ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس فاکسکان: به اپل توصیه می‌کنم محصولاتش را خارج از چین تولید کند

موسس شرکت فاکسکان؛ «تری گو» تائید کرد که اپل باید تولید محصولاتش را به خارج از چین منتقل کند. پیش از این هم «یانگ لیو» از مدیران شرکت تایوانی به اپل همین پیشنهاد را داده و ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

موسس شرکت فاکسکان؛ «تری گو» تائید کرد که اپل باید تولید محصولاتش را به خارج از چین منتقل کند. پیش از این هم «یانگ لیو» از مدیران شرکت تایوانی به اپل همین پیشنهاد را داده و ادعا کرده بود که فاکسکان ظرفیت کافی برای تامین نیازهای تولیدی اپل را دارد و اپل باید برای فرار از تبعات جنگ تجاری بین چین و آمریکا سریعا تولید محصولاتش را از چین خارج کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ تری گو در این باره گفت:

من به اپل قویا پیشنهاد می‌کنم تولید محصولاتش را به تایوان منتقل کند. به نظرم شرایط این انتقال کاملا فراهم است.

فاکسکان از تولید کنندگان اصلی محصولات اپل است که بسیاری از آیفون‌های این شرکت را در ژنگ‌ژوی چین تولید می‌کند. با توجه به شدید شدن جنگ تجاری بین چین و آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتقال تولیدات اپل از چین به کشوری دیگر وجود دارد، چرا که از انتهای ماه جاری میلادی قرار است آمریکا تعرفه مالیات 25 درصدی برای تعداد زیادی از محصولات اپل که در چین تولید می‌شود لحاظ کند.

فاکسکان

اپل قبلا با تکیه بر این موضوع که اجرای  این تعرفه روی محصولات این شرکت باعث افت چشمگیر سهم این کشور در درآمدهای آمریکا خواهد شد، درخواست کرده بود که تعرفه 25 درصدی شامل محصولات آن نشود.

با همه اینها به نظر می‌رسد اپل مایل است تولید محصولاتش را به خارج از چین منتقل کند اگرچه گزینه بعدی ممکن است تایوان نباشد. گزارش شده که طی چند روز اخیر اپل از تامین کننده‌هایش از جمله فاکسکان خواسته تا امکان انتقال 15 تا 30 درصد از تولیدات این شرکت از چین را مورد بررسی قرار دهند.

در حال حاضر اینطور به نظر می‌رسد که کشورهای هند و ویتنام گزینه‌های اصلی برای جایگزینی چین باشند و مکزیک، اندونزی و مالزی هم گزینه‌های بعدی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی