ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

dcbb6d8c-2019-jeep-renegade-phev-1
خودرو

جیپ رنگید به تکنولوژی هیبریدی شارژی مجهز شد؛ عملکرد اقتصادی برای آفرودی ترین برند جهان

در اسفند گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که کمپانی جیپ از نسخه هیبریدی شارژی رنگید (Renegade) برده برداری کرد. حال پس از گذشت تقریبا سه ماه، این کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته توانمندی های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

در اسفند گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو بود که کمپانی جیپ از نسخه هیبریدی شارژی رنگید (Renegade) برده برداری کرد. حال پس از گذشت تقریبا سه ماه، این کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته توانمندی های شاسی بلند کوچک خود را بار دیگر در نمایشگاه خودروی تورین ایتالیا به نمایش بگذارد.

6015f998-2019-jeep-renegade-phev-4

رنگید که اولین شاسی بلند کوچک هیبریدی جیپ محسوب می شود، در تاریخ 19 الی 23 ژوئن (29 خرداد الی 2 تیر) در پارک پر بازدید Parco del Valentino در معرض دید عموم قرار گرفته و پس از آن رژه ای را در خیابان های مختلف تورین برگزار خواهد کرد.

بی تردید اصلی ترین و بارزترین ویژگی رنگید هیبریدی شارژی (PHEV) را باید پیشرانه قدرتمند و پاک آن دانست. این پیشرانه از ترکیب یک موتور 1.3 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی تشکیل یافته و می تواند در مجموع 237 اسب بخار قدرت تولید کند.

2cb91c0b-2019-jeep-renegade-phev-2

با تکیه بر این پیشرانه توانمند، رنگید هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه به 7 ثانیه زمان نیازمند است. این نسخه از رنگید به لحاظ آلایندگی نیز وضعیت مطلوب داشته و در هر کیلومتر 50 گرم دی اکسید کربن بر جای می گذارد. با چنین رقمی، رنگید هیبریدی از سایر نسخه های خود پاک تر محسوب می شود.

0728f291-2019-jeep-renegade-phev-3

شاسی بلند کوچک جیپ امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی را هم دارد. در این حالت رنگید قادر است تا 50 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد باتری طی کند.

جیپ مدعی است به خاطر توزیع هوشمندانه گشتاور موتور درون سوز و موتور برقی از طریق تکنولوژی eAWD ، رنگید PHEV توانایی بالایی در عبور از انواع مسیرهای چالش برانگیز را دارد.

b339de8d-2019-jeep-renegade-phev-5

تکنولوژی eAWD در واقع نوعی سیستم هوشمند انتقال قدرت به هر چهار است که دو اکسل را به صورت مستقل از هم مدیریت می کند. به لطف این تکنولوژی دیگر نیازی به گیربکس کمکی نخواهد بود.

گفتنی است به غیر از رنگید، جیپ نسخه PHEV شاسی بلند Compass نیز را در تورین به نمایش خواهد گذاشت. این دو خودرو از پیشرانه ای مشترک بهره برده و عملکرد مشابهی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی