ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده تردریپر جدید
تکنولوژی

جنگ هسته‌ای با اینتل؛ پردازنده جدید AMD با ۶۴ هسته از راه می‌رسد

اینتل طی یک دهه گذشته بر قلمروی پردازنده های کامپیوتر حکمرانی کرده اما AMD با معرفی چیپستی بی‌رقیب در ماه های پیش رو آنها را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید. برخی منابع آگاه مدعی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اینتل طی یک دهه گذشته بر قلمروی پردازنده های کامپیوتر حکمرانی کرده اما AMD با معرفی چیپستی بی‌رقیب در ماه های پیش رو آنها را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

برخی منابع آگاه مدعی شده اند AMD اواخر پاییز سال جاری از پردازنده تردریپر جدید با ۶۴ هسته و ۱۲۸ ترد رونمایی خواهد کرد که قدرتی شگفت انگیز را به دنیای کامپیوتر تزریق خواهد کرد. در حال حاضر بزرگترین پردازنده تردریپر این شرکت W2990X با ۳۲ هسته است و دو برابر کردن این تعداد کار ساده ای نخواهد بود.

AMD برای CES 2020 هم محصولات دیگری را آماده کرده

این پلتفرم فعلا X599 نامیده شده اما پیش از معرفی نام آن تغییر خواهد کرد. هرچند هنوز اطلاعات دقیق در مورد کلاک یا توان گرمایی این چیپست ارائه نشده اما ظاهرا سوکت آن با مدل های فعلی تفاوتی ندارد و می توان در مادربوردهای TR4 با یک آپدیت بایوس ساده از ان استفاده کرد. هرچند این شرکت در  محصولات سری 3000 رایزن از لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده کرده اما بعید نیست این محصول را بر پایه معماری ۱۴ نانومتری خلق کند. پردازنده تردریپر جدید

با توجه به سابقه AMD در قیمت گذاری منصفانه احتمالا این محصول هم قیمتی بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت که آنرا به یکی از مقرون به صرفه ترین پردازنده ها برای ورک استیشن ها و دیگر سیستم های پردازش سنگین تبدیل می سازد. از دیگر کاربردهای این پردازنده می توان به کلاسترهای محاسباتی و سرورهای خانگی نیز اشاره کرد. برای مقایسه کافی است بدانید که پردازنده ‍‍‍۱۸ هسته ای اینتل ۱‍۸۰۰ دلار قیمت دارد؛ بنابرین زمانی که رقیب ۶۴ هسته ای ۲۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد طبیعی است کمتر کسی سراغ گزینه اول خواهد رفت.

بر اساس این گزارش AMD قطعا تا پیش از پایان سال جاری از پردازنده تردریپر جدید رونمایی خواهد کرد چرا که برای CES 2020 نقشه های دیگری در سر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad.s2321
    Mohammad.s2321 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    تیتر خیلی خوب بود ??

  • alireza_asol
    alireza_asol | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    amd فوق العاده کار کرده.
    از 3800x هشت هسته ای تا 3950x شانزده هسته ای.
    پرفورمنس بالاتر از رقیب
    توان مصرفی پایینتر
    قیمت به شدت پایینتر
    اینتل رو بد جور تحت فشار گذاشته.
    حالا هم که ۶۴ هسته و ۱۲۸ thread .
    یه بنچمارک از ۳۹۵۰ با قیمت ۷۵۰ دلار لو رفته که از پردازنده ۱۸ هسته ای و ۲۰۰۰دلاری اینتل بهتر عمل کرده!
    گذشته از این سال های سال بود که اینتل رو ۴ هسته گیر کرده بود و cpu های رده بالاتر رو با قیمت وحشتناک بالا میفروخت. دوباره قدرت گرفتن amd در نهایت خیلی به نفع کاربرا شد.

مطالب پیشنهادی