ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دست رباتیک
تکنولوژی

پهپادی که با استفاده از دو دست رباتیک اجسام را جابه‌جا می‌کند [تماشا کنید]

پروژه‌ای که قرار بود یک جفت دست رباتیک با قابلیت پرینت سه بعدی توسعه دهد، حالا تا جایی پیش رفته که یک «پهپاد مجهز به دست رباتیک» تولید کرده است. پس از تکمیل این دست‌های ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

پروژه‌ای که قرار بود یک جفت دست رباتیک با قابلیت پرینت سه بعدی توسعه دهد، حالا تا جایی پیش رفته که یک «پهپاد مجهز به دست رباتیک» تولید کرده است.

پس از تکمیل این دست‌های بایونیک در سال 2017، «فدریکو چیکارس» مهندس ایتالیایی این پروژه را ادامه داد تا نه تنها پیچیدگی دست‌ها را بیشتر کرده بلکه بتواند نسخه‌های متفاوتی از آن را تولید کند. او در آخرین دستکاری این دست رباتیک، از ترکیب آن با ربات چهار پره Spot متعلق به شرکت بوستون داینامیکس، یک پهپاد مجهز به دست خلق کرد.

با اینکه چنین طرحی خیلی عجیب و غریب به نظر می‌آید اما چیکارس عقیده دارد که پهپاد او دریچه‌ای به روی آینده صنعت پهپادهاست. او در این باره گفت:

کمپانی‌هایی مثل آمازون به زودی از پهپادهای زمینی یا هوایی برای رساندن بسته به دست مشتریان استفاده خواهند کرد. تصور کنید از چنین پهپادهایی برای رساندن کمک‌های اولیه به مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها مشکل است استفاده شود. مثلا بعد از بروز حوادثی مثل سقوط بهمن یا زمین‌لرزه.

دست رباتیک

چیکارس همچنین گفت که در حال کار روی مدلی از این پهپاد است که از دست‌های سبک‌تر و یک رابط نرم‌افزاری بهینه شده برای کنترل حرکت استفاده می‌کند.

در حال حاضر چنین طرحی بیشتر به نظر یک پروژه تفریحی است تا محصولی که به پایان تولید و تجاری‌سازی نزدیک شده. با این حال چنین طرحی می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد چرا که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه طراحی دست بایونیک به دست آمده و احتمالا فراگیر شدن پهپادهای دست‌دار خیلی هم دور از ذهن نباشد.

چیکارس فعلا قصد فروش پهپاد خود را ندارد اما دست رباتیک با نام Handy را در فروشگاه الکترونیکی شخصی خود به فروش می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی