ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

RCS گوگل
تکنولوژی

نسل جدید پیام رسانی در اندروید؛ گوگل توسعه RCS را بر عهده گرفت

در حالی که روند توسعه RCS در دنیا با کندی مواجه شده، حالا گوگل اعلام کرده که برای بهبود پیشرفت آن مستقیما وارد عمل می‌شود. گوگل در همین راستا قرار است راه‌اندازی این سرویس را به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

در حالی که روند توسعه RCS در دنیا با کندی مواجه شده، حالا گوگل اعلام کرده که برای بهبود پیشرفت آن مستقیما وارد عمل می‌شود. گوگل در همین راستا قرار است راه‌اندازی این سرویس را به جای اپراتورها به عهده بگیرد.

RCS یا Rich Communications Services در واقع قابلیتی مشابه پیام کوتاه است. پس از راه‌‌اندازی، اپ Messenger از شما می‌خواهد که آن را به RCS Chat آپگرید کنید. با پیام دادن به کاربر دیگری که قابلیت RCS رافعال کرده، هر دو نفر شما می‌توانید رسیدهای فرستاده شده یا خوانده شده را دریافت کرده، نشانه‌گر در حال تایپ را مشاهده و از طریق یک بک‌اند کلاود ویدیوها و تصاویری با کیفیت بالا دریافت کنید. چت‌های گروهی با تعداد اعضای زیاد هم در این سرویس پشتیبانی می‌شود.

حدود یک سال پیش بود که گوگل با از دسترس خارج کردن پیام‌رسان Allo اعلام کرد که قرار است RCS را برای پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال ارائه دهد. با اینکه چنین قابلیت در این گوشی‌ها و اسمارت‌فون‌های زیاد دیگری پشتیبانی می‌شود اما فعلا به خاطر تاخیرهای اجرای RCS خبری از آن نیست.

حالا بر اساس گفته رسانه‌ها، گوگل قرار است مستقیما خدمات RCS را برای کاربران اندروید در برخی کشورها راه اندازی کند چرا که در صورتی که اجرای RCS در دست اپراتورها باقی می‌ماند احتمالا شاهد ادامه روند تاخیرها در عرضه و پشتیبانی این سرویس بودیم.

RCS

در اختیار گرفتن پروسه اجرای این سرویس از همین ماه در بریتانیا و فرانسه آغاز می‌شود. اجرای این طرح بر مبنای پروفایل جهانی RCS یا همان Universal Profile RCS انجام شده و با پیاده‌سازی کنونی اپراتورها نیز سازگار است. قرار است کشورهای بیشتری طی امسال به این قابلیت مجهز شوند.

بیانیه‌ای که گوگل در این باره صادر کرده همچنین به جنبه‌های حریم شخصی کاربران هم پرداخته است. گوکل گفته که قرار نیست با به دست گرفتن اجرای این طرح پیام‌های کاربران را در جایی حفظ کند، اما برای اینکه آن‌ها قادر باشند عکس‌ها، گیف‌ها و فایل‌های دیگر را برای مدتی نگه‌داری کنند تا امکان دانولد آن برای کاربران فراهم باشد. گوگل در این باره اعلام کرده:

شرکت قرار نیست پیام‌های کاربران که وارد سرورهای آن می‌شوند را در جایی ذخیره کند، بلکه پس از اینکه پیام به کاربر مقابل تحویل داده شد ما آن را از بک‌اند RCS حذف می‌کنیم. در واقع فقط تا زمانی که کاربر گیرنده آنلاین شده و پیام را بخواند پیش ما به امانت می‌ماند.

RCS

با اینکه حرکت گوگل برای به دست گرفتن اجرای این سرویس نکات مثبت زیادی دارد اما احتمالا از طرف اپراتورهایی ککه می‌خواهند خودشان کنترل داده کاربران را در اختیار داشته باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرد. بر اساس صحبت‌های گوگل این شرکت هم قرار است به انتخاب اپراتورها احترام گذاشته و انتخاب را برای آن‌ها آزاد بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    مدیونی فک کنی شبیه ای مسیج اپل نیست ! ?

مطالب پیشنهادی