ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ایرانی
تکنولوژی

گروکشی دوجانبه؛ آمریکا و روسیه زیرساخت های توزیع برق یکدیگر را هدف گرفته اند

نیویورک تایمز گزارش می دهد واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا طی ماه های اخیر چند بار به زیرساخت های شبکه برق رسانی روسیه نفوذ کرده اند. آمریکا با این اقدام به مسکو هشدار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

نیویورک تایمز گزارش می دهد واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا طی ماه های اخیر چند بار به زیرساخت های شبکه برق رسانی روسیه نفوذ کرده اند. آمریکا با این اقدام به مسکو هشدار داده که در صورت نیاز، حملات سایبری شدیدتری را به اجرا در خواهد آورد.

دولت ترامپ مدتیست که طرح «استفاده تهاجمی از ابزارهای سایبری» را در دستور کار قرار داده و به گفته تایمز، اکثر مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا از این موضوع مطلع هستند. واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا در پنتاگون در این زمینه مجوز کاخ سفید و کنگره را دریافت کرده و به شکل کاملاً مستقل عمل می کند.

حمله هکری روسیه و آمریکا به شبکه توزیع برق

البته چنین اقداماتی در دولت اوباما هم شایع بوده، اما به گفته یکی از مقامات امنیتی ارشد آمریکا طی سال های اخیر از نظر مقیاس و شدت، افزایش قابل توجهی داشته است. اگرچه تاکنون حمله خاصی رخ نداده، اما واشنگتن می خواهد با نفوذ دائمی در زیرساخت های روسیه، جنگ سایبری احتمالی را تحت کنترل خودش بگیرد.

خطرناک ترین گروه هکری جهان شبکه توزیع برق آمریکا را تحت نظر گرفته است

هنوز مشخص نیست نفوذ آمریکا در زیرساخت های شبکه برق رسانی روسیه تا چه سطحی پیش رفته و بدافزار آنها چه قابلیت هایی دارد. البته روسیه هم بیکار ننشسته و طبق گزارش FBI و وزارت امنیت میهن، آنها هم مدتیست به ارزیابی نقاط ضعف زیرساخت های آمریکایی مشغولند. کمپانی امنیتی Dragos گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد خطرناک ترین گروه هکری دنیا اخیراً توجه زیادی به شبکه های توزیع برق آمریکا و دیگر نقاط جهان داشته است. این گروه با اجرای پروژه Triton در سال 2017 سیستم های کنترل صنعتی پالایشگاه های پتروشیمی عربستان سعودی را هدف قرار داد.

در حال حاضر نمی دانیم آیا آمریکا توان از کار انداختن شبکه توزیع برق و ایجاد خاموشی سراسری در روسیه را دارد یا خیر. با توجه به سابقه گروه هکری روس، به نظر می رسد در صورت بالا گرفتن تنش ها بین مسکو و واشنگتن باید شاهد نبرد سایبری تمام عیار بین این دو کشور باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

    فقط اون بیچاره هایی که تو بیمارستان و مراکز دیگه یه خاطر نبود برق میمیرن
    لعنت به آمریکا و ترامپ احمق ماجراجو

    • آریا
      آریا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

      تا چشم روس ها در بیارد حمله سایبری نکنن به مراکز امریکا? ?

  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

    تو هزاره جدید، برق یعنی همه چیز و کنترل و تهدید شبکه یعنی داشتن دست بالاتر و قدرت بیشتر
    جنگهای سایبری خطرناکند حتی همین خبرهاشون گاهی مو به تن آدم سیخ میکنه. ای کاش همه دنیا تو صلح با هم زندگی می کردند

مطالب پیشنهادی