ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رابط کاربری هواوی
تکنولوژی

تصاویر نسخه اولیه رابط کاربری EMUI 10 هواوی فاش شد

نسخه اولیه از رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 10 بر پایه اندروید Q فاش شده که برخی از جزئیات آن را آشکار می‌کند. هواوی پیشتر تائید کرده بود که اندروید Q برای تعدادی از اسمارت‌فون‌های ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

نسخه اولیه از رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 10 بر پایه اندروید Q فاش شده که برخی از جزئیات آن را آشکار می‌کند. هواوی پیشتر تائید کرده بود که اندروید Q برای تعدادی از اسمارت‌فون‌های این شرکت عرضه خواهد شد اما با توجه به مشکلاتی که برای هواوی پیش آمده، مشخص نبود آینده این ادعا چه باشد.

وبسایت XDA-Developers تائید کرده که این بیلد جدید بر پایه اندروید Q توسعه داده شده و آن‌ها موفق شده‌اند آن را روی P30 Pro تست کنند. اما با توجه به اینکه این نسخه یک بیلد اولیه است هنوز تغییرات محسوسی در آن مشاهده نشده.

رابط کاربری کلی تغییرات بصری چندانی نداشته و XDA گفته که لانچر، استاتوس بار، تنظیمات سریع، نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات کاملا مشابه EMUI 9.1 هستند. تغییر کوچکی که در بخش تنظیمات وجود دارد حضور قابلیت جدید «مجوزهای کنترلی برای اندروید Q» است و شامل مجوز موقعیت مکانی only while in use می‌شود. این مجوز فقط در هنگام استفاده از یک اپ به آن اجازه دسترسی به موقعیت مکانی کاربر را می‌دهد. از جمله تغییرات دیگر هم می‌توان به عوض شدن جزئیاتی در رابط کاربری دوربین در EMUI 10 اشاره کرد.

البته XDA خبر داده که هنوز جزئیات زیادی از تغییرات این بیلد نسبت به نسخه‌های قبلی باقی مانده که باید با بررسی دقیق‌تر فرم‌ور از آن اطلاع پیدا کنند. در اسکرین‌شات‌هایی که از این رابط کاربری گرفته شده، حالت تاریک یا همان دارک مد اندروید Q نیز قابل مشاهده است. این تم تاریک در اپ تنظیمات و ویجت گوگل سرچ در صفحه هوم هم اعمال شده است.

هنوز مشخص نیست که هواوی علاوه بر این تغییرات جزئی چه چیزی برای EMUI 10 در چنته دارد. ظاهرا برخی از کاربران که بیلد درز کرده را نصب کرده‌اند از افزایش سرعت محسوس آن نسبت به EMUI 9.1 خبر داده‌اند. علاوه بر این پایداری این بیلد هم مناسب گزارش شده و باگ بزرگی در آن مشاهده نشده است.

هواوی اعلام کرده بود که گوشی‌های میت 20، میت 20 پرو، میت 20 ایکس، میت 20 آر اس، پی‌30، آنر ویو 20 و آنر مجیک 2 اولین اسمارت‌فون‌هایی خواهند بود که این بیلد جدید را دریافت خواهند کرد.

حال باید دید وضعیت لایسنس اندروید برای شرکت چینی چطور پیش می‌رود. برخی از گزارشات تائید نشده حاکی از این هستند که هواوی شاید به جای اندروید، از یک سیستم عامل روسی به نام Aurora در گوشی‌های بعدی خود استفاده کند.

با همه این تفاسیر هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد EMUI 10 گفت که آیا کاربران می‌توانند رابط کاربری هواوی را برای تلفن‌های همراه خود دریافت کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MobileMax
    MobileMax | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    لطفا لیستتون رو آپدیت کنید
    وب سایت frimware finder تعداد گوشی هایی که اندرویید q رو دریافت میکنند رو زیاد کرده و بر حسب imei رتبه بندی کرده

مطالب پیشنهادی