ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

24 Hours of Le Mans - Toyota wins the 2019 race
خودرو

تویوتا قهرمان مسابقات لمان 2019 شد؛ برتری شکننده در غیاب رقبای اصلی

مسابقات 24 ساعته لمان یکی از مهم ترین و قدیمی ترین رقابت های اتومبیلرانی جهان است که از سال 1923 در شهری به همین نام در فرانسه برگزار می شود. در طول دهه های گذشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰

مسابقات 24 ساعته لمان یکی از مهم ترین و قدیمی ترین رقابت های اتومبیلرانی جهان است که از سال 1923 در شهری به همین نام در فرانسه برگزار می شود. در طول دهه های گذشته اگر چه تویوتا یکی از شرکت کنندگان اصلی این سری مسابقات بوده، اما بنا به دلایلی از جمله بدشانسی نتوانسته بود در بالاترین کلاس یعنی LMP1 به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

toyota1 (1)

اما با کنار رفتن رقبای قدرتمندی مثل آئودی، پورشه و حتی پژو، به نوعی راه برای قهرمانی ژاپنی ها باز شده و تویوتا توانست سال گذشته عنوان قهرمانی لمان 2018 را از آن کند.

در رقابت های امسال نیز که چند روز پیش برگزار شد، باز هم تویوتا با خودروی TS050 هیبریدی که فرناندو آلونسو شاخص ترین راننده آن بود، به مقام اول دست یافت تا تنها خودروساز ژاپنی باشد که دو بار در لمان به پیروزی رسیده است. به غیر از آلونسو، سباستین بوئمی (Sebastien Buemi) و کازوکی ناکاجیما (Kazuki Nakajima) دیگر راننده های این خودرو بودند.

2019-Le-Mans-Result-16-Jun-19-3-15-53-PM-750x400
رده بندی کلاس LMP1

قهرمانی تویوتا در لمان 2019 جنجال هایی را به همراه داشت. در اواخر مسابقه خودروی شماره 7 تویوتا – به رانندگی مایک کان وی (Mike Conway)، کاموی کابویاشی (Kamui Kobayashi) و خوزه ماریا لوپز (José María López) – پیشتاز بود. در دور 367 از 385 یکی از سنسورهای این خودرو درباره سوراخ شدن تایر اخطار داد.

اما به گفته تویوتا این سنسور ظاهرا خراب بوده و در پیت استاپ به اشتباه تایری دیگر تعویض شده که این مساله نیز باعث عقب افتادن خودروی شماره 7 از شماره 8 شد، بنابراین می توان گفت که اگر این حادثه روی نمی داد، عملا خودرو دیگری از این تیم به مقام قهرمانی می رسید.

تیم Signatech Alpine Matmut  با 17 دور اختلاف نسبت به قهرمان اصلی مقام اول کلاس LMP2 را بدست آورد. در این کلاس تیم های Jackie Chan DC Racing و TDS Racing در رده های دوم و سوم ایستادند.

le mans 2019 lmp2
رده بندی کلاس LMP2

در کلاس GTE Pro لمان 2019، رقابت سختی بین شرکت های فورد، ب ام و، شورولت، استون مارتین و فراری جریان داشت که در نهایت این تیم ایتالیایی AF Corse بود با خودروی فراری 488 GTE EVO به برتری رسید. در کلاس پایین رده GTE Am هم با از رده خارج شدن تیم Keating Motorsports، تیم Team Project 1 به عنوان قهرمان شناخته شده است.

2019-Le-Mans-Result-16-Jun-19-3-16-00-PM-750x400
رده بندی کلاس GTE Pro

مسابقات 24 ساعته لمان 2019 را می توان پایان یک دوره در تاریخ این رقابت ها نامید. از سال 2020 بالاترین کلاس این مسابقات تحت عنوان ابر اتومبیل ها و با قوانین جدیدی برگزار خواهند شد. هدف از این کار تشویق خودروسازان برای حضور با سریع ترین ساخته های خیابانی خود عنوان شده است. انتظار می رود استون مارتین والکری یکی از این مدل ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Daniel
    Daniel | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    بدون پورشه و آئودی هیچ معنی جذابیتی نداره، قرار سال های آینده کلاس LMP1 حذف بشه و به جاش سوپر ماشین های خیابونی واسه این مسابقه تیون بشن، اولینشون هم استون مارتین والکری هست، اون وقت دوباره خوب میشه

مطالب پیشنهادی