ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه‌ی بتای کرومیوم مایکروسافت اج برای ویندوز 8 و ویندوز 7 در دسترس قرار گرفت

مایکروسافت در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ تایید کرد که قصد دارد موتور رندرینگ اج را تغییر دهد و این مرورگر را بر پایه‌ی کرومیوم طراحی کند؛ انجین متن بازی که مرورگر‌های معروفی همچون کروم، اپرا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ تایید کرد که قصد دارد موتور رندرینگ اج را تغییر دهد و این مرورگر را بر پایه‌ی کرومیوم طراحی کند؛ انجین متن بازی که مرورگر‌های معروفی همچون کروم، اپرا و ‌Brave از آن استفاده می‌کنند. فروردین ماه امسال مایکروسافت نسخه‌ی بتای اج مبتنی بر کرومیوم را برای ویندوز 10 عرضه کرده بود و خبر ها حاکی از آن است که از روز گذشته، اج کرومیوم برای ویندوز 8 و ویندوز 7‌ در دسترس قرار گرفته است.

در حال حاضر با مراجعه به صفحه‌ی اینسایدر مایکروسافت اج می‌توانید این مرورگر را دانلود کنید. تیم مایکروسافت اج در پستی خبری اعلام کرد که همه‌ی ویژگی‌هایی که در نسخه‌ی ویندوز 10 وجود دارد در مرورگر نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز هم در دسترس خواهند بود. البته این در حالی است که حالت تاریک مایکروسافت اج در نسخه‌های عرضه شده برای ویندوز 8 و ویندوز 7 در دسترس نیست.

مایکروسافت همچنان در حال ارزیابی عملکرد مرورگر خود در ویندوز 10، سیستم عامل مک و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز است و هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی کامل این مرورگر چه زمانی به صورت رسمی عرضه خواهد شد. با این که مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که پشتیبانی از ویندوز 7 را تا اوایل بهمن‌ ماه متوقف خواهد کرد، اما اج مبتنی بر کرومیوم روی این ویندوز هم عرضه خواهد شد.

اج کرومیوم دارای حالت IE برای کسب و کارهاست. همچنین یک ویژگی جدید تحت عنوان Collections به آن اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا ساده تر از گذشته مطالب و تصاویر مختلف از اینترنت را جمع آوری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی