ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از حسگر حرکتی سولی در گوگل پیکسل 4 چه مزایایی دارد؟

اخیرا مشخصات مختلفی از گوشی پیکسل 4 گوگل درز کرده و یکی از شایعاتی که در مورد امکانات آن مطرح شده، احتمال استفاده از چیپ‌ یا همان حسگر سولی (Soli) است. گفته می‌شود که گوگل قرار است ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

اخیرا مشخصات مختلفی از گوشی پیکسل 4 گوگل درز کرده و یکی از شایعاتی که در مورد امکانات آن مطرح شده، احتمال استفاده از چیپ‌ یا همان حسگر سولی (Soli) است.

گفته می‌شود که گوگل قرار است از این سنسور برای تشخیص حرکات و ردگیری آن‌ها استفاده کند و می‌خواهد از آن در تعدادی از محصولات سال 2019 خود بهره بگیرد. حسگر سولی در واقع یک چیپ کوچک است که با استفاده از امواج رادیویی، محدوده، زاویه و سرعت حرکات را تشخیص می‌دهد. این چیپ حرکات کاربر در دنیای واقعی را تبدیل به تعاملات مفید او با نرم‌افزار می‌کند. مثلا حرکاتی مثل چرخاندن دستگیره یا پاک کردن میز می‌توانند برای کنترل صدا یا انتخاب یک گزینه از لیست منوی نرم‌افزار مورد استفاده قرار بگیرند.

با توجه به اینکه کنترل با ژست‌های حرکتی آن‌قدرها هم قابلیت هیجان‌انگیزی نیست، شاید فرقی نداشته باشد که کمپانی‌های مختلف تا حالا چندبار از آن در محصولاتشان استفاده کرده‌اند. در اندروید برای اولین بار این قابلیت را در گلکسی S4 سامسونگ دیدیم و اخیرا هم ال‌جی از آن در G8 استفاده کرد. با این حال به نظر خیلی‌ها این قابلیت غیر ضروری می‌آمد.

این مساله از آن‌جا ناشی می‌شود که قابلیت استفاده از ژست‌های حرکتی به منظور کنترل، زمانی کاربردی‌تر خواهد بود که بتوان از آن‌ها برای کنترل گجت‌های دیگر استفاده کرد. مثلا اسمارت‌فون شما همیشه کنار دستتان است و فرقی ندارد که با تکان دادن دست در هوا آن را فعال کنید یا با فشردن دکمه پاور، اما اگر بتوانید با انجام یک حرکت دست اسپیکر هوشمندی که آن سمت خانه قرار گرفته را روشن کرده یا صدای آن را کم و زیاد کنید، در این صورت است که از کاربرد ژست حرکتی لذت خواهید برد.

حسگر سولی

علاوه بر این  حسگر سولی می‌تواند برای افرادی که ناتوانی گفتاری و شنوایی دارند کار یک مترجم را انجام داده و با تبدیل حرکات آن‌ها به صدا و تبدیل صدا به حرکات، ارتباط و تعامل آن‌ها با افراد دیگر را ساده‌تر کند.

علاوه بر همه این‌ها کاربردهای بی‌شمار دیگری هم وجود دارد که گوگل می‌تواند با سولی برای کاربر ایجاد کند. مثلا اگر بر اساس شایعات این سنسور در برآمدگی بزرگ دوربین پیکسل 4 قرار بگیرد، می‌توان از آن برای ردگیری حرکات سوژه در هنگام فیلمبرداری استفاده کرد.

گوگل همچنین می‌تواند برای بهبود تجربه واقعیت افزوده از حسگر سولی استفاده کند. مثلا برای کاربر امکان تعامل با واقعیت افزوده‌ را فراهم کرده و مشابه کاری که کینکت مایکروسافت انجام می‌دهد با سنسور سولی برای او فراهم شود.

با این اوصاف کارهای زیادی هست که می‌تواند برگ برنده گوگل در استفاده از سولی باشد. اگر این شرکت هم به کاربردهای عادی روی بیاورد مطمئنا مثل محصولات مشابه استقبالی از آن صورت نخواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    تو این ویدیو بوی آینده رو استشمام می کنم

مطالب پیشنهادی