ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت اطلاعات و حریم شخصی
تکنولوژی

کمپانی HMD گلوبال اطلاعات موبایل های نوکیا را به سرورهای جدید منتقل می کند

امنیت اطلاعات و حریم شخصی بحث داغ سال های اخیر در محافل تکنولوژی است. وقایعی چون رسوایی کمبریج آنالیتیکای فیسبوک یا اتهامات جاسوسی علیه هواوی نیز هر از چند وقت یک بار آتش این نگرانی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

امنیت اطلاعات و حریم شخصی بحث داغ سال های اخیر در محافل تکنولوژی است. وقایعی چون رسوایی کمبریج آنالیتیکای فیسبوک یا اتهامات جاسوسی علیه هواوی نیز هر از چند وقت یک بار آتش این نگرانی ها را از نو شعله ور می کنند. و همانطور که احتمالا می دانید، دستگاه های اندرویدی اطلاعات زیادی را به کمپانی سازنده شان به منظور بررسی عملکردها و فعال سازی دستگاه منتقل می کنند.

انتقال اطلاعات از سرورهای آمازون به گوگل خواهد بود

اما حریم شخصی موضوع بسیار مهمی است و تامین امنیت هر نوع اطلاعاتی همیشه انتخاب بهتری است. به همین دلیل کمپانی HMD گلوبال، شرکتی که هم اکنون موبایل های نوکیا را عرضه می کند اعلام کرده برای نشان دادن اهمیت بالای امنیت اطلاعات و حریم شخصی کاربرانش تمام اطلاعات جمع آوری شده اش را به سرورهای جدیدی منتقل خواهد کرد.

امنیت اطلاعات و حریم شخصی

HMD در حال همکاری با گوگل و یک شرکت خدمات مشاوره ای به نام CGI است و پروسه انتقال اطلاعاتش را از همین حالا آغاز کرده. انتقال نیز قرار است به سرورهای گوگل در نزدیکی مقر این شرکت در شهر هامینای فنلاند صورت گیرد. تا پیش از این اطلاعات کمپانی HMD در سرورهای سرویس وب آمازون در سنگاپور ذخیره می شدند.

تمام موبایل های جدید نوکیا از این به بعد اطلاعاتشان را به سرورهای جدید منتقل خواهند کرد، موبایل های قدیمی نیز به محض دریافت بروزرسانی اندروید Q انتقال اطلاعات به سرورهای جدید را شروع می کنند. و از آنجایی که کمپانی HMD تلاش زیادی برای ارائه بروزرسانی ها در کمترین زمان ممکن دارد، احتمالا تا پایان امسال اندروید 10 روی اکثر موبایل های این شرکت در دسترس خواهد بود.

امنیت اطلاعات و حریم شخصی
تاسیسات هامینای گوگل در فنلاند

«جوهو سارویکاس»، مدیر محصولات در HMD می گوید:

«ما خدمات ابری گوگل و شرکت CGI را به علت سابقه همکاری طولانیمان با آن ها انتخاب کردیم. این اقدام ما به این معنی است که عملکردمان در حوزه امنیت اطلاعات و تکنولوژی تجزیه تحلیلمان را به سطحی جهانی خواهیم رساند. ما می خواهیم سیاست هایمان در زمینه جمع آوری اطلاعات فعال سازی موبایل ها شفاف بماند؛ و مردم بدانند این اقدام چطور به بهبود تجربه کاربریشان منجر می شود.»

گفتنی است سیستم خنک کنندگی سرورهای گوگل در تاسیسات هامینا با استفاده از آب خلیج فنلاند انجام می شود که آن را به یکی از پیشرفته ترین و پاک ترین دیتاسنترهای جهان تبدیل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

    خبر خوبیه. این که اطلاعات توی اروپا ذخیره بشن خیال خیلی ها رو راحت میکنه

مطالب پیشنهادی