ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز تله فوتوی 600 میلی متری سونی
تکنولوژی

سونی از یک لنز 600 میلیمتری پرایم برای عکاسان ورزشی و حیات وحش رونمایی کرد

اگر از دوربین های فول فریم بدون آینه ساخت سونی استفاده می کنید، احتمالا به لنز جدید این شرکت نیاز ندارید؛ اگر هم نیاز داشته باشید احتمالا خریدش برایتان آسان نخواهد بود. لنز تله فوتوی 600 ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اگر از دوربین های فول فریم بدون آینه ساخت سونی استفاده می کنید، احتمالا به لنز جدید این شرکت نیاز ندارید؛ اگر هم نیاز داشته باشید احتمالا خریدش برایتان آسان نخواهد بود. لنز تله فوتوی 600 میلی متری سونی دارای برچسب قیمت 13 هزار دلاری است. با این مقدار پول می توان یک مک پروی جدید، مانیتور پنچ هزار دلاری و استند هزار دلاری اش را خرید و همچنان هزار دلار کنار گذاشت. در نتیجه خریداران این لنز احتمالا عده بسیار محدودی از عکاسان حرفه ای و آژانس های خبری خواهند بود.

این لنز دارای برچسب قیمت 13 هزار دلاری است

اما اگر به در اختیار داشتن لنزی با این فاصله کانونی علاقمندید، سونی از لنز 600-200 دیگری هم رونمایی کرده که فقط دو هزار دلار قیمت دارد. ممکن است بپرسید چطور یک لنز پرایم 600 میلی متری بیش از شش برابر یک لنز زوم 600-200 قیمت دارد؛ جواب در تفاوت کیفیت اجزای سازنده لنز و حداکثر گشودگی دیافراگم آن ها خلاصه می شود.

لنز تله فوتوی 600 میلی متری سونی

لنز زوم 600-200 دارای حداکثر گشودگی دیافراگم متغیر f5.6-6.3 است، یعنی هرچه بیشتر زوم کنید حداکثر گشودگی دیافراگم کمتر می شود. نتیجه این موضوع ورود نور بسیار کمتر (کمتر از نصف) در حالت 600 میلی متری به لنز ارزان تر است. هردو این لنزها از 11 تیغه دیافراگم استفاده می کنند که منجر به گردتر شدن بوکه های می شوند؛ حتی اگر از حداکثر گشودگی دیافراگم استفاده نشود.

علاوه بر این لنز تله فوتوی 600 میلی متری سونی جزو سری G لنزهای این شرکت محسوب می شود. این لنزها در ساختار خود از چندین المان فلوئوریتی، یک المان فوق ناکروی و پوشش های نانو استفاده می کنند. تمام این اقدامات به کاهش ابیراهی رنگی، شعاع های نوری (Flaring) و گوستینگ (Ghosting) کمک می کنند. لرزشگیر اپتیکی این لنز هم استفاده از آن روی تک پایه (یا اگر خیلی قوی باشید روی دست) را ممکن می کند.

با این مقدار پول می توان یک مک پروی جدید، مانیتور پنچ هزار دلاری و استند هزار دلاری اش را خرید

با وجود قیمت کمتر، لنز ارزان تر هم روی کاغذ مشخصات بسیار خوبی دارد. در این لنز هم از پوشش نانو و پنج المان با پخش کنندگی کم استفاده شده تا ابیراهی رنگی به حداقل برسد. علاوه بر این سازگاری با تله کانورترهای 1.4x و 2x حداکثر فاصله کانونی این لنز را به 1200 میلی متر می رساند. اگرچه در این حالت گشودگی مفید دیافراگم به f13 کاهش پیدا می کند. از قابلیت های دیگر آن هم می توان به لرزشگیر داخلی، فوکوس خودکار و زوم داخلی اشاره کرد. قابلیت آخر به عدم افزایش طول این لنز هنگام زوم کردن اشاره دارد.

لنز تله فوتوی 600 میلی متری سونی و برادر کوچکترش قصد دارند نشان دهند این شرکت برای عکاسی ورزشی و حیات وحش نیز اهمیت قائل است. دو زمینه ای که عکاسان حرفه ای در آن ها همچنان به دوربین های DSLR متکی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی