ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس برای سیستم عامل مک

کامپیوتر‌های تولید شده توسط اپل که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنند دیوایس‌های مناسبی برای ویرایش عکس هستند. این نوع کامپیوتر‌ها که عمدتا انتخاب اصلی حرفه‌ای های این حوزه هستند و به خاطر استفاده از ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

کامپیوتر‌های تولید شده توسط اپل که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنند دیوایس‌های مناسبی برای ویرایش عکس هستند. این نوع کامپیوتر‌ها که عمدتا انتخاب اصلی حرفه‌ای های این حوزه هستند و به خاطر استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و برخورداری از نمایشگر رتینا بهترین تجربه‌ی ویرایش عکس را در اختیار کاربرانشان قرار خواهند داد.

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی چند اپلیکیشن بسیار کاربردی و مناسب ویرایش عکس برای مک بپردازیم. در مقاله‌ی پیش رو ما در دو بخش به معرفی ویرایشگر‌های حرفه‌ای عکس خواهیم پرداخت. در یکی از بخش‌ها نرم افزار‌های رایگان و در بخش دیگر ویرایشگر‌های پولی را معرفی می‌کنیم.

البته لازم به ذکر است که در بخش دوم، از معرفی نرم افزار‌های شناخته شده‌تری مثل فوتوشاپ و لایت‌روم خودداری خواهیم کرد چرا که این دو نرم افزار به اندازه‌ی کافی معرف حضور کاربران هستند و پیش از این بارها درباره‌ی مزیت‌هایشان صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزار‌های رایگان برای ویرایش عکس در سیستم عامل مک

عموما برای خریداری کردن نرم افزار‌های حرفه‌ای ویرایش عکس باید هزینه‌های زیادی متقبل شوید. در کنار نرم افزار‌های معروف پولی، نرم افزار‌های ویرایش عکس متفاوت و رایگان هم برای مک وجود دارند که در این بخش به معرفی‌شان می‌پردازیم.

۱. Photoscape X

ویرایش عکس

ممکن است هرگز اسم Photoscape X را نشنیده باشید؛ نرم افزاری ساده و کاربردی برای ویرایش عکس‌ها در سیستم عامل مک که به شما اجازه می‌دهد تا  عکس‌های RAW را ویرایش کنید و حتی به آن‌ها فیلتر‌های متنوع اضافه نمایید. این نرم افزار از ابزار مختلفی نظیر Brush برخوردار است که می‌توانید با کمک آن برخی مشکلات جزئی تصاویر خود را از بین ببرید. نرم افزار Photoscape به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات خاص عکس خود را مثل اندازه و نام را تنها با یک کلیک تغییر دهید.

دریافت نرم افزار Photoscape X (رایگان)

۲. GIMP

ویرایش عکس

نرم افزار GIMP اپلیکیشنی کاملا متن باز است که عمر فعالیتش به بیش از ۲۰ سال می‌رسد. پر بیراه نیست اگر این نرم افزار را بهترین ویرایشگر رایگان عکس بنامیم. به لطف متن باز بودن و توسعه‌ی مداوم، این اپلیکیشن ویژگی‌های بسیار حرفه‌ای و خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تنها می‌توانید در نرم افزار‌های گران قیمت مانند فتوشاپ نظریشان را مشاهده کنید.

اپلیکیشن GIMP از ابزار‌های فوق العاده حرفه‌ای تشکیل شده که یادگیری آن‌ها به هیچ عنوان کار دشواری نیست. به جرات می‌توان گفت با استفاده از GIMP همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز برای ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها را در اختیار خواهید داشت. لایه بندی‌ها در این نرم افزار شباهت زیادی به فتوشاپ دارند و حتی می‌توانید برخی از افزونه‌های فتوشاپ را در GIMP مورد استفاده قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن فوق العاده می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

دریافت نرم افزار GIMP (رایگان)

۳. Photos

ویرایش عکس

اگر هدفتان تنها مدیریت عکس‌ها در سیستم عامل مک باشد و بتوانید برخی اصلاحات جزئی را روی آن‌ها انجام دهید، توصیه می‌کنیم از نرم افزار Photos استفاده کنید. اپلیکیشن یاد شده ابزار‌های قابل توجهی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برخی ویرایش‌های ساده مثل قطع کردن، تغییر اندازه و افزودن فیلتر‌های آماده را انجام دهید. اگر یکی از کاربران آیفون هستید و تجربه‌ی خوبی در استفاده از اپلیکیشن Photos در گوشی‌تان دارید، احتمالا نسخه‌ی مک آن را نیز می‌پسندید.

۴. Pixlr X

ویرایش عکس

اگر قرار نیست به طور مداوم مشغول ویرایش عکس باشید، استفاده از Pixlr X می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایتان باشد. نرم افزار یاد شده روی اکثر مرورگر‌های مدرن اجرا می‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی خواهد بود که تنها گهگداری نیاز دارند تا به ویرایش عکس بپردازند.

نرم افزار Pixlr X همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز برای ویرایش عکس‌ها را داراست. با استفاده از آن می‌توانید تصاویر را قطع کنید، اندازه‌شان را تغییر دهید، فیلتر‌های مختلف به آن‌ها اضافه کنید و به سادگی پس زمینه‌ی تصاویر را حذف نمایید. همچنین قادر هستید تا متن یا نقاشی‌های مختلف را به تصاویر‌تان اضافه کنید.

وبسایت Pixlr X (رایگان)

بهترین نرم افزار‌های پولی برای ویرایش عکس در سیستم عامل مک

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای عکس‌ها را ویرایش کنید چاره‌ای جز پرداخت هزینه و خرید نرم افزار‌های حرفه‌ای نخواهید داشت. اگر یکی از حرفه‌ای‌های ویرایش عکس باشید احتمالا با دو نرم افزار حرفه‌ای ادوبی برای ویرایش عکس آشنا باشید: لایت‌روم و فتوشاپ که برای استفاده از آن‌ها باید به صورت ماهانه مبلغ ۱۰ دلار را بپردازید. در ادامه با دو نرم افزار پولی دیگر مک برای ویرایش عکس‌ها آشنا خواهید شد.

۵. Affinity Photo

ویرایش عکس

می‌توان Affinity Photo را نسخه‌ی کم حجم و سبک فتوشاپ دانست. اپلیکیشن یاد شده اکثر ویژگی‌های موجود در فتوشاپ مثل ابزار انتخاب، Brush ها و لایه بندی را داراست. نرم افزار Affinity Photo تنها ۳۵۰ مگابایت حجم دارد در حالی که ویرایشگر قدرتمند ادوبی حداقل به ۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیاز خواهد داشت. همچنین Affinity Photo از لحاظ سرعت عملکرد بهتری نسبت به فتوشاپ از خود نشان می‌دهد، خصوصا در کامپیوتر‌های مک که از کارت گرافیک قدرتمند برخوردار نیستند.

علاوه بر این، برخلاف فتوشاپ شما این امکان را دارید تا Affinity Photo را یک بار برای همیشه با قیمت ۵۰ دلار خریداری کنید. اگر یکی از علاقمندان سیاست‌های ادوبی در دریافت ماهانه‌ی هزینه‌هایش نیستید و علاقه‌ای به همگام سازی ابری ویرایشگر عکس خود ندارید، می‌توانید Affinity Photo را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که فایل‌های PSD در Affinity Photo اجرا می‌شوند.

دریافت نرم افزار Affinity Photo (قیمت: ۴۹.۹۹ دلار)

۶. Pixelmator Pro

ویرایش عکس

نرم افزار Pixelmator Pro یک ویرایشگر عکس ساده و کاربر پسند است که با هدف ویرایش آسان عکس‌ها طراحی و توسعه داده شده است. نرم افزار یاد شده را می‌توان ادغامی از لایت‌روم، فتوشاپ و ایلاستریتر دانست که ویژگی‌های پایه‌ای هر سه را داراست.

با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های RAW را ویرایش کنید و به اصلاح جزئیات در تصاویر خود بپردازید. یکی از کاربرد‌های ویژه Pixelmator Pro امکان طراحی پوستر‌های زیبا با استفاده از آن است چرا که امکان درج متون و دیگر المان‌های مربوطه را در اختیارتان قرار می‌دهد. به طور کلی می‌توان Pixelmator Pro را یک نرم افزار قدرتمند برای ویرایش عکس دانست که در عین حال با توجه به نیاز‌های شما می‌تواند یک نرم افزار قدرتمند برای طراحی تصاویر گرافیکی هم باشد.

دریافت نرم افزار Pixelmator Pro (قیمت: ۳۹.۹۹ دلار)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی