ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ
علمی

نگاهی به وعده های علمی ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا

بسیاری از وعده های انتخاباتی ترامپ در طول چند سال حضورش در کاخ سفید رنگ واقعیت به خود نگرفتند و خیلی ها هم نیمه کاره رها شدند. جدیدترین وعده های انتخاباتی وی برای دوره بعدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بسیاری از وعده های انتخاباتی ترامپ در طول چند سال حضورش در کاخ سفید رنگ واقعیت به خود نگرفتند و خیلی ها هم نیمه کاره رها شدند. جدیدترین وعده های انتخاباتی وی برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا را هم میتوان در زمره بزرگ ترین دروغ هایی دانست که جهان تاکنون از زبان یک سیاست مدار شنیده است. ترامپ قول داده که در طول چهار سال بعدی ریاست خود سرطان را درمان و ایدز را از خاک آمریکا ریشه کن کند.

او که برای آغاز کمپین انتخاباتی جدید خود به اورلاندوی فلوریدا سفر کرده بود در جمع هوادارانش چنین گفت:

ما مرزهای تازه ای را در زمینه پزشکی می شکنیم. ما درمان بسیاری از مشکلات و بسیاری بیماری ها از جمله سرطان را پیدا می میکنم و حالا بیشتر از هر زمان دیگری به این نقطه نزدیک شده ایم.

ما یکبار و برای همیشه ایدز را در آمریکا ریشه کن میکنیم و خیلی به این نقطه نزدیک شده ایم. ما همچنین فرود فضانوردان آمریکا روی سطح مریخ را پایه گذاری می کنیم.

وعده های انتخاباتی ترامپ

عجیب آنکه ترامپ اولین سیاستمدار شناخته شده آمریکایی نیست که وعده درمان سرطان را در کمپین های انتخاباتی خود داده است. جو بایدن یکی از نمایندگان حزب دمکرات آمریکا هم که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۰ با ترامپ رقابت کند هفته گذشته اعلام کرد اگر انتخاب شود درمان سرطان را پیدا میکند.

بایدن در اظهارات خود چنین گفت:

من آنقدر سخت در کارم تلاش کرده ام که به شما قول می دهم اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم یکی از مهم ترین چیزهایی که آمریکا را تغییر خواهد داد را به چشم می بینید: ما می خواهیم سرطان را درمان کنیم.

مطرح شدن این ادعا از جانب هر دوی این سیاستمداران شاید بسیار مضحک باشد اما شنیدن آن از زبان فردی مانند ترامپ بیشتر دیگران را حیرت زده می کند؛ ترامپ فردی است که در طول سال های ریاستش در کاخ سفید به خوبی عناد و دشمنی اش را با علم نشان داده و برای مثال برخی از مهم ترین قوانین زیست محیطی را در این کشور ملغی کرده است. او حتی چندی پیش مدعی شد که صدای ناشی از عملکرد توربین های بادی باعث ایجاد سرطان می شود.

ترامپ: صدای توربین های بادی سرطان زاست

او در طول مراسم شامی که با حضور جمهوری خواهان در تاریخ دوم آوریل امسال برگزار شد چنین گفت:

اگر یک توربین بادی در نزدیکی منزلتان هست به شما تبریک می گویم چون ارزش خانه شما ۷۵ درصد کم می شود و می گویند که صدای این توربین ها باعث ایجاد سرطان می شود [محض اطلاع تان باید بگوییم که تاکنون هیچ مقاله یا پژوهش علمی معتبری در این زمینه ارائه نشده است].

ترامپ که همواره از روزنامه نگاران و اهالی رسانه تحت عنوان «دشمنان ملت» یاد می کرد در مراسم روز گذشته به خبرنگارانی اشاره کرد که اقدام به انتشار خبرهای کذب می کنند و مردم را از آنها بر حذر داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Amir
    Amir | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    کاش ما هم یه رییس جمهوری مثل ترامپ داشتیم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    جالبه توی همین سایت ها هفته ای بیست بار مقاله میزنن فلان دانشمند به درمان سرطان نزدیک شد،فلان دانشگاه تا چند سال دیگ ایدز رو درمان میکنه،و اکثر این دانشگاه ها و دانشمندان در آمریکان،بعد وقتی ترامپ به استناد به همین تحقیقات و دانشمندا این وعده هارو میده بزرگترین دروغگوی تاریخ بشریت میشه،جالبع واقعا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی