ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه نسخه بتای جهانی MIUI برای تمام گوشی های شیائومی متوقف شد

شیائومی پوسته اندروید سفارشی‌سازی شده خود به نام MIUI را از سال 2010 روی اسمارت‌فون‌های خود عرضه کرد و طبق رسمی همیشگی نسخه بتای بیلدهای مختلف آن را برای تست و گرفتن بازخورد در اختیار ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

شیائومی پوسته اندروید سفارشی‌سازی شده خود به نام MIUI را از سال 2010 روی اسمارت‌فون‌های خود عرضه کرد و طبق رسمی همیشگی نسخه بتای بیلدهای مختلف آن را برای تست و گرفتن بازخورد در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار می‌داد. حالا در پستی که در وبسایت Mi Commuinity منتشر شده این شرکت خبر از توقف این برنامه داده است.

در این وبسایت که کاربران می‌توانند در مورد بیلدهای مختلف رابط کاربری شیائومی تبادل نظر کرده و به ارائه بازخورد بپردازند، یکی از کاربران ادمین با آی‌دی Elaine2046 اعلام کرده که تیم مهندسان عرضه نسخه بتای بیلدهای MIUI را از تاریخ 1 جولای (دهم تیر) برای تمام اسمارت‌فون‌های این کمپانی متوقف خواهند کرد.

رابط کاربری شیائومی

از این نوشته می‌توان فهمید که کاربران زیادی نسخه بتا را مورد استفاده قرار داده و بیشتر آن‌ها باگ‌ها و خطاهای بیلد مذکور را به شیائومی گزارش نمی‌کردند. در واقع این بیلد برای بیشتر کاربرانی که آن را نصب کرده‌اند استفاده روزمره داشته و این در واقع هدفی نبود که شیائومی برای عرضه نسخه بتا تدارک دیده بود. علاوه بر این با رشد MIUI طی این سال‌ها مهندسان باید دقت بیشتری روی پایدارسازی و رفع نواقص نسخه نهایی لحاظ می‌کردند، بنابراین تصمیم گرفته شد که به جای تمرکز روی رفع نواقص نسخه بتا، تمام توجه روی عیب‌یابی و بهبود نسخه‌های نهایی MIUI باشد.

این موضوع قطعا به مذاق توسعه‌دهندگان و طرفداران رابط کاربری شیائومی خوش نخواهد آمد. MIUI یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای توسعه اندروید بوده و حتی در مقطعی برای دستگاه‌های غیر از شیائومی هم مورد استفاده قرار گرفته بود. در این خبر چیزی در مورد توقف عرضه نسخه بتا در چین گفته نشده بنابراین به نظر می‌رسد در این کشور همچنان کاربران بتوانند این نسخه‌ها را آزمایش کنند.

پوسته MIUI دو نسخه دارد؛ نسخه پایدار که در واقع بیلد نهایی و عمومی آن بوده و نسخه بتا که پیش از عرضه نسخه نهایی برای تست توسعه دهندگان و کاربران در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. همانطور که مشخص است این بیلدها ممکن است دارای باگ‌هایی باشند اما طبعا مشخصات و تغییرات جدیدی در آن‌ها اعمال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی