ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Nonstop Knight 2؛ شوالیه‌ای که همچنان نمی‌ایستد

بازی‌های سبک Idle Games به‌ خودی خود گیم‌پلی ساده‌ای دارند، «شوالیه توقف ناپذیر» (Nonstop Knight) در قسمت اولش همین سادگی را هم باز سرراست‌تر کرد. یکی از شاخصه‌های Idle Games کلیک‌های پیاپی روی صفحه لمسی است. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۵

بازی‌های سبک Idle Games به‌ خودی خود گیم‌پلی ساده‌ای دارند، «شوالیه توقف ناپذیر» (Nonstop Knight) در قسمت اولش همین سادگی را هم باز سرراست‌تر کرد. یکی از شاخصه‌های Idle Games کلیک‌های پیاپی روی صفحه لمسی است. در واقع شخصیت‌ها خودشان کارها را انجام می‌دهند اما اگر خود بازیکن وارد عمل بشود، با هر لمس سرعت پیشرفت بازی بیشتر خواهد شد.

سادگی شوالیه توقف ناپذیر کجا بود؟ سازنده این کلیک‌های پیاپی را حذف کرد و اثری کمتر تعاملی ساخت. در این بازی هر از چند گاهی فقط باید از قدرت‌ها کمک می‌گرفتید تا شوالیه داستان سریع‌تر دشمنان را از پیش‌رو بردارد. با توجه به اینکه Nonstop Knight می‌خواست عنوانی نقش آفرینی هم باشد، احتمالا برای طرفداران این سبک بازی با تمام ساده‌سازی‌هایش چیزی جز یک تجربه خسته‌کننده نبود.

اما Nonstop Knight اصلا با هدف جذب این دسته از گیمرها ساخته نشده بود و بیشتر دنبال بازیکن‌های کژوالی رفت که پیچیدگی‌های سبک نقش آفرینی را دوست نداشتند. ظاهرا هم سازنده به هدفش رسید، بازی با نزدیک به ۱۰ میلیون دانلود یکی از آثار موفق گوشی لقب گرفت و حالا بعد از دو سال سازنده ادامه آن را عرضه کرده است.

بازی اگرچه با یک ۲ بعد از اسمش منتشر شده و ۲ یعنی تغییرات قابل لمس ولی Nonstop Knight 1.5 اسم بهتری برای اثر جدید استودیوی Flaregames به‌شمار می‌رود. ادامه Nonstop Knight همچنان می‌تواند طرفدارانش را سرگرم کند ولی بازی بیشتر به آپدیتی برای قسمت قبلی شباهت دارد.

گیم‌پلی Nonstop Knight 2 روندی تقریبا شبیه به نسخه اول را پیش گرفته است. در بازی اصلا کنترلی روی حرکت شخصیت اصلی ندارید، خودش می‌دود و هر وقت هم به دشمنان رسید خودش حساب‌شان را می‌رسد. حالا وظیفه بازیکن چیست؟ در بازی دو کار باید انجام بدهید. یکی از آن‌ها که بالاتر نیز اشاره شد، به قابلیت انتخاب قدرت‌ها بازمی‌گردد.

در پایین صفحه سه توانایی ویژه حضور دارند که به کمک آن‌ها می‌توان سریع‌تر دشمنان را از پیش‌رو برداشت. یکی از تغییرات مثبت بازی به‌ همین بخش مربوط می‌شود. در قسمت قبلی بعد از هر بار استفاده، چند ثانیه باید صبر می‌کردید تا دوباره بتوانید همان قدرت را انتخاب کنید. در Nonstop Knight 2 سازنده یک نوار انرژی به سبک کلش رویال اضافه کرده است.

هر قدرت مقداری انرژی می‌خواهد و نکته اینجاست به‌خاطر حضور نوار انرژی، سرعت انتخاب قدرت‌ها افزایش یافته و در نتیجه مجموع این تغییرات، بازی کلا روند تندتری نسبت به گذشته دارد. قدرت‌ها اولین کاری بودند که بازیکن در Nonstop Knight 2 باید انجام بدهد، دومین ماموریت شامل ارتقا شخصیت اصلی می‌شود.

Nonstop Knight

برخلاف نسخه اول که این ارتقا شکل و شمایلی شبیه‌تر به بازی‌های Idle Games داشت و در همان لحظه با سکه‌هایی که به دست می‌آورید می‌توانستید هر کدام از وسیله‌ها را قوی‌تر کنید، Nonstop Knight 2 «متاسفانه» از سیستم پیدا کردن تجهیزات جدید استفاده کرده است. بعد از کشتن هر باس یک وسیله آزاد می‌شود و می‌توان شخصیت اصلی را به آن مجهز کرد.

همچنین دیگر خبری از ارتقا ارزان قیمت نیست و باید با هزینه بالا، تجهیزات را قدرتمند‌تر کنید. اگر سازنده از همان سیستم قبلی استفاده می‌کرد، ترکیبش با گیم‌پلی سریع‌تر نسخه دوم مطمئنا نتیجه جذاب‌تری می‌شد. اما ظاهرا توسعه‌دهنده به‌گونه‌ای ویژگی‌های عنوانش را چیده تا به دنبال سودآوری بیشتر باشد.

به‌همین خاطر اگر از طرفداران قسمت اول نبوده‌اید و برای اولین‌بار می‌خواهید ماجراجویی با شوالیه توقف ناپذیر را تجربه کنید، خیلی سخت است Nonstop Knight 2 را پیشنهاد کنم. با این حال کسانی که با قسمت اول خاطره دارند، بد نیست به سراغ نسخه پیشرفته‌تر سری رفته و دوباره مدتی وقت‌شان را با گشت‌وگذار در سیاه‌چاله‌ها بگذارنند.

Nonstop Knight 2

Nonstop Knight 2

سازنده: Flaregames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 278 / 91.61 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

    ممنون

مطالب پیشنهادی