ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حالت تاریک
تکنولوژی

گوگل کروم حالا وبسایت ها را هم در حالت تاریک نمایش می دهد

اگر دوست دارید که حالت تاریک را در اپلیکیشن‌هایتان داشته باشید، خبر خوبی برایتان داریم: گوگل کروم پس از ارائه حالت تاریک برای مرورگر حالا امکان فعالسازی این حالت را به طور بومی برای وبسایت‌ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۰

اگر دوست دارید که حالت تاریک را در اپلیکیشن‌هایتان داشته باشید، خبر خوبی برایتان داریم: گوگل کروم پس از ارائه حالت تاریک برای مرورگر حالا امکان فعالسازی این حالت را به طور بومی برای وبسایت‌ها هم فراهم کرده است.

اگر طراحان وبسایتی که به آن سر می‌زنید محدودیتی پیش پایتان نگذارند، می‌توانید با کلیک روی یک دکمه شاهد فعالسازی حالت تاریک و تیره شدن محیط کاربری آن وبسایت باشید که به غیر از زیبایی کاربردهای خاص خودش را هم دارد.

آخرین نسخه بتای گوگل کروم (نسخه 76) از تنظیمات CSS ویژه‌ای به نام "prefers-color-scheme" پشتیبانی به عمل می‌آورد. وقتی آن را فعال می‌کنید، وبسایتی که همیشه با پس‌زمینه سفید و نوشته‌های سیاه به نمایش درمی‌آمده بلافاصله تغییر رنگ داده و بک‌گراند آن مشکی و نوشته‌هایش به سفید تبدیل می‌شوند. نکته خوب اینکه گزینه مذکور کامل با گوگل کروم یکپارچه شده بنابراین با فعالسازی حالت تاریک دیگر نیاز نیست نگران چیز دیگری برای تنظیم باشید.

حالت تاریک

گفتنی است که گوگل نسبت به سایر شرکت‌ها در استقبال از حالت تاریک اندکی کندتر عمل کرده است. این ویژگی برای نخستین بار در نسخه 73 بتای گوگل کروم برای اندروید معرفی شد و در ماه مارس سال جاری به نسخه 74 بتا برای ویندوز آمد. اما بالاخره و با گذشت شش ماه از سال 2019 حالا برای کلیه پلتفرم‌های مهم (اندروید، کروم او اس، لینوکس، مک او اس و ویندوز) منتشر شده است.

اما در انتها بد نیست بدانید که نسخه بتای 76 گوگل کروم تغییرات دیگری به جز حالت تاریک هم برای کاربران به ارمغان آورده. از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به مسدودسازی فلش به طور پیش‌فرض اشاره کرد که از لحاظ امنیتی برای کاربر می‌تواند یک مزیت باشد.

در صورت مسدودسازی فلش وبسایت‌ها دیگر نمی‌توانند کاربران را هنگام استفاده از حالت Incognito (مرور مخفی وب) شناسایی کنند. برای دانلود آخرین نسخه بتای گوگل کروم به این لینک اینترنتی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    عالی دمتون گرم

  • Alireza MT9
    Alireza MT9 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    کروم واقعا عالیه ولی حیف که مصرف منابعش به شدت بالاست.
    خیلی هم جالبه که تا من کنار میزارم کروم رو، یه قابلیت جدید اضافه میکنه که خیلی وقته دنبالش بودم :)

مطالب پیشنهادی