ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 865
تکنولوژی

سامسونگ تولید چیپست اسنپدراگون 865 را به عهده خواهد گرفت

به نظر می‌رسد تکنولوژی 7 نانومتری فوق فرابنفش (EUV) سامسونگ همچنان در حال جلب نظر دنیای تکنولوژی است. بر اساس گزارش یک منبع کره‌ای، کوالکام سامسونگ را به جای TSMC به عنوان سازنده چیپست اسنپدراگون ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰

به نظر می‌رسد تکنولوژی 7 نانومتری فوق فرابنفش (EUV) سامسونگ همچنان در حال جلب نظر دنیای تکنولوژی است. بر اساس گزارش یک منبع کره‌ای، کوالکام سامسونگ را به جای TSMC به عنوان سازنده چیپست اسنپدراگون 865 انتخاب کرده است.

با اینکه قرارداد مذکور هنوز کامل نشده اما گزارش شده که در مراحل پایانی خود قرار دارد. کوالکام ساخت دو مدل پیشین چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون یعنی مدل‌های 845 و 855 را به TSMC سپرده بود، در حالی که سامسونگ پیش از آن مدل‌های 820 و 835 را تولید می‌کرد.

اسنپدراگون 865
روند توسعه تکنولوژی ساخت با کمتر شدن ابعاد ترانزیستورها

کوالکام دلیل واگذاری ساخت چیپست‌ها به سامسونگ را تکنولوژی پیشرفته‌تر این شرکت نسبت به TSMC اعلام کرده است. شایعات حاکی از این هستند که قرار است دو مدل از این چیپست ساخته شود؛ مدل پایه و مدلی که به مودم X55 5G مجهز شده است. به نظر کوالکام اسنپدراگون 865 را تا چند ماه آینده رسما معرفی می‌کند.

سامسونگ همچنین قرار است برای انویدیا چیپ‌های GPU تولید کند در حالی که این شرکت سال‌ها در این زمینه با TSMC همکار می‌کرد. ساختار جدید Ampere اولین ساختاری خواهد بود که انویدیا با آن به تکنولوژی 7 نانومتری وارد می‌شود. چیپست‌های گرافیک Turing که در حال حاضر توسط TSMC تولید می‌شود از تکنولوژی 12 نانومتری استفاده می‌کند.

علاوه بر این‌ها IBM هم تکنولوژی 7 نانومتری فوق فرابنفش سامسونگ را برای نسل بعدی پردازنده‌های توان انتخاب کرده است. چیپست اگزینوس نسل بعد نیز قرار است با همین تکنولوژی ساخته شود.

سامسونگ قرار است از ابتدای سال بعد پروسه 5 نانومتری خود را راه‌اندازی کرده و به کمپانی‌های دیگر ارائه کند. این پروسه 20 درصد در مصرف انرژی بهبود ایجاد می کند و عملکرد را نسبت به پروسه 7 نانومتری 10 درصد بهبود می‌بخشد.

از آن‌سو TSMC هم اخیرا پروسه 6 نانومتری خود را معرفی کرد که از اوایل سال آینده برای استفاده کمپانی‌ها در دسترس خواهد بود. با توجه به رقابت تنگاتنگ سامسونگ و رقیب تایوانی یعنی TSMC باید دید در آینده کدام یک از این شرکت‌ها برای جلب نظر شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزار موفق‌تر خواهند بود و اینکه آیا تکنولوژی‌های جدید می‌توانند انتظارات پیش‌بینی شده را برآورده کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    حيف كه سامسونگ بي انصافي و بي اخلاقي ميكنه سر 835 اگر يادتون باشه انحصاري كرده بود و چند ميليون واحد اولشو فقط مخصوص خودش برداشته بود? و همه كمپاني ها رو مجبور كرد با تاخير پرچمداراشونو بدن بيرون يا با نسخه 820 عرضه كنن

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    چه غولی شده این سامسونگ

مطالب پیشنهادی