ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هشدار پلیس در مورد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی

زمانی بود که می‌گفتند عادت حرف زدن با موبایل در هنگام رانندگی کاری خلاف منطق و قانون است و برای آن جریمه هم در نظر گرفتند. آن زمان، تنها اختلالی که هنگام حرف زدن با ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

زمانی بود که می‌گفتند عادت حرف زدن با موبایل در هنگام رانندگی کاری خلاف منطق و قانون است و برای آن جریمه هم در نظر گرفتند. آن زمان، تنها اختلالی که هنگام حرف زدن با موبایل در هنگام رانندگی ایجاد می‌شد، کاهش تمرکز بود. اما امروز با گسترده شدن نرم‌ افزارهایی که پایه‌ی بصری دارند (مانند تلگرام و اینستاگرام و توییتر) عملاً مشکل جدی تر شده است.
نگاه کردن به صفحه‌ی نمایش، علاوه بر اینکه تمرکز ما را – درست مانند حرف زدن با موبایل – کاهش می‌دهد، ما را از مشاهده‌ی فضای روبروی خود هم غافل می‌کند. به طوری که گاه احساس می‌کنیم کسی که تلگرام و ارسال پیام و چک کردن اینستاگرام را در هنگام رانندگی رها می‌کند و صرفاً به تماس تلفنی مشغول است، باید تشویق شود.

سرهنگ دوم عباس اوتادی جانشین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فاتب اظهار کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از شایع‌ترین علل تصادفات عدم توجه راننده وسیله نقلیه به جلو محسوب می‌شود که فاکتورها‌ی متعددی باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز رانندگان حین رانندگی می‌شود.
وی افزود: از مصادیق اصلی علل حواس پرتی رانندگان می‌توان به استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اشاره کرد. عاملی که درصد قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده و لازم است شهروندان گرامی ضمن توجه به این موضوع در زمان رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند تا از وقوع سوانح تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری شود؛ لذا توصیه می‌شود که رانندگان تنها در شرایط اضطرار در منتهی الیه سمت راست مسیر (در محل امن و مجاز) توقف کرده و از گوشی همراه خود استفاده کنند.
سرهنگ اوتادی ادامه داد: شایان ذکر است؛ توصیه در خصوص استفاده از تلفن همراه تنها اشاره به رانندگان وسایل نقلیه ندارد، بلکه عابران پیاده نیز حین عبور از سطح معابر و تقاطع‌ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و تا حد امکان در زمان عبور از عرض معابر از گوشی همراه خود استفاده نکنند.

تلفن همراه

همچنین سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: اشخاصی که با انجام اعمال متقلبانه در تصادفات صحنه سازی کنند طبق قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری محکوم می‌شوند.
وی ادامه داد: افرادی که با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی تصادفات، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند به حبس تعزیری و جزای نقدی معادل 2 برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه عنوان کرد: اشخاصی که برخلاف واقع خود را به عنوان راننده وسیله نقلیه مسبب حادثه معرفی کنند به مجازات حبس و راننده اصلی نیز چنانچه تبانی کرده باشد به مجازات جرم تبانی محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی