ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GM pickup
خودرو

مخالفت جنرال موتورز با تکنولوژی فعلی وانت های برقی

جنرال موتورز یکی از بزرگ ترین سازندگان پیکاپ در جهان به شمار می رود. علی رغم معرفی چند پیکاپ الکتریکی توسط شرکت هایی هایی مثل ریوین و Workhorse، مقامات جنرال موتور معتقدند که هنوز زمان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

جنرال موتورز یکی از بزرگ ترین سازندگان پیکاپ در جهان به شمار می رود. علی رغم معرفی چند پیکاپ الکتریکی توسط شرکت هایی هایی مثل ریوین و Workhorse، مقامات جنرال موتور معتقدند که هنوز زمان تولید انبوه چنین مدل هایی فرا نرسیده و باید هنوز در انتظار به سر برد.

آقای مارک ریوس (Mark Reuss) مدیر ارشد جنرال موتورز اخیرا در مصاحبه ای با بلومبرگ ضمن اشاره به سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری این کمپانی در مجموعه کارخانه های  Flint افزوده موانعی پیش روی عرضه پیکاپ های الکتریکی قرار دارند که پیش از کنار گذاشتن موتورهای درون سوز باید آنها را رفع کرد.

Mark Reuss

به گفته آقای ریوس زمان شارژ خودروهای الکتریکی یکی از مواردی است که باید مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و کاهش یابد. نکته متناقض اینکه همانطور که مدیرعامل شرکت ریوین پیشتر اشاره کرده، در صورت افزایش نرخ شارژ باتری های لیتیم یونی، سرعت افت کارایی آنها شتاب بیشتری می گیرد.

ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی ایستگاه های شارژ متعدد – مشابه با زیرساخت هایی که اکنون برای مدل های بنزینی و دیزلی وجود دارند – در ایالات متحده دیگر مشکلی است که آقای ریوس به آن پرداخته است.

GMC-Sierra-Outdoor

فرد دوم جنرال موتورز قیمت تمام شده را یکی دیگر از موانع موجود دانسته؛ به اعتقاد وی پیکاپ های الکتریکی باید قیمتی مشابه یا کمتر از رقبای درون سوز داشته باشند. آقای ریوس در مصاحبه خود با بلومبرگ گفته بسیاری از مردم پیکاپ ها را برای ایجاد اشتغال و تامین هزینه های زندگی خود خریداری می کنند و مشتریان این دسته از خودروها به پرداخت مبالغ اضافی راغب نیستند.

چهارمین مشکل از دید آقای ریوس میزان قابل اعتماد بودن پیکاپ های الکتریکی است. او عقیده دارد پیکاپ های الکتریکی باید از لحاظ ظرفیت حمل، کشش بار و مسافت قابل پیمایش با مدل های بنزینی هم تراز بوده و در عین حال مالکین آنها از بابت شارژ و هر گونه خرابی خیالشان آسوده باشد.

silverado-hd_11303728

مارک ریوس در بخش پایانی صحبت های خود اضافه کرده جنرال موتورز می تواند در تولید پیکاپ های برقی رده بالا، سریع، توانمند و لوکس به موفقیت دست پیدا کند، اما در این حالت نخواهد توانست انتظارات عموم مردم را برآورده کند. شاید از این گفته بتوان این چنین برداشت کرد که جنرال موتورز خواهان عرضه پیکاپ های الکتریکی در رده های قیمتی مختلف است.

ناگفته نماند جنرال موتورز برای ارایه 20 مدل برقی جدید تا سال 2023 خیز برداشته است. در حال حاضر این کمپانی مدل تمام الکتریکی شورولت بولت را روی خطوط تولید دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esio
    esio | ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

    من هیچ تخصصی تو ماشین ندارم ولی از عکسای وانتای این شرکت معلومه که حق کاملا با اوناست ?

مطالب پیشنهادی