ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: طرح اولیه خودروی دوزیست آبی خاکی تسلا آماده است

ایلان ماسک که به ادعاهای بعضا اغراق آمیز معروف شده، سه شنبه گذشته در گردهمایی سالانه سرمایه گذاران تسلا از آمادگی این کمپانی برای تولید خودرویی دو زیست خبر داد. وی در پاسخ به این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

ایلان ماسک که به ادعاهای بعضا اغراق آمیز معروف شده، سه شنبه گذشته در گردهمایی سالانه سرمایه گذاران تسلا از آمادگی این کمپانی برای تولید خودرویی دو زیست خبر داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا تسلا به توسعه یک خودروی آبی خاکی فکر می کند یا خیر، همراه با خنده گفته:

جالب است که این سوال را می پرسید... ما طرحی برای تولید یک اتومبیل زیر دریایی، مثل آنچه که در فیلم "جاسوسی که مرا دوست داشت" موجود بود، آماده کرده ایم.

اشاره آقای ماسک به لوتوس اسپریت 1976 است که در یکی از سری فیلم های جیمز باند حضور پیدا کرده بود. این خودرو در فلیم توانایی حرکت در آب و خشکی را به صورت همزمان داشت. نکته جالب توجه اینکه این نسخه خاص از لوتوس اسپریت تحت مالکیت ایلان ماسک بوده و او آن را در سال 2013 از یک حراجی که در لندن برگزار شده، به مبلغ 997 هزار دلار خریداری کرده است.

Elon Musk says Tesla has a design ready for a James Bond-style submarine car (1)

در آن موقع مدیرعامل تسلا گفته بود:

وقتی یک کودک خردسال در آفریقای جنوبی بودم، برایم شگفت انگیز بود که جیمز باند در فیلم "جاسوسی که مرا دوست داشت" لوتوس اسپریت خود را با فشردن دکمه ای به زیردریایی تبدیل می کرد.

کارآفرین 47 ساله و برجسته دنیای تکنولوژی افزوده زمانی که وی متوجه شده بود که این خودرو در واقعیت توانایی تغییر شکل ندارد، ناراحت شده است. آقای ماسک اکنون تصمیم گرفته با استفاده از پیشرانه برقی تسلا به این ایده جامه عمل بپوشاند.

ایلان ماسک تولید نسخه ای که واقعا دوزیست باشد را ممکن دانسته، هر چند پذیرفته این کار با دشواری هایی همراه خواهد بود. او تولید مدلی را که صرفا جنبه ای نمایشی داشته باشد، محتمل پیش بینی کرده است.

به اعتقاد آقای ماسک تقاضا برای چنین وسیله نقلیه ای زیاد نبوده و بازارش کوچک تر از آن است که تولید انبوه صرفه اقتصادی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی