ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت زرد وزیر ارتباطات؛ پاسخ جهرمی به نمایندگان مجلس چه بود؟

وزیر ارتباطات صبح امروز از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت چراکه پاسخ‌های او به نمایندگان در مورد «توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز آن به‌منظور دسترسی آحاد مردم به ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰

وزیر ارتباطات صبح امروز از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت چراکه پاسخ‌های او به نمایندگان در مورد «توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز آن به‌منظور دسترسی آحاد مردم به خدمات پایه» قانع کننده نبود.

«محمدجواد آذری جهرمی» در جلسه امروز در مورد اقدامات وزارت ارتباطات در رابطه با تحقق اهداف و وظایف وزارت ارتباطات گفت که تاکنون حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به همراه بهیاری‌ها و بخشداری‌های روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است. به گزارش ایسنا، جهرمی درباره فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط الکترونیک، کشاورزی، آموزش و اتصال بهیاری‌ها به اینترنت گفت:

«به لحاظ فراهم‌سازی زیرساخت‌های خدمات الکترونیک امروز حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و ۱۳۴۶ خانه بهداشت دیگر آماده اتصال بوده که در حال انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت هستیم و در مجموع ۱۸۴۸ روستا تحت پوشش نیستند که باید نسبت به اتصال آنها اقدام شود. تمام روستاهایی که خانه بهداشت آنان به شبکه ملی متصل است، بهیاری‌ها و بخشداری‌های آنها نیز به شبکه متصل شده است.»

جهرمی در مورد برنامه ششم توسعه و هوشمندسازی مدارس در روستاها اعلام کرد که ۱۰۶ هزار مدرسه شخصی و روستایی در حال اتصال به شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی هستند و کارهای بین بخشی باعث بروز تاخیر شده است اما این موضوع از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی شدن است. به گفته او تمام خانه‌های کشاورزی روستاها نیز مطابق با برنامه ششم توسعه در حال دستیابی به اینترنت هستند منتها مشکلی که اکنون وجود دارد هماهنگی‌های بین دستگاهی است که نقش نظارتی می‌تواند در رفع آنها مؤثر باشد.

توضیحات وزیر ارتباطات به مجلسیان

وزیر ارتباطات همچنین درباره برنامه‌های توسعه ارتباط روستایی، به سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، بوشهر اشاره کرد:

«زمانی که آمار توسعه ارتباط روستایی و اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات منتشر شد سوالات متعددی از طریق مردم کردستان در شبکه‌های اجتماعی که مهمترین راه ارتباط مسئولان با مردم است، مطرح شد و مردم کردستان معترض بودند که در حوزه توسعه ارتباط روستایی در کردستان آنچه که باید اتفاق نیفتاده است و این موضوع را به اهل سنت انتصاب داده‌اند. بنده با معاونین خود در کردستان حضور یافته و دلیل عقب افتادگی استان را توضیح دادم. در سیستان و بلوچستان با احداث یک دکل ارتباط می‌توان ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار داد اما در کردستان به ازای هر روستا به یک دکل نیاز داریم. چرا که فیبر نوری مدت‌هاست که در کردستان توسعه داده نشده است.»

جهرمی در پاسخ به اینکه آمارهای توسعه ارتباط روستایی، با واقعیت متفاوت است، عنوان کرد که این موضوع قابل ارزیابی است و می‌توان از روستاهایی که وزارتخانه اعلام کرده توسعه ارتباط روستایی در آنها انجام شده است سوال کرد که آیا از امکانات آن نیز بهره مند شده‌اند: «اینکه اکنون مردم پس از برقراری اینترنت نسل سوم در برخی مناطق انتظار نسل چهارم اینترنت را دارند مطالبه صحیحی است و وزارتخانه تلاش خود را با بهره گیری از ظرفیت‌ها در این زمینه خواهد کرد.»

وزیر ارتباطات در انتها به نمایندگان مجلس گفت که تاکنون ۴۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری به استان‌های متفاوت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباط روستایی ابلاغ شده است و به طور کلی از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که در برنامه ششم توسعه، وزارتخانه مکلف شده تا ۹۰ درصد آنها را توسعه ارتباطی دهد ۷۲ درصد توسعه ارتباطی محقق شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    - ftth و Vdsl در حد حرفه
    - Td-lte خیلی کند پیش رفته
    - عمده خدمات و محتوای مفید اینترنت را از دسترس خارج کردن
    - همه بیت‌المال را صرف پارازیت، فیلترینگ، پوسته‌های جاسوس تلگرام و سایر بطالت‌ها کردن
    - با دستکاری قیمت‌ها باعث گرانی adsl شدن
    - الانم با اصرار بر رجیستری باعث افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی قیمت گوشی شدن

    کلا با انحصار و رانت مبارزه نمی‌کنن بلکه بهره می‌برند
    سرشون هم تو برفه نه می‌شنون نه می‌بینن

  • علی
    علی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    یاد وزیر ارتباطات دوره احمدی نژاد، دکتر سلیمانی، افتادم که گفته بود اینترنت 128k کافیه! چون هر کتابی رو با این سرعت میتوانیم دانلود کنیم.??

    • enrix
      enrix | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

      اون حرف در حد یه شوخی بود البته تو جمع دانشجوهاا ولی بعدش تو خبرگزاری های رسمی گفت قضیه چیه ولی خوب شایدم تحت تاثیر جو روانی جامعه بوده

      • آریا
        آریا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

        کلا احمدی نژاد و کابینه اش یک شوخی بود با ملت ایران

        • جانی سینز علیه حسن دزده
          جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

          اگه اون شوخی بود پس فریدون لابد جدی بود؟?

        • AK.۰۱۱۱
          AK.۰۱۱۱ | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

          هرچی که بود کمتر از روحانی خرابکاری کرد!! حداقل کلی از مردم رو خونه دار کرد ( در کنار خرابکاری ها و کابینه مسخره ای که داشت )

    • mohammad_hody_jafary
      mohammad_hody_jafary | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

      اتفاقا اون حرف کامل جدی و تو مصاحبه با روزنامه همشهری زده شد. ولی خوبه که بدونید بیشترین افزایش پهنای باند اینترنت بین‌المللی هم در همون دوران احمدی‌نژاد اتفاق افتاد. در حالیکه احتمالا حتی خیلی از آدم‌هایی که ادعاشون میشه هم سوال کنی میگن اون دوران سیاه‌ترین دوران اینترنت کشور بوده. ببینید رسانه ها چجوری ذهن مردم رو شستشو میدن

مطالب پیشنهادی