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 1440×2560 پیکسل است. حداکثر روشنایی این نمایشگر 350 نیت بوده و قادر است تصاویری اچ دی آر را تحت استاندارد HDR10 نشان دهد.

تمرکز اصلی در این مانیتورها روی بهبود نمایش تصاویر سریع و اکشن است که ال‌جی از معیارهایی برای اندازه‌گیری آن استفاده کرده است. علاوه بر قابلیت اصلی تاخیر 1 میلی ثانیه‌ای، هر دو مانیتور گیمینگ ال‌جی نرخ بروزرسانی بالایی دارند. مانیتور 37.5 اینچی نرخ رفرش 175 هرتزی داشته و این عدد برای مانیتور کوچکتر 144 هرتز است.

علاوه بر این هر دو مانیتور از تکنولوژی G-SYNC  انویدیا پشتیبانی می‌کنند که برای بهبود نرمی تصویر و از بین بردن هرگونه پارگی تصویر در زمان اجرای بازی یا تماشای فیلم در آن گنجانده شده است.

هر دو مانیتور گیمینگ ال‌جی به سه پورت USB 3.0، یک درگاه دیسپلی پورت و یک یا دو پورت HDMI مجهز شده‌اند. مانیتور بزرگتر همچنین از تکنولوژی Sphere Lighting 2.0 بهره می‌گیرد و یک مجموعه از چراغ‌های RGB در قسمت پشت که برای تطابق با محتوای نمایش داده شده تغییر رنگ می‌دهند. تغییر رنگ این چراغ‌ها باعث می‌شود دیواری که پشت مانیتور قرار گرفته رنگی مطابق با تصویر بگیرد و کاربر بیشتر در فضای بازی یا فیلم قرار بگیرد.

هنوز قیمت این مانیتورها مشخص نشده اما پیش فروش آنها از ابتدای ماه ژوئیه (10 تیر) شروع می شود و از سه ماهه سوم سال جاری میلادی وارد بازار اروپا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی