ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خاموش شدن تلگرام طلایی
تکنولوژی

پایان تلگرام طلایی و هاتگرام؛ سرورها خاموش شدند

دادستان کل کشور به تازگی گفته بود که از ابتدای تیرماه باید شاهد تحول‌های قابل توجهی در فضای مجازی کشور باشیم. حالا و با آغاز تیر ماه، مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام خبر داده‌اند که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۷

دادستان کل کشور به تازگی گفته بود که از ابتدای تیرماه باید شاهد تحول‌های قابل توجهی در فضای مجازی کشور باشیم. حالا و با آغاز تیر ماه، مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام خبر داده‌اند که سرورهای دو پوسته تلگرام را خاموش خواهند کرد.

یکی از مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام اعلام کرده که قصد دارند تا یک پروژه بومی را به زودی به بازار عرضه کنند و به علت محدودیت سرورها تصمیم دارند تا در ابتدا زیرساخت نرم افزاری تلگرام و هاتگرام از این سرورها پاک شود. به گفته این مدیر پاک کردن سرورها می تواند منجر به راه اندازی پروژه بومی جدید آنها شود و قصد دارند تا نسخه بومی خود را در گوگل پلی نیز به تایید برسانند.این شخص که نامش فاش نشده، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرده به احترام فضای قانونی کشور سرورهای این دو کلاینت تلگرام (هاتگرام-تلگرام طلایی) خاموش می‌شود:

«بنا داریم تا یک پروژه بومی رابه زودی به بازار عرضه کنیم اما چون در تعداد سرورها محدودیت داریم باید در ابتدا زیرساخت نرم افزاری تلگرام طلایی و هاتگرام از این سرورها پاک شود تا بتوانیم پروژه بومی را بر روی آن راه اندازی کنیم،همچنین نسخه بومی باید توسط گوگل پلی تایید شود.»

خاموش شدن تلگرام طلایی

او با تاکید بر اینکه هدف آنها از قطع کردن سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام از نسخه اصلی تلگرام تمکین به قانون داخلی کشور است تصریح کرده که ارتباط این دو کلاینت با نسخه اصلی تلگرام قطع می‌شود: «اپلیکیشن ها از روی گوشی کاربران به دلیل اینکه آرشیوشان حفظ شود، پاک نمی‌شود.»

گزارش‌های کاربران در فضای مجازی حاکی از آن است پایان کار این دو سرویس قطعی بوده و کاربران از شب گذشته نمی‌توانند از طریق این دو پیام‌رسان برای دیگر کاربران تلگرام پیام بفرستند. برخی از کاربران از این موضوع که چرا تنها چند ساعت پیش از خاموشی همیشگی این دو برنامه اطلاع رسانی شده گلایه دارند.

خاموش شدن تلگرام طلایی

گفتنی است این دو پوسته تلگرامی نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر داشتند و با وجود اینکه بارها قرار بود که تعطیل شوند ولی مهلت فعالیت‌شان تمدید می‌شد، اتفاقی که به نظر می‌رسد این بار رخ نداده و منجر به تعطیلی همیشگی این دو پوسته تلگرامی شده است.

پیش‌تر «ابوالحسن فیروزآبادی» رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده بود که ۲۵۰ میلیارد تومان پول برای مستقل شدن این دو برنامه لازم است و همچنین تاکید کرده بود که فعالیت این دو پیام رسان مانع از تحقق پیشرفت مدل‌های بومی نشده، ادعایی که مدیران پیام‌رسان‌های بومی با آن موافق نیستند.

خاموش شدن تلگرام طلایی
تلگرام طلایی و هاتگرام اخیرا توسط گوگل به عنوان بدافزار شناسایی می شدند

همچنین شایان ذکر است که فیروزآبادی آبان ماه ۹۷ خبر از مستقل شدن این دو پوسته تلگرامی داده بود، امری که کمی بعدتر توسط معاون وزیر ارتباطات نیز تایید شد اما در نهایت تا امروز هم میسر نشد و این دو برنامه که اخیرا توسط گوگل پلی به عنوان بدافزار شناخته شده‌اند، برای همیشه خاموش شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲ تیر ۱۳۹۸

    چی شد که میلیونی کاربر داشتین، همه رسانه های دولتی و حکومتی شیپور به دست در اختیار شما بودن الان سرور ها خاموش شد؟ همین بود؟ ?

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ تیر ۱۳۹۸

    ملت تلگرام اصلی نصب کنید. به چه زبونی بگیم آخه بفهمید عاقل باشید یکم

  • Mehran Yazdani
    Mehran Yazdani | ۲ تیر ۱۳۹۸

    عزیز برادر شما بیا اول خودتو معرفی کن و بگو بودجت از کجا میاد بعد بگو میخوایم اپ جدید بزنیم انتظار داری به پیام رسانت اعتماد کنیم

  • Ali_dahaghin
    Ali_dahaghin | ۱ تیر ۱۳۹۸

    چه خوب
    به امید پیشرفت بیش از پیش سروش پلاس

  • moslemzare
    moslemzare | ۱ تیر ۱۳۹۸

    مراسم تودیع نداره بیایم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی