ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لابی‌گری مخفیانه کمپانی‌های آمریکایی برای ادامه داد و ستد با هواوی

به گفته برخی از منابع، شرکت‌های تولید چیپ همچون کوالکام و اینتل که تامین کننده قطعات هواوی هستند، به صورت پنهانی دولت ترامپ را تحت فشار قرار داده‌اند تا تحریم ها علیه این شرکت را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۳

به گفته برخی از منابع، شرکت‌های تولید چیپ همچون کوالکام و اینتل که تامین کننده قطعات هواوی هستند، به صورت پنهانی دولت ترامپ را تحت فشار قرار داده‌اند تا تحریم ها علیه این شرکت را کاهش دهد.

اینطور به نظر می‌رسد که مدیران شرکت‌های مطرح چیپ‌سازی مثل اینتل و زایلینکس برای بررسی وضعیت هواوی در لیست سیاه آمریکا با وزارت بازرگانی آمریکا جلسه‌ای برگزار کردند. همچنین گفته شده که کوالکام هم در رابطه با این موضوع فشارهایی بر وزارت بازرگانی وارد کرده است.

در واقع سازندگان چیپ در این باره عقیده دارند که تجارت اسمارت‌فون و سرورهای کامپیوتری هواوی از قطعات معمول استفاده می‌کند و بعید است که همچون تجهیزات شبکه 5G نگرانی‌های امنیتی به وجود بیاورد.

لیست سیاه آمریکا

به گفته یکی از منابع این خبر:

چنین مذاکراتی به خاطر کمک کردن به هواوی نیست بلکه برای آسیب ندیدن کمپانی‌های آمریکایی انجام می‌شود.

در واقع از 70 میلیارد دلار هزینه‌ای که هواوی برای خرید قطعات در سال 2018 صرف کرده، 11 میلیارد دلار آن به جیب شرکت‌های آمریکایی همچون کوالکام، اینتل و مایکرون رفته است. با این اوصاف تمایل شرکت‌های مذکور برای باز ماندن راه داد و ستد قطعات با هواوی قابل توجیه است.

از آن طرف انجمن صنعت نیمه هادی (SIA) هم وارد عمل شده و از طرف شرکت‌های آمریکایی مذاکراتی با دولت این کشور ترتیب داده است. این انجمن در این باره ابراز کرد:

در مورد تکنولوژی‌هایی که به امنیت ملی ارتباط پیدا نمی‌کنند تحریم‌ها نباید تا این حد سفت و سخت باشند و قرار گرفتن تجارت موبایل هواوی در لیست سیاه آمریکا باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. ما همین دیدگاه را به دولت انتقال داده‌ایم.

به گفته لیانگ هوا رئیس هواوی، گوگل هم که برای این شرکت سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های فنی فراهم می‌کند خواهان ادامه همکاری با آن شده است.

با همه این‌ها هواوی اعلام کرده که هرگز از این کمپانی‌ها درخواست نکرده که از طرف این شرکت چینی با دولت آمریکا لابی کنند و کمپانی‌های مذکور به خواست خودشان برای این مذاکرات اقدام کرده‌اند، چرا که از عواقب فاجعه‌باری که قطع همکاری با هواوی برای آن‌ها در پی دارد آگاه هستند. البته گزارشاتی که از زمان آغاز تحریم‌ها علیه این شرکت به دست آمده هم تائید می‌کنند که شرکت چینی برای لابی مستقیم با دولت ایالات متحده وارد مذاکره نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MobileMax
    MobileMax | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    و این نشون میده سیاست نباید تجارت رو هدف بگیره چون تجارت دو طرف برد برد هست

مطالب پیشنهادی