ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

پشتیبانی انویدیا از پردازنده‌های ARM با هدف تولید ابر کامپیوتر

انویدیا چیپ های خود را برای کار با پردازنده های ARM سازگار می کند. هدف از این کار تولید ابر کامپیوترهایی برای مدل سازی تغییرات اقلیمی و تسلیحات هسته ای است. انویدیا بیشتر به تولید چیپ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

انویدیا چیپ های خود را برای کار با پردازنده های ARM سازگار می کند. هدف از این کار تولید ابر کامپیوترهایی برای مدل سازی تغییرات اقلیمی و تسلیحات هسته ای است.

انویدیا بیشتر به تولید چیپ کارت گرافیک برای کامپیوترهای خانگی شناخته می شود اما محققان اکنون از چیپ های تولیدی این شرکت در دیتا سنترها بهره می برند تا سرعت اجرای وظایف مرتبط با هوش مصنوعی (از جمله برای یادگیری ماشینی) افزایش یابد.

پردازنده های ARM اما تفاوت هایی با چیپ های تولید شده توسط IBM و اینتل دارند. ARM بر خلاف رقبای خود تولید کننده چیپ نیست و در عوض مجوز استفاده از طراحی های خود را در اختیار تولید کننده های دیگر قرار می دهد. به همین دلیل این پروژه از دید فنی قدم بزرگی برای انویدیا به حساب می آید. به گفته «یان باک»، معاون مدیر عامل بخش محاسبات شتاب دهنده انویدیا آن چیزی که ARM را جذاب می کند و همچنین دلیل انویدیا برای پشتیبانی، قابلیت ARM برای فراهم کردن یک معماری باز جهت محاسبات ابر کامپیوتری است.

انویدیا

اما چه نیازی به ورود انویدیا به این حوزه وجود دارد؟ دلیل این است که محققانی در اروپا و ژاپن تقاضای توسعه چیپ های مبتنی بر معماری ARM برای ابر کامپیوترها را دارند تا از این طریق بتوانند در کنار گزینه های اینتل و IBM یک انتخاب سوم هم داشته باشند.

در کنفرانس محاسبات ابر کامپیوترها که در آلمان برگزار شده انویدیا اعلام کرده که تا انتهای سال جاری میلادی چیپ های شتاب دهنده اش با پردازنده های ARM نیز کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی