ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اهدای عضو
تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک؛ چگونه کارت اهدای عضو دریافت کنیم؟

در ايران روزانه ۷ تا ۱۰ نفر بيمار نيازمند پيوند عضو به دليل نرسيدن عضو پيوندی جان خود را از دست می‌دهند. اما با اهدای عضو از افرادی كه به هر دليل دچار مرگ مغزی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

در ایران روزانه ۷ تا ۱۰ نفر بیمار نیازمند پیوند عضو به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند. اما با اهدای عضو از افرادی که به هر دلیل دچار مرگ مغزی شده‌اند، می‌توان از مرگ این بیماران جلوگیر‌ کرد. به عبارت دیگر حدود یک هزار اهدای عضو می‌تواند جان ۴ هزار نفر را نجات دهد یا اهدای اعضا فردی که در اثر ضربه مغزی فوت شده باشد، می‌تواند جان ۸ نفر را نجات داده و به ۵۳ فرد معلول کمک کند.

احتمالا اخبار و اطلاعات زیادی در مورد اهدای عضو خواندید. به طور خلاصه باید گفت که اهدای عضو از افرادی که در اثر ضربه مغزی جان خود را از دست می‌دهند، امکان پذیر است. قلب، ریه، لوزالمعده، کبد، کلیه و چشم از مهمترین اعضایی هستند که قابلیت پیوند دارند و می‌توانند جان بسیاری را نجات داده و حتی زندگی افراد معلول را دگرگون کند.

روند ثبت نام برای اهدا بسیار ساده است کافی‌ست تنها به سایت رسمی مرکز اهدای عضو مراجعه کنید و در نوار بالا روی گزینه دوم «کارت اهدای عضو» یا «پیوند کارت» کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام منتقل شوید.

اهدای عضو

پس از آن کلیه اطلاعات خود را به طور کامل وارد کنید. توجه کنید که تمامی اعداد، باید به زبان انگلیسی وارد شوند، در غیر این صورت اطلاعات شما ثبت نمی‌شود. در قسمت انتهایی فرم هم از شما سوال شده که رضایت به پیوند کدام اعضا دارید و گزینه‌هایی برای شما گذاشته شده تا بتوانید انتخاب و در نهایت فرم را ثبت کنید.

اهدای عضو

پس از آن اطلاعات شما ثبت شده و کارت اهدای عضو به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را پرینت بگیرد و یا فایل PDF آن را ذخیره کنید. همچنین شناسه کاربری و رمز عبوری برای شما در نظر گرفته می‌شود که با آن می‌توانید وارد سایت شده، اطلاعات خود را تغییر دهید. البته شما هر زمان و به هر دلیل که از تصمیم خود منصرف شدید می‌توانید کد ملی خود را به همراه درخواست لغو عضویت به آدرس info@ehda.ir ایمیل کنید.

اهدای عضو

شما می‌توانید کارت نمایش داده شده را پرینت بگیرید و یا در صورت تمایل با در دست داشتن همان پرینت به برخی از شعب بانک ملی مراجعه کنید تا پیوند کارت ملی برای شما صادر شود. اگر هم کارت پیوند خود را گم کرده باشید می‌توانید مجددا با همان پرینت کارت پیوند دریافت کنید.

گقتنی‌ست شما می‌توانید با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ و یا شماره گیری کد دستوری ستاره ۳ ستاره ۳۴۳۲ مربع نیز کارت اهدا دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی