ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی دیجیاتو: 1More Spearhead VR BT؛ هندزفری موبایل گیمینگ

شرکت وان مور (1MORE) چند سالی است که به عنوان یکی از سازنده‌های مطرح هدفون و هندزفری شناخته شده. این شرکت، از سال ۲۰۱۲ فعالیتش را در شنژن به عنوان یک استارتاپ شروع کرد. بعدها توانست سرمایه‌گذاری ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

شرکت وان مور (1MORE) چند سالی است که به عنوان یکی از سازندههای مطرح هدفون و هندزفری شناخته شده. این شرکت، از سال ۲۰۱۲ فعالیتش را در شنژن به عنوان یک استارتاپ شروع کرد. بعدها توانست سرمایهگذاری هنگفتی جذب کند که از میان آنها، شیائومی شناختهشدهترین سهامدارش است.

در وبلاگ وان مور، از عنوان «پاسخ چینی‌ها به بیتس» برای معرفی این شرکت استفاده شده. گری هسیه، مدیرعامل وان مور، در مصاحبهای با وال استریت ژورنال درباره رویکرد این شرکت گفت: «استراتژی ما، ارائه کیفیت صدای برتر با قیمت مناسب است. ما میخواهیم لکسوس بازار جهانی در زمینه صدا باشیم، نه تویوتا و ب ام و

این روزها افراد زیادی به دنبال کیفیت صدای خوب با قیمت مناسب هستند. آمار فروش وان مور نشان می‌دهد که در این زمینه عملکرد نسبتا موفقی داشته است. بیشتر فروش وان مور را هندزفریهای زیر ۳۳ دلار تشکیل میدهند. هر چند ما در این مطلب میخواهیم هندزفری نسبتا رده‌بالای جدید این شرکت را بررسی کنیم.

اما قبل از آن یک سوال میپرسیم:‌ اولین معیار شما برای خریدن هدفون و هندزفری چیست؟ برند شرکت سازنده؟ سیمی یا بیسیم بودن؟ برای من که کیفیت صدا در اولویت است. دوست دارم صدایی را تجربه کنم که مرا از دنیای خودم جدا کند و حس و حال دیگری برایم رقم بزند. و البته در کنار کیفیت، راحت بودن آن در گوش هم برایم مهم است. هندزفری بیسیم Spearhead VR BT محصولی است که با درایورهای دوگانه و ظاهری جذاب، وعده تجربه شنیداری منحصر به فردی را میدهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم این وعدهها تا چه حد تحقق پیدا میکنند.

طراحی

اسپرهد (Spearhead) وان مور یک هندزفری بلوتوثی است که به خاطر نوع طراحیاش، در دستهبندی هندزفریهای دور گردنی جا میگیرد. جذابترین ویژگی این هندزفری، طراحی آن است. این رویکرد نه فقط در طراحی خود هدفون، بلکه در بستهبندی آن نیز دیده میشود. جعبهاش را که باز کنید، با اسکچهای زیبایی از هندزفری مواجه میشوید. در طرف دیگر، هندزفری، ۳ جفت گوشی با سایزهای مختلف، یک کیف مشکی رنگ، دفترچه راهنما، استیکر و کابل شارژ USB قرار دارند.

گوشی‌های هندزفری اسپرهد، از طراحی ارگونومیکی برخوردارند و به خوبی در گوش قرار می‌گیرند.

طراحی هندزفری زیباست و قطعههای آن به ظرافت در کنار هم قرار گرفتهاند. رنگهای قرمز و مشکی از همان اول نگاه هر کسی را به خود جلب می‌کند و داد می‌زنند که با یک هندزفری گیمینگ طرف هستیم. البته وان مور از لفظ ورزش‌های الکترونیک یا eSPORTS برای معرفی کاربرد این هندزفری استفاده می‌کند. این هندزفری به طور ویژه برای موبایل گیمینگ ساخته شده تا بتوانید همیشه و هر کجا، در حین بازی کردن بهترین صدا را بشنوید.

جنس بدنه هندزفری اسپرهد، پلاستیکی است اما کیفیت ساخت خوبی دارد. در قسمت دور گردن نیز از لاستیک انعطاف‌پذیر استفاده شده تا هم مقاوم باشد و هم احساس راحتی بیشتری بدهد. دکمههای کنترل موسیقی، پاسخ دادن به تماس و پاور هندزفری، در قسمت داخلی سمت چپ دستگاه قرار گرفتهاند.

هر کدام از گوشیها یک LED هم دارد که وقتی هندزفری روشن باشد، خودنمایی میکند و لوگوی وان مور را با رنگ قرمز نمایش میدهد. این LEDها تأثیر قابل توجهی در جلوه هندزفری دارند و همه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

اسپرهد ۳۲ گرم وزن دارد و در مقایسه با هندزفریهای همرده خود مانند LG Tone Platinum، حدود ۱۰ گرم است سبکتر است. بلوتوث آن نیز نسخه ۴.۲ است که بردش به ۱۰ متر میرسد. سیمهای هندزفری اسپرهد وان مور کمی ضخیم و دارای بافت راه راهی هستند که به مقاومت سیم کمک میکند. هندزفریهای دور گردنی معمولا پس از مدتی دچار قطعی سیم میشوند. به نظر میرسد سیم این هندزفری در مقایسه با دیگر مدلها بیشتر دوام بیاورد.

گوشیهای آن نیز از طراحی مناسبی برخوردارند و به خوبی در گوش قرار میگیرند. این گوشی‌ها سبک هستند و بعد از قرار گرفتن در گوش، با آن‌ها کاملا احساس راحتی خواهید کرد. همچنین به خاطر طراحی ارگونومیکشان و استفاده از سیلیکن در سَری گوشی‌ها، به راحتی از گوش نمی‌افتند و می‌توانید در موقعیت‌هایی مثل دویدن و ورزش کردن روی آن‌ها حساب کنید.

شاید تنها اشکال طراحی هندزفری اسپرهد، آویزان بودن گوشیهای آن باشد. در هندزفریهای مشابه مانند سری U سامسونگ یا Tone ال جی، گوشیها با مکانیزم قرقرهای یا آهنربایی، جمع میشوند تا رها نباشند. اما در هندزفری وان مور، گوشیها رها هستند که آسیبپذیری سیم آن را افزایش میدهد. البته رنگ قرمز سیم‌ها می‌تواند ظاهر خاصی به شما بدهد.

تصاویر بیشتر از هندزفری اسپرهد وان مور را در گالری زیر تماشا کنید:

کیفیت صدا

از طراحی که بگذریم، میرسیم به بخش اصلی ماجرا یعنی کیفیت صدا. اسپرهد به فناوریهای مختلفی از جمله درایورهای دوگانه از جنس گرافین و تیتانیوم، نویز کنسلینگ و آنطور که وان مور ادعا میکند، صدای «سه بعدی» مجهز است.

مهمترین ویژگی این هندزفری را میتوانیم برخورداری از درایورهای دوگانه بدانیم. این درایورها وظیفه تفکیک و تقویت صدا را دارند تا صدا آنطور که هست و باید و شاید شنیده شود. تمرکز این درایورها بر بازه فرکانس باس است. طبق تجربه شنیداری ما، در صدای فرکانسهای پایین به خوبی شنیده میشود و از این لحاظ، عملکرد خوبی دارد.

ساختار درایور دوگانه با دیافراگم تیتانیوم و گرافین

ما برای سنجش کیفیت صدا، دو رویکرد را در پیش گرفتیم: یک بار در بازی Fortnite موبایل صدا را آزمایش کردیم و یک بار با پخش کردن قطعات موسیقی. عملکرد این هندزفری گیمینگ در بازی شنیدنی است. صدای سه بعدی قابلیت‌های خودش را به خوبی نشان می‌دهد. مثلا در محیط بازی وقتی تیری شلیک می‌شود یا انفجاری اتفاق می‌افتد یا حتی هم تیمی‌هایتان کنارتان راه می‌روند، می‌توانید جهت صدا را تشخیص دهید.

البته جهت صدا را با هندزفری‌های دیگر هم می‌توانید تشخیص دهید اما عمق صدایی که هندزفری اسپرهد دارد، آن را از دیگر هندزفری‌های گیمینگ موبایل متمایز می‌کند. در هندزفری‌های معمولی، انگار صدا در نزدیکی صورت شما ایجاد می‌شود و عمق آن مصنوعی است. اما در این هندزفری، دور یا نزدیک بودن صدا و بودن در محیط را به خوبی احساس می‌کنید.

وان مور تلاش کرده با قابلیتی به نام Virtual Environment Sound Technology یا صدای سه بعدی، حس بودن در محیط بازی یا فیلم را برای شما شبیه‌سازی کند و به واسطه قابیت، تجربه‌ای متفاوت از بازی خواهید داشت. البته قابلیت صدای سه‌بعدی چیز جدیدی نیست و شما در هر صورت با صدای استریو طرف هستید. اما وان مور با تکنولوژی Stereo Imaging به صدا عمق داده است.

اما مشخصه دیگری که خودنمایی می‌کند، صدای باس است. باس پرقدرت و کوبنده، تجربه‌ای هیجان انگیز از گیمینگ و تماشای فیلم را برای شما رقم می‌زند. امیدوار بودیم چنین عملکردی را در بازههای صوتی دیگر هم ببینیم اما در آزمایش موسیقی متوجه شدیم صدای فرکانسهای میانی و بالایی به خوبی باس نیست. تعدادی از قطعاتی که برای آزمایش استفاده کردیم در زیر آورده‌ایم:

  • سمفونی ۲ اثر گوستاو مالر - نسخه دویچه گرامافون - فرمت FLAC
  • The Dark Side از گروه Muse - فرمت m4a نسخه آیتونز
  • میدان انقلاب از عماد ساعدی - فرمت m4a نسخه آیتونز
  • Bad Guy از بیلی آیلیش - فرمت m4a نسخه آیتونز
  • Imagine the Fire اثر هانس زیمر (از موسیقی متن The Dark Knight Rises) - فرمت mp3 بیت ریت 320kbps
اکولایزر (سمت راست) و فرآیند Burn-in (سمت چپ)

صدا کمی گرفته است و قدرت پایین هندزفری در تفکیک صدا باعث میشود در آهنگهای شلوغ، صداها دچار درهمرفتگی شوند. اگر حوصله داشته باشید، به کمک اکولایزر می‌توانید به صدای بهتری دست پیدا کنید. همچنین با زیاد کردن صدا، شاهد اعوجاج صدا هم در فرکانسهای میانی و بالایی، هستیم.

اسپرهد به خاطر صدای باس عمیق و کوبنده‌اش می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمینگ و تماشای فیلم باشد و لحظات مهیجی را برایتان رقم بزند.

این موارد، کیفیت صدای مکالمه را هم تحت تأثیر قرار داده‌اند و صدای چندان شفافی نمی‌شوید. با این تفاسیر می‌توانیم بگوییم که کیفیت صدای هندزفری در کل نسبتا معمولی ارزیابی می‌شود. به خاطر صدای باس عمیق و کوبنده‌اش می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمینگ و تماشای فیلم باشد و لحظات مهیجی را برایتان رقم بزند. اما برای مکالمه طولانی مدت و گوش کردن صرف به موسیقی گزینه ایده‌آلی نیست.

اپلیکیشن و باتری

وان مور از قابلیتی به اسم burn-in بهره گرفته که معتقد است کیفیت صدا را بهبود میدهد. فرآیند burn-in با نصب اپلیکیشن 1MoreAssistant قابل انجام است. در این فرآیند، ۱۲ ساعت به صوررت پیوسته نویز در هندزفری پخش میشود تا درایورهای آن را به نوعی آببندی کند. البته بررسیهای ما نشان میدهد که این کار در نهایت تأثیر چندانی نداشته است.

اپلیکیشن 1MoreAssistant قابلیتهای دیگری مانند اکولایزر و پخشکننده موسیقی هم در اختیار شما قرار میدهد. این اپلیکیشن رابط کاربری گرافیکی زیبایی دارد اما از مشکلاتی هم رنج می‌برد. مثلا دسترسی به آهنگها آسان نیست و در نسخه اندروید، کمی کند است. LED گوشی‌ها نیز به گفته وان مور از طریق اپلیکیشن قابل شخصی‌سازی است ولی ما در نسخه اندروید چنین قابلیتی را ندیدیم.

یکی از نقاط قوت هندزفری اسپرهد، باتری آن است. این باتری که به قابلیت fast charge مجهز است، به گفته وان مور با تنها ۱۰ دقیقه شارژ ۳ ساعت کار میکند. تجربه ما نیز این اعداد را تأیید میکند. این قابلیت برای افرادی که زیاد در جابه‌جایی هستند می‌تواند واقعا کاربردی باشد. شارژ کامل آن هم حدود ۱ ساعت طول میکشد که در صورت استفاده دائم، حداکثر ۶ ساعت دوام میآورد. در تمام مدتی که هندزفری روشن بود، LED گوشیهای آن نیز روشن بودند که البته تأثیر چندانی در مصرف باتری هندزفری ندارند.

جمع‌بندی

هندزفری 1More Spearhead VR BT، با طراحی خاص خود هر کسی را جذب میکند. عملکرد وان مور در زمینه طراحی تحسین برانگیز است و کیفیت ساخت مناسب، رنگبندی زیبا و وسایل جانبی کامل، نشان از توجه این شرکت به خواستههای کاربران دارد. کیفیت صدا در فرکانس‌های میانی و بالایی معمولی است و شاید نتوان این هندزفری را گزینه مناسبی برای گوش کردن به موسیقی دانست. با این حال به خاطر عملکرد نسبتا خوب در فرکانس باس، قابلیت صدای سه‌بعدی، و قابل حمل بودن، گزینه‌ای مناسب بازی کردن و تماشای فیلم محسوب می‌شود.

می‌توانید هندزفری 1More Spearhead VR BT را از ایران هدفون و دیجی‌کالا تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ali Bandehzadeh
    Ali Bandehzadeh | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

    تو این رده با دوتا درایو و قابلیت کاستوم بی نظیره تازه قیمتش هم 70 دلاره بزن خرید از امازون تو ایران برات میفته 1350 که قیمتش معقول هست رفتم تو سایتش هر چی جایزه طراحی و کفیبت این شرکت برده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی