ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ملی پست قصد ارائه ۷۰ فراخوان برای همکاری با استارت آپ‌ها را در سال جاری دارد

روابط عمومی شرکت ملی پست از ارائه هفتاد فراخوان در سال جاری توسط این شرکت در راستای همکاری با استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا خبر داد. سه فراخوان اولیه شرکت ملی پست در زمینه پیام‌رسان‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

روابط عمومی شرکت ملی پست از ارائه هفتاد فراخوان در سال جاری توسط این شرکت در راستای همکاری با استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا خبر داد. سه فراخوان اولیه شرکت ملی پست در زمینه پیام‌رسان‌های سازمانی، سامانه‌های دانشگاهی و نقشه بومی اولین گام‌های این شرکت در اجرای طرح تحول بوده است.

«حامد شمس»، مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که طرح تحول پست به این منظور ایجاد شده تا پست دیگر با شرکت‌های خصوصی قصد رقابت نداشته باشد و با این شرکت‌ها همکاری کند:

«پست دو وظیفه در اختیار خود دارد که بخشی از آنها حاکمیتی است و بخشی هم تصدی گری. در طرح تحول دیجیتال قصد داریم که بخش‌های تصدی گری را واگذار کنیم، واگذاری نه به آن معنا که طرح‌ها را کلا به بخش خصوصی اعطا کنیم بلکه با آنها در این زمینه‌ها به همکاری و مشارکت بپردازیم و حمایت‌های مالی و معنوی را ترتیب دهیم.»

به گفته شمس شرایط شرکت ملی پست در تک تک فراخوان‌ها مشخص شده و آنها می‌خواهند از نام، برند و اعتبار پست حداکثر استفاده را کنند تا کارها را با کمک استارت آپ‌ها درست پیش ببرند. مدیرکل روابط عمومی پست می‌گوید که آنها ترجیح می‌دهند به جای همکاری با شرکت‌های گوناگون در تهران یا استان‌ها، تمام کارهای یک بخش را با یک استارت آپ پیش ببرند:

طرح تحول پست

«در بحث استفاده از GNAF نیازمند بازاریابی بزرگ و دقیقی هستیم. بخش قابل توجهی از این کار انجام شده اما برای به بهره برداری رسیدن نیازمند بازاریابی و توسعه است که امیدواریم با کمک استارت آپ‌ها صورت بگیرد. می‌خواهیم کل کارهایی که پست تا پیش از این انجام می‌داده را با کمک این شرکت‌های نوپا انجام دهیم.»

شمس در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که آیا وارد شدن این ارگان دولتی به حوزه استارت آپ‌ها همراه با سهم خواهی زیادی خواهد بود یا خیر می‌گوید: «نباید اسمش را بگذاریم سهم خواهی. به عنوان مثال مالکیت اطلاعات GNAF برای پست بوده و باقی خواهد ماند، اما بحث بازاریابی  بهره‌برداری از آن را علاقه مند به ایجاد یک همکاری هستیم.»

شمس معتقد است که این روند شرکت ملی پست در سال جدید باعث رشد خدمات پستی و در کنار آن رشد استارت آپ‌ها و خدمت دهی به مردم بهتر خواهد شد. او می‌گوید پست دیگر قصد ندارد خودش محصولی تولید کند و وارد رقابت شود: «در هر حال در بخش خصوصی دو اپراتور داریم و هم اینکه در حوزه تصدی گری به جای ایجاد یک کار جدید تصور می‌کنیم که بخش خصوصی کوچک‌تر به بلوغ خوبی رسیده که با حمایتی کوچک می‌تواند کار را پیش ببرد.»

شمس می‌گوید فقط دو اپراتور تیپاکس و پیشگامان هستند که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز ارسال مرسولات را دارند ولی متاسفانه تنها ۱۵ درصد از بازار مرسولات در دست پست و این دو سازمان است: «بقیه مرسولات در بازار سیاه نظیر باربری‌ها و شرکت‌هایی که خدمات پستی را انجام می‌دهند ولی مجوز ندارند صورت می‌گیرد. برای حل این موضوع نیز به زودی فراخوان‌هایی را ارائه خواهیم داد.»

به گزارش دیجیاتو در آخرین فراخوان که امروز منتشر شده است پست از شرکتهای ارائه کننده خدمات نقشه بومی دعوت کرده است تا در راستای ارائه خدمات الکترونیکی و برخط کدپستی و نشانی استاندارد مکان محور با این شرکت همکاری نمایند.

دیگر فراخوان این شرکت، شناسایی شرکت های ارائه دهنده خدمات پیام رسان سازمانی است. این امر در راستای ایجاد ارتباط بهتر میان کارکنان شرکت‌ها و مکاتبات آنهاست. در این مشارکت تامین و ارائه زیرساخت نرم افزاری برعهده شرکت کننده و بازاریابی، تامین مشتری و توسعه بازار کسب و کار برعهده شرکت ملی پست است.

استفاده از خدمات شرکتهای ارائه دهنده سامانه های دانشگاهی جهت تحویل مدارک فارغ التحصیلان، دیگر فراخوان شرکت ملی پست است. در سرویس چاپ و ارسال مدارک و گواهی های تحصیلی از شرکتهای همکار دعوت شده است تا در یک مدل مشارکتی با اتصال سامانه های مذکور با سامانه ارسال و رهگیری مرسولات شرکت پست این سرویس یکپارچه ایجاد و بازارها به اشتراک گذاشته شود. اطلاعات تکمیلی هر سه فراخوان در سایت شرکت ملی پست قابل دسترسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya_zara
    pouya_zara | ۵ تیر ۱۳۹۸

    فعلا روی خدمات دهی معمولی پست و اخلاق کارمندان پست تو اداره ها کار کنید بقیش پیش کش!!
    رفتم اداره مرکزی پست (منطقه13 پستی) جعبه و پاکت ندارن برای ارسال بسته های مردم!
    یا پست شعبه بهار شیراز فقط به صورت پیشتاز ارسال میکنه حتی اگه بهشون بگی
    اگه بخوام همه ی این ایرادات پست که تو این چند سال دیدم رو بگم باید ی کتاب بنویسم

  • pouya_zara
    pouya_zara | ۵ تیر ۱۳۹۸

    همکاریتون با الوپیک شروع نشده کنسل شد؟
    یک ماه پیش قرار بود را بیفته

مطالب پیشنهادی